Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio, Skoda Fabia, VW Polo – coraz bliżej ideału

Małe auta, duże możliwości. Małe samochody nie muszą już udowadniać, że niczego im nie brak. Teraz pokazują, że mogą z powodzeniem zastąpić auta o numer większe. Którym maluchom udaje się to najlepiej? W szranki stają nowe Polo oraz Fiesta, Fabia, Corsa i Clio.

2009-10-15
VW Polo VW Polo pokazuje klasę nie tylko podczas hamowania. W teście dał się poznać jako model bardzo wszechstronny.

Zamiast na siłę wykorzystywać każdy skrawek przestrzeni we wnętrzu, zatracać się w stylistycznych eksperymentach lub brnąć w ślepą uliczkę zwiększając ciągle moc silników, małe auta konsekwentnie zbliżają się do ideału. Lepiej tną powietrze niż wysokie kombi, są zwrotniejsze niż małe SUV-y i praktyczniejsze niż coupé - kto szuka funkcjonalnego samochodu nie przejdzie obok nich obojętnie.

Na pewno nie obok Skody Fabii, Forda Fiesty czy Renault Clio, które swoją wszechstronność wykazały między innymi w międzynarodowym Master-teście przeprowadzonym przez "auto motor i sport". Nawet dotychczasowy VW Polo musiał ustąpić im miejsca na podium, wyprzedzając za to Opla Corsę. Może nowemu Polo uda się pokonać tych trzech rywali?

Po małym Volkswagenie widać, że popracowano nad usunięciem jego słabości, bez utraty tego, co było mocną stroną auta. Zresztą ten model nigdy nie miał skłonności do eksperymentów, swoje powołanie by "być Volkswagenem" brał zawsze poważnie i stosował politykę drobnych kroków wolną od rewolucyjnej egzaltacji. Nawet znawcy i miłośnicy marki nie zawsze byli pewni, czy VW pokazał właśnie zupełnie nowy model czy tylko kolejną wersję po liftingu.

Od chwili swojego debiutu w 1975 roku VW Polo zaszedł naprawdę daleko. Wystartował jako odmiana Audi 50 i plasował się w hierarchii modeli poniżej Garbusa, był zgrzebny aż do bólu - wewnętrzne pokrycia drzwi z kartonu, karbowana kierownica, brak uchwytu i osłony przeciwsłonecznej po stronie pasażera. Do tego dochodziła 700-kilogramowa masa auta, które w ruch wprawiać miał czterocylindrowy silnik o pojemności (w podstawowej wersji) 900 ccm i mocy 40 KM.

Dzisiejsza, piąta wersja VW Polo, pojawia się w pełni dojrzała i bogato wyposażona, z zawadiacko uśmiechniętym obliczem, jakie stworzył de Silva, stylista niegdyś projektujący Alfy Romeo. Minął czas okrągłych reflektorów, teraz przypominają te z Golfa i Scirocco, z kolei wysunięty ku przodowi spoiler przywodzi skojarzenia z Audi A4. We wnętrzu wersji Highline ze 105-konnym TDI (58 440 zł) też widać wysokie aspiracje. Miłe w dotyku tworzywa, precyzyjnie działające przyciski i pokrętła i w ogóle jakość w najdrobniejszych szczegółach - obojętnie czy zajrzy się pod podnoszone siedziska z tyłu, wyjmowaną podwójną podłogę bagażnika, czy też sięgnie do włącznika światełka w podsufitce nad tylnymi siedzeniami. W przeciwieństwie do wygód panujących w przedniej części kabiny, łącznie z mieszczącymi wszystko kieszeniami w drzwiach, schowkami i łatwością obsługi wszelkich urządzeń, ilość miejsca za drugim słupkiem dachowym zmniejsza się. Z tyłu przestrzeń na nogi i nad głową oraz pojemność bagażnika są tylko przeciętne i nic ponadto.

Co innego silnik. Nowy 1.6 TDI zastąpił jednostkę z pompowtryskiwaczami, ma system common-rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami i udanie łączy dynamikę z wysoką kulturą pracy. Tyle że najpierw trzeba ruszyć z miejsca. Niewielka moc przy ruszaniu i (seryjne) wspomaganie ruszania pod górę z jego przyhamowującym działaniem są irytujące. Żeby gładko wystartować, niezbędna jest precyzyjna żonglerka pedałami gazu i sprzęgła, w przeciwnym razie z jazdy nici. A byłoby szkoda, bo z wyjątkiem odgłosów słyszalnych na zewnątrz gdy pracuje w średnim zakresie obrotów, nowy 105-konny diesel małego VW nie daje szansy poznać, że należy do gatunku jednostek wysokoprężnych. Niewtajemniczeni byliby raczej skłonni widzieć w nim benzynowca z niedomagającym doładowaniem.

Do czasu aż spojrzą na ekran komputera pokładowego i wskaźnik poziomu paliwa. Cztery przecinek iks to wartość, którą naprawdę można uzyskać; średnio w teście Polo zużyło tylko 5,4 l/100 km. Inna rzecz, że udało się to dzięki długim przełożeniom wyższych biegów, które wyrywnemu TDI podczas szybkiej jazdy zarzucają coś w rodzaju foliowego worka na głowę. Ale takiego z dużymi dziurami, bo "działać" dynamicznie silnik potrafi mimo wszystko. Jedynie wskaźnik nakazujący wrzucenie wyższego biegu wydaje czasem zbyt optymistyczne komunikaty. Jeśli ktoś zechce się niewolniczo trzymać jego poleceń, może się znaleźć na podjeździe drogi z obrotami silnika o wartości zaledwie 1000/min.

Poza tym Polo raźno prze do przodu. Jego układ kierowniczy jest bezpośredni i zawsze wspomagany w takim stopniu, w jakim w danej chwili jest to potrzebne, zawieszenie dobrze sobie radzi z nierównościami drogi, niezależnie od prędkości jazdy samochód stale daje się kontrolować, a ostatnie ślady niepożądanej podsterowności neutralizuje delikatnie ingerujące ESP. Bezpieczny, cichy i szybki - samochód dla tych, którzy nie muszą, lecz chcą jeździć maluchem.

Z powściągliwym, wręcz dystyngowanym Polo kontrastują luz i swoboda Forda Fiesty 1.6 TDCi Titanium (58 200 zł), objawiające się już w samym kolorze lakieru, a także w kształcie nadwozia przypominającym coupé, czy w bardzo oryginalnie stylizowanej tablicy rozdzielczej. Tarcze zegarów, w których odbija się światło, elementy obsługi wymagające przyzwyczajenia i tylko przeciętna widoczność z wnętrza powodują, że euforia nieco przygasa, ale dzięki niskiemu, sportowemu umieszczeniu foteli i świetnemu zawieszeniu Fiesta sprawia, że radość znów maluje się na obliczu kierowcy. Fiesta sprawnie "wygładza" małe i duże nierówności jezdni, jej nadwozie nie kołysze się ani wtedy gdy samochód jest pusty, ani gdy jest w pełni obciążony.

Ważąca 1155 kg Fiesta pokonuje nawierzchnie wszelkiego rodzaju bez jakichkolwiek niepożądanych odgłosów nadwozia. Jej spontanicznie reagujący układ kierowniczy oraz zawieszenie zapraszają do dynamicznej jazdy. Neutralne zachowanie i czujne ESP sprawują pieczę - wraz z hamulcami równie dobrymi jak te u konkurentów - nad bezpieczeństwem jazdy.

Nieco więcej finezji można było wykazać w wykończeniu wnętrza Forda - tylna strona oparć kanapy pokryta blachą, niedbale przymocowana podsufitka, klamki i pokrywa schowka z plastiku przeciętnej jakości, a także skórzane pokrycie kierownicy, które wygląda jak twardy plastik studzą radość z posiadania tego dynamicznego autka. Jednak 1,6-litrowy silnik TDCi skutecznie tę radość przywraca. Równomiernie rozwijana moc i dynamika, której sprzyjają krótkie przełożenia biegów w precyzyjnie pracującej pięciobiegowej przekładni zasługują na pochwałę w takim samym stopniu, jak niskie średnie zużycie paliwa, wynoszące 5,8 l/100 km.

Urwana śruba wahacza Fiesty

Zdarzyło się to podczas powolnej jazdy w czasie sesji fotograficznej. Chwilę po tym, gdy przejechaliśmy Fiestą po nierównej drodze, dał się słyszeć metaliczny dźwięk dochodzący z okolic przedniej osi, potem w czasie zawracania auto odmówiło posłuszeństwa. Oględziny wykazały, że pękła jedna z trzech śrub w prawym wahaczu poprzecznym na przedniej osi Fiesty. Ponieważ kierowca od razu zahamował, nie doszło do dalszych uszkodzeń, jednak gdyby ta usterka przydarzyła się podczas szybkiej jazdy, np. na autostradzie, skutki mogłyby być fatalne. Po usunięciu wadliwej śruby i zastąpieniu jej nową, mogliśmy kontynuować jazdy testowe. Usterka jest teraz analizowana przez firmę Ford.

Opel Corsa, w wersji 1.3 CDTi Enjoy kosztujący 58 990 zł, potrzebował nieco więcej paliwa (6,1 l/100 km), ale nie okazał się bardziej dynamiczny. Łatwo w nim odczuć, że ma najniższy moment obrotowy (200 Nm) spośród testowanych samochodów. 90-konny diesel Corsy niespiesznie gramoli się z "turbodziury" i spokojnie przechodzi przez cały zakres dostępnych obrotów, ożywić go nie jest w stanie nawet dobrze zestopniowana, z biglem zmieniająca przełożenia sześciobiegowa skrzynia.

Kierowca Corsy zasiada wysoko na sprężyście tapicerowanym fotelu, a przed sobą ma solidnie wykonaną tablicę rozdzielczą, która wytrzymuje krytyczne spojrzenia, nawet jeśli padną tam, gdzie wzrok zazwyczaj nie sięga. Jeśli dodatkowo zapłaci, kierowcę małego Opla rozpieszczać będzie podgrzewanie kierownicy, za to przeszkadzać - przeciętna widoczność z wnętrza.

Dla pasażerów i na ich bagaż znajdzie się w Corsie wystarczająco dużo miejsca. Zresztą, im więcej jednych i drugich na pokładzie, tym lepiej - gdy samochód jest nieobciążony, jego sprężyste zawieszenie podskakuje na dużych nierównościach, za to w miarę osiągania dopuszczalnego obciążenia wynoszącego 440 kg radzi sobie coraz sprawniej.

Corsa z lekkim opóźnieniem reaguje na polecenia płynące od nieprecyzyjnego układu kierowniczego oraz zarzuca tyłem, sprawiając wrażenie jakby jej przód i tył były połączone przegubem. To wrażenie pojawia się już podczas jazdy z umiarkowaną prędkością, przeszkadzając w dynamicznym i czystym pokonaniu zakrętów. Takie zachowanie prowokuje też system ESP do częstych ingerencji.

Dynamiczne pokonywanie zakrętów? Tu Skodzie Fabii 1.9 TDI Sport (61 100 zł) ze zderzakiem uformowanym na kształt spoilera bardzo pilno, by się wykazać - aż przebiera swoimi 16-calowymi kołami. Doskonała przyczepność, sprężyste zawieszenie i 105-konny TDI tworzą dynamiczną mieszankę. Stary silnik z pompowtryskiwaczami i momentem obrotowym o wartości 240 Nm ma okazję jeszcze raz pokazać co potrafi. Pozwala niemal fizycznie odczuć ciśnienie wtrysku, ma w nosie harmonijną pracę, wykorzystuje przewagę pojemności silnika, jaką ma nad konkurentami nie żądając w zamian wiele, co pokazuje zużycie paliwa, wynoszące 5,7 l/100 km.

I na torze testowym, i na zwykłej drodze Fabia konkuruje z Polo, innym pozostawiając jedynie dyfuzor do podziwiania. Swoich pasażerów, spoczywających w objęciach sportowych foteli, szybka Fabia częstuje jednak nieustannym klekotem diesla, szumem wiatru opływającego nadwozie i drganiami przenoszonymi przez zawieszenie. We wnętrzu odczuwalne są zarówno duże nierówności jezdni, jak i niewielkie wyboje, zwłaszcza gdy samochód jest obciążony.

Tym bardziej uspokajająco działa wnętrze Fabii. Dominuje typowa dla tej marki i politycznie poprawna szarość - taka mieszanka dobrego wykonania (czasem tylko zaskrzypi plastik) i wzorowej funkcjonalności, opakowanych w proste kształty. Kierowcom Skody to nie przeszkadza. Cenią sobie przestronne wnętrze (tym przestronniejsze, że dach poprowadzono w Fabii wysoko), łatwy dostęp do kabiny przez szeroko otwierające się drzwi, praktyczne schowki, wielki otwór bagażnika i jego dużą pojemność.

Renault Clio, także po liftingu, robi wszystko, by pokazać, że świetnie potrafi łoby zastąpić samochód z klasy o oczko wyższej niż klasa maluchów. Teraz do walki wyrusza z wygładzonym obliczem i zmienionym wyposażeniem. W wersji Dynamique za 55 300 zł, uzbrojonej w 1,5-litrowego diesla, ma bogate wyposażenie seryjne - od kurtyn powietrznych, poprzez sprzęt audio CD/MP3, po komputer pokładowy.

Do bogatego wyposażenia świetnie pasuje przyjazny kierowcy i pasażerom charakter tego samochodu. Clio ma wnętrze wykończone wysokiej jakości materiałami, przyjemnymi w dotyku. Do tego dochodzi zawieszenie, które z jednej strony dostarcza kierowcy wiedzy o tym, co dzieje się na styku kół z asfaltem, z drugiej jest na tyle komfortowe, by jazda na długich dystansach nie była dla pasażerów męcząca. Clio nie nadaje się jednak do bicia rekordów prędkości - jego 86-konnemu dieslowi o dość sporym apetycie trochę brak temperamentu, a zamontowane wysoko fotele, słabo przytrzymujące ciało kierowcy i mało bezpośredni (mimo poprawek) układ kierowniczy dodatkowo tłumią sportowego ducha. Mimo to, kąpani w gorącej wodzie, spokojnie mogą polegać na dobrze zestopniowanym ESP i niezawodnych hamulcach.

W sumie Clio plasuje się przed Corsą, z kolei Fabia i Fiesta toczą ze sobą wyrównany pojedynek. Nie są jednak w stanie zagrozić na wskroś udanemu Polo, które mimo braku jakichkolwiek rewolucyjnych skłonności, swoich konkurentów zostawia z tyłu.

Tekst: Jörn Thomas
Zdjęcia: Hans-Dieter Seufert

Ocena punktowa (maks. 500)

Polo 1.6 TDI Highline 390 Wygrywa prawie w każdej testowej dyscyplinie i zdobywa złoty medal – nowe Polo deklasuje konkurentów. Jest komfortowe, oszczędne, widać po nim wysoką jakość, ma bezpieczne właściwości jezdne i jest praktyczne. Tylko z tyłu jest w nim trochę za mało miejsca.
Fiesta 1.6 TDCI Titanium 367 Świetne właściwości jezdne oraz bezpieczeństwo łączy z wysokim komfortem zawieszenia. Gdy dodać do tego dynamiczny silnik, Fiesta bez problemu uzyskuje drugą pozycję w teście, chociaż przeciętna widoczność z wnętrza i taka sobie ilość miejsca punktów jej nie dodają.
Fabia 1.9 TDI DPF Sport 365 Duża ilość miejsca, łatwa obsługa, duża funkcjonalność i bezpieczeństwo podczas jazdy oraz dobre osiągi kontrastują z takim sobie komfortem resorowania i podstarzałym silnikiem.
Clio 1.5 dCi FAP Dynamique 346 Łagodnie i z klasą, dobrze wykonane oraz eleganckie Clio wjeżdża na czwarte miejsce w teście. Jego dość łakomy silnik oraz pewna ociężałość w prowadzeniu kosztują utratę punktów.
Corsa 1.3 CDTI Enjoy 323 To, że Corsa zajmuje piąte miejsce w teście pokazuje jak wysoki poziom panuje w klasie małych samochodów. Diesel Corsy rozczarowuje w takim samym stopniu jak przeciętny komfort resorowania. Porządne wykonanie i wystarczająca ilość miejsca tego nie rekompensują.

Dane techniczne testowanych samochodów

Ogólne Polo 1.6 TDI Highline Fiesta 1.6 TDCI Titanium Fabia 1.9 TDI DPF Sport Clio 1.5 dCi FAP Dynamique Corsa 1.3 CDTI Enjoy
Rodzaj silnika/liczba cylindrówdiesel, R4, 1.6diesel, R4, 1.6diesel, R4, 1.9diesel, R4, 1.5diesel, R4, 1.3
Moc kW (KM)10590 KM1058690 KM
Przy obrotach (/min)44004000400040004000
Poj. skokowa cm315981560189614611248
Maksymalny moment obrotowy (Nm)250212240220200
Przy obrotach (/min)15002000190022501750
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie kołana przednie kołana przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów5-bieg. przekł. mechaniczna5-bieg. przekł. mechaniczna5-bieg. przekł. mechaniczna6-bieg. przekł. mechaniczna6-bieg. przekł. mechaniczna
Dł / szer / wys (mm)3970 x 1682 x 14623950x1722x14813992 x 1642 x 14984032 x 1720 x 14973999 x 1713 x 1488
Rozstaw osi (mm)24702486246225752511
Średnica zawracania w prawo/lewo (m)10,5/10,510,5/10,810,6/10,510,9/10,910,5/10,5
Poj. zbiornika paliwa (l)4540455545
Masa własna (kg)12271155123412811270
Dopuszczalne obciążenie (kg)433400451419440
Poj. bagażnika (l)280/952295/979300/1163288/1083285/1100
Wymiary wnętrza/szer. z przodu/z tyłu (mm)1415/13751435/13751375/13751375/13351400/1400
Wysokość z przodu/z tyłu (mm)1000/9401025/9501020/9751000/9101010/900
Rozmiar opon215/45 R16 H Dunlop SP Sport Maxx195/50 R15 H Michelin Pilot Exalto205/45 ZR16 Michelin Pilot Exalto195/50 R16 H Michelin Pilot Primacy195/55 R16 H Goodyear Excellence
CO2 (limit) g/km109110130124128
OsiągiPolo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
0-80 km/h (s)6,58,36,99,09,6
0-100 km/h (s)10,112,310,513,914,2
0-120 km/h (s)14,618,515,521,121,5
0-130 km/h (s)17,622,318,826,026,0
0-140 km/h (s)21,527,622,632,432,0
Prędkość maksymalna (km/h)189175190174172
Elastyczność Polo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
60-100 km/h na IV/V biegu (s)8,9/16,08,3/11,88,7/14,19,9/13,110,3/14,6
Elastyczność Polo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
80-120 km.h na V/VI biegu13,8 s/–13,0/–13,9 s/–14,3/18,916,2/23,2
Próba jazdy Polo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
(Slalom 18 m ) km/h61,8/61,262,2/60,662,9/61,163,1/60,761,5/59,1
Próba jazdyPolo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
Test wymijania ISO (km/h)123,8/120,4123,4/119,3123,0/121,5122,6/119,3120,7/119,3
Próba jazdy Polo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
Manewr wymijania wg normy VDA – prędkość najazdu pusty/obciąż. km/h71/6971/6870/6971/7070/70
Manewr wymijania wg normy VDA – prędkość wyjazdu pusty/obciąż. km/h51/4852/5351/5251/5053/45
Zużycie paliwaPolo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km)4,14,54,44,74,7
Maksymalne (l/100 km)7,97,98,18,48,2
średnie podczas testu (l/100 km)5,45,85,76,26,1
zasięg (km)833776789887738
Poziom hałasu (dB)Polo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
przy 80 km/h dB(A)6165696565
przy 100 km/h dB(A)6468696768
przy 120 km/h dB(A)6771716971
przy 130 km/h dB(A)6873737173
przy 140 km/h dB(A)6973747273
Droga hamowania (m)Polo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m)3837383940
ze 100 km/h na zimno (obciążony) (m)3838393940
ze 100 km/h na ciepło (obciążony) (m)3838393941
ze 130 km/h (m)6463656768
na różnej nawierzchni (m)129109110123116
Ceny i wyposażeniePolo 1.6 TDI HighlineFiesta 1.6 TDCI TitaniumFabia 1.9 TDI DPF SportClio 1.5 dCi FAP DynamiqueCorsa 1.3 CDTI Enjoy
Cena modelu testowanego (zł)58 440 zł58 200 zł61 100 zł62 050 zł58 990 zł
Poduszki boczne/kurtynytak/ 2230 złtak/ 1500tak/ 1500 złtak/ tak550 zł (z poduszkami czołowymi)/brak
ABS/ESPtak/ 990 złtak/ 2000tak/ 2100 złtak/ 1200 złtak/ 2000 zł
Radioodtwarzacz CD/MP31300 zł1250 złtaktak2400 zł
Klimatyzacja automatyczna7790 zł1400 zł999 zł1800 zł5150 zł (w pakiecie z radioodtwarzaczem) zł
Lakier metalizowany1690 zł1500 zł1500 zł1600 zl zł1800 zł
Czujnik parkowania1050 zł (w pakiecie z tempomatem, komputerem pokładowym i systemem kontroli ciśnienia w oponach) zł1200 złtakbrak1400 zł
Elektrycznie sterowane okno dachowebrakbrak2500 zł4000 zł3500 zł
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 650 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Na 3 strony tekstu, całe 1,5 o nowym, cudownym, wspaniałym, złotym polo, aż musiała pęknąć śruba ze wstydu w fieście:) Jak skończy się okres promocji, pewnie skończy też wygrywać.
    ~Snuffy, 2009-11-02 21:10:04
  • avatar
    zgłoś
    ok, niech będzie i tak. Spiskowe teorie dziejów rządzą.
    esper, 2009-10-16 11:19:26
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):wspierać w testach... widzę, że niektórzy żyją jeszcze w Centralnie Sterowanym systemie...A niektórzy widzę w nieświadomości.
    Kaeres, 2009-10-16 10:17:54
  • avatar
    zgłoś
    wspierać w testach... widzę, że niektórzy żyją jeszcze w Centralnie Sterowanym systemie...
    esper, 2009-10-15 16:07:48
  • avatar
    zgłoś
    Promocja nowego Polo jak widzę prze do przodu.Faktycznie fajne autko i wróżę mu sukces na rynku - szczególnie, że wszystkie AŚ, AB i inne będą go wspierać w testach.
    ~Krs, 2009-10-15 14:36:56
  • avatar
    zgłoś
    Małe auta, duże możliwości. Małe samochody nie muszą już udowadniać, że niczego im nie brak. Teraz pokazują, że mogą z powodzeniem zastąpić auta o numer większe. Którym maluchom udaje się to najlepiej? W szranki stają nowe Polo oraz Fiesta, Fabia, Corsa i Clio.
    auto motor i sport, 2009-10-15 12:25:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij