Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ford Fiesta – taka teraz moda

Kolejna wersja małego Forda. Ford Fiesta 1.6 TDCI w wersji Sport na sportowca tylko wygląda - najwyraźniej taka teraz moda.

2009-03-26
Ford Fiesta Zgrabne nadwozie Fiesty, aby naprawdę dobrze wyglądać, potrzebuje dużych obręczy kół. „Piętnastki" okazują się za małe...

Są nakładki na zderzakach, jest udawany dyfuzor, a nad tylną szybą spory tylny spoiler, który zgrabnie przedłuża linię dachu. To głównie dzięki niemu nadmuchane, prawie bąblowate nadwozie Fiesty staje się bardziej smukłe. Oto co potrafi jeden dobrze zaprojektowany detal.

Kierownica wyprofilowana jak do gry komputerowej sugeruje, że trzeba ją porządnie złapać. Wnętrze Fiesty prowokuje nietypową konsolą, z elementami obsługi poukładanymi w sposób zwany przez Forda "Nokia logic". W rzeczywistości obsługa jest klasyczna, tylko grupa przełączników przypomina klawiaturę "komórki". U góry konsoli znajduje się monochromatyczny wyświetlacz wielofunkcyjny, dobrze schowany przed padającym światłem, dzięki czemu jest zawsze czytelny. Na fotelu kierowcy szybko robi się jak w domu - pewnie dlatego, że o takim zakresie regulacji duetu fotel-kierownica, jaki oferuje Fiesta, jeszcze nie tak dawno można było w małym aucie tylko pomarzyć.

Silnik 1.6 TDCI w zamierzeniach miał pewnie dawać wrażenie dynamiki plus oszczędność paliwa. W rzeczywistości zdecydowanie przeważa to drugie. 90 koni to w małym samochodzie niby wciąż nie jest mało, ale przy dzisiejszych układach jezdnych - zwłaszcza tak znakomitych jak ten Fiesty - dalece nie wystarcza, żeby zafundować kierowcy ponadprzeciętne wrażenia z jazdy. Poza tym, turbodiesel Forda ma do pary pięciobiegową przekładnię o dość długich przełożeniach i można sobie tylko wyobrażać, że ze skrzynią "szóstką" osiągi Fiesty z tym silnikiem byłyby wyczuwalnie lepsze.

Jedna rzecz u Forda nie chce się zmienić - Fiesta to kolejny model, który ma świetny układ jezdny. Nierówności są tłumione szybko (ale nie twardo!), jednoznacznie, bez niedopowiedzeń. Auto jest zwinne i bardzo przyczepne - jak się w końcu rozpędzi, pozwala "nieść" prędkość z zakrętu w zakręt.

Natomiast jeśli chodzi o sport, to czekamy na jakąś naprawdę konkretną wersję Fiesty. Z takim zawieszeniem (zapewne dodatkowo usztywnionym) będzie to maływielki kawał samochodu.

DANE TECHNICZNE FORD FIESTA 1.6 TDCI SPORT

DANE TECHNICZNE FORD FIESTA 1.6 TDCI SPORT
Cena54 000 zł
KonkurenciSkoda Fabia, Renault Clio
Silnikturbodiesel, R4, 1.6
Moc/przy obrotach90 KM/4000 obr/min
0-100 km/h11,9 s
Prędkość maksymalna175 km/h
Zużycie paliwa4,2 l/100 km
Emisja CO2110 g/km
Silnikpojemność 1560 cm3, 204 Nm przy 1750 obr/ min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 3953 x 1722 x 1481 mm, rozstaw osi 2489 mm, masa wł. 1089 kg, poj. bagaż. 281/965 l.


Tekst: Roman Popkiewicz
Zdjęcia: Paweł Łapot

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 650 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    > W sumie masz rację, okres na kupowanie samochodu też jest> całkiem niezły. Zaskakujące jest to, jak bardzo nowa> fiesta różni się od swoich poprzedników., mega> transformacja;)Rzeczywiście nieźle się zmieniła przez te parę lat. Zaryzykuję stwierdzenie, że to najlepszy ze wszystkich modeli (modelów?) Fiesty.
    ~Manta Ray, 2009-03-28 22:51:34
  • avatar
    zgłoś
    W sumie masz rację, okres na kupowanie samochodu też jest całkiem niezły. Zaskakujące jest to, jak bardzo nowa fiesta różni się od swoich poprzedników., mega transformacja;)
    ~Marcin, 2009-03-27 16:05:00
  • avatar
    zgłoś
    wygląda ładnie, mało pali, solidny, nieduży.czego jeszcze chcieć od dobrego samochodu miejskiego?
    ~kramer, 2009-03-27 00:02:15
  • avatar
    zgłoś
    Kolejna wersja małego Forda. Ford Fiesta 1.6 TDCI w wersji Sport na sportowca tylko wygląda - najwyraźniej taka teraz moda.
    auto motor i sport, 2009-03-26 15:18:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij