Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ford Fiesta - Twój bodyguard

Fiesta to nieduże auto o właściwościach jezdnych lepszych niż te, jakimi chwalą się konkurenci. Teraz wjeżdża do salonów w nowej odsłonie – w ciemności możesz go pomylić z... Astonem Martinem.

2013-01-09
Ford Fiesta Fiesta świetnie odnajduje się i na krętej drodze, i w mieście, zachowując przy tym wysoki komfort jazdy

Szukasz małego, miejskiego auta, które wygląda na mocniejsze niż jest w rzeczywistości? Nowa Fiesta to obowiązkowa pozycja na Twojej liście. Przez cztery lata jej stylistyka nie zestarzała się ani odrobinę, a mimo to została odświeżona. Z przodu królują teraz osłona chłodnicy żywcem przypominająca tę z Astona Martina oraz nowe reflektory z diodami LED.

Wewnątrz jest wygodniej niż w starej Fieście. Regulując lusterka czy otwierając szyby nie będziesz zawadzał o przełączniki łokciem, bo umieszczono je idealnie pod ręką. Nową kierownicę chwycisz pewnie, a wskazania nawigacji możesz śledzić na wysoko umieszczonym 5-calowym wyświetlaczu. Będziesz mógł skorzystać z udogodnień, których nie ma w innych małych samochodach.

W miejskiej ciasnocie przyda się Active City Stop, który może zaoszczędzić Ci nerwów i gotówki na naprawę auta – przy niskich prędkościach (do 30 km/h) system ten potrafi rozpoznać przeszkodę i sam zdecydować o awaryjnym hamowaniu. Jeśli masz smartfona, zsynchronizuj go koniecznie z systemem SYNC – w razie wypadku auto samo zadzwoni po pomoc, poda lokalizację zdarzenia i wezwie policję czy pogotowie. Jeśli jesteś rodzicem świeżo upieczonego kierowcy lub nie do końca ufasz swoim umiejętnościom, sprawdź możliwości systemu MyKey. Patent polega na tym, że kluczykiem głównym programujesz siedem funkcji – możesz ustawić ogranicznik prędkości, maksymalną głośność muzyki, czy też nałożyć kaganiec w postaci niewyłączalnego ES P. Oczywiście wszystko po to, aby ze spokojną głową oddać auto w ręce niedoświadczonego i czasem zbyt ambitnego kierowcy lub powściągnąć własny temperament.

Szymon Piaskowski
redaktor „auto motor i sport”

DOBRY PATENT

Przy tak dynamicznym i oszczędnym silniku benzynowym nie warto zawracać sobie głowy Fiestą z dieslem.

Możesz przebierać w silnikach. Chcesz diesla? Proszę bardzo, właśnie pojawiła się całkiem nowa wysokoprężna jednostka 1.5 TDCi o mocy 75 KM. My akurat jeździliśmy Fiestą z 1-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 125 KM. Zachowuje on rozsądny balans między zużyciem paliwa (które na dynamicznie przejechanej trasie wyniosło nieco ponad 8 l) a osiągami (sprint do setki trwa 9,6 s). Reakcja na gaz przy niskich obrotach mogła by być lepsza – długie przełożenia 5-biegowej skrzyni (przydałaby się „szóstka”) nie sprzyjają przyspieszaniu na wysokich biegach, i to mimo maksymalnej wartości momentu obrotowego (170 Nm, z chwilowym „boostem” – do 200 Nm) osiąganej w zakresie 1400–4500 obr/min. Na drodze na pewno docenisz świetnie zestrojone zawieszenie Fiesty, która nawierzchni trzyma się pewnie, jej nadwozie nie przechyla się w zakrętach, a bezpośredni układ kierowniczy daje dobre pojęcie o tym, co dzieje się z przednimi kołami. Na górskiej drodze bez problemu dotrzymasz tempa nawet tym kierowcom, którym wydaje się, że biorą udział w rajdzie. W mieście Fiesta ze spokojem przyjmuje ciosy od zapadniętych studzienek i poprzecznych nierówności, co w naszych warunkach jest ważną zaletą. Gdyby jeszcze widoczność z wnętrza była lepsza...

Jeśli rozglądasz się za małym autem ze żwawym silnikiem, które dobrze sprawi się i w mieście, i w trasie, Fiesta jest jednym z oczywistych kandydatów do wyboru. Kupisz też sobie spokój, bo stylizacja Forda „wystarczy” na kolejnych kilka lat.  

FORD FIESTA 1.0 TITANIUM

FORD FIESTA 1.0 TITANIUM

Cena60 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikabenzynowy, R3 turbo
Pojemność skokowa999 cm3
Moc maksymalna125 KM
przy obrotach6000/min
Maksymalny moment obrotowy170 (200 z funkcją overboost) Nm
w przedziale obrotów1400–4500/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h9,4 s
Prędkość maksymalna196 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie4,3 l/100 km
EmisjaCO2 99 g/km
NADWOZIE3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3969 x 1709 x 1495 mm, rozstaw osi 2489 mm, masa własna 1091 kg, pojemność bagażnika (z kołem dojazdowym) 276/960 l, pojemność zbiornika paliwa 42 l. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 650 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Fiesta to nieduże auto o właściwościach jezdnych lepszych niż te, jakimi chwalą się konkurenci.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-01-09 10:31:20
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij