Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.6

Ford Focus II – reaktywacja

Gdy w 2004 r. Focus II wchodził do sprzedaży, wyglądał nie jak następca Samochodu Roku 1999, ale jak jego poprzednik. Gruntowna restylizacja odmieniła go teraz bardzo i Focus znowu przyciąga wzrok.

2008-02-27
Ford Focus II Rzadko producenci serwują samochodom kurację odmładzającą tak dogłębną, jak w wypadku Focusa.

Rzadko producenci serwują samochodom kurację odmładzającą tak dogłębną, jak w wypadku Focusa. W najnowszej wersji fordowskiego bestsellera nie zmienił się jedynie dach. Pozostałe elementy karoserii są nowe, podobnie jak zderzaki i lampy. Dodatkowe przetłoczenia na drzwiach i na pokrywie silnika, duże trapezowe wloty powietrza w przednim zderzaku i kształt reflektorów sprawiają, że z samochodu bezpłciowego Focus przeobraził się w auto o chwytliwym wyglądzie, utrzymanym w stylu kinetic design - formule, która obowiązuje i sprawdza się w Fordzie już od dwóch lat.

Chociaż wnętrze Focusa nie zmieniło się aż tak radykalnie jak wygląd zewnętrzny, materiały znacznie lepszej niż dotychczas jakości widać już na pierwszy rzut oka. Deska rozdzielcza, tapicerka drzwi i fotele prezentują się teraz przytulniej i są bardziej wysmakowane. Pod względem jakości i doboru materiałów Focus drugiej generacji po restylingu wręcz dorównuje samochodom o klasę większym. Podobnie rzecz się ma z wyposażeniem i zastosowanymi nowinkami technicznymi.

Wzorem nowego Mondeo, także odnowionego Focusa tankuje się bez brudzenia rąk o korek wlewu paliwa. Tak jak większego brata, Focusa można wyposażyć w przycisk Ford Power (który zastępuje tradycyjną stacyjkę) czy w system kontroli ciśnienia powietrza w oponach. W większości wersji wyposażenia układ stabilizacji toru jazdy ma być montowany seryjnie. Przenośne urządzenia audio (odtwarzacze MP3 czy iPody) można podłączyć do samochodowego systemu audio poprzez złącze typu jack lub USB. Nową nawigację satelitarną z pięciocalowym, kolorowym wyświetlaczem dodatkowo wyposażono w czytnik kart SD. Wizerunku auta bardzo na czasie pod względem technologicznych nowinek dopełnia bezprzewodowa łączność Bluetooth systemu audio z przenośnym telefonem oraz sterowanie głosem, w które uzbrojony może być teraz Ford Focus.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieTrzy- lub pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4337 x 1839 x 1500 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa własna 1391 kg, dopuszczalna masa całkowita 1950 kg, pojemność bagażnika 396-1258 l, pojemność zbiornika paliwa 53 l.
SilnikWysokoprężny, czterocylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu, pojemność skokowa 1997 cm3, moc maks. 100 kW (136 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s Prędkość maksymalna 203 km/h Średnie zużycie paliwa 5,5 l/100 km Emisja CO2 144 g/km
CenaFord Focus 2.0 TDCi Trend 76 000 zł

Za dopłatą, Focus - jako pierwszy model Forda - będzie mógł być wyposażony w nową, sześciobiegową przekładnię automatyczną PowerShift o dwóch sprzęgłach, która będzie oferowana do 136- konnego silnika TDCi. Standardowo jednostka ta współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Mechanizm zmiany biegów wszystkich przekładni mechanicznych "zliftingowano" pod kątem jeszcze większej precyzji działania niż dotychczas.

Mało wyszukana stylizacja Focusa drugiej generacji w ogóle nie przeszkadzała mu uchodzić za wzór wszelkich cnót podczas jazdy, za co zresztą ceniono go najbardziej. Mimo że w wypadku Focusa kuracja odmładzająca nie musiała ingerować w zachowanie na drodze, kilka detali wyraźnie poprawiono, a w szczególności wyciszenie kabiny i kulturę pracy wysokoprężnych jednostek napędowych. Najmocniejsza z nich, dwulitrowa o mocy 136 KM, potrafi rozpędzić Forda od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 sekund. Prędkość maksymalna pięciodrzwiowego Focusa 2.0 TDCi wynosi nieco ponad 200 km/h, a średnie zużycie paliwa - tylko 5,5 l/100 km. Przy osiągach, które do gustu mogą nie przypaść jedynie bardzo wybrednym, żeby nie powiedzieć rozpuszczonym kierowcom, Focus z dwulitrowym dieslem pod maską zużywa paliwa tyle co nic, a jazda nim to naprawdę duża frajda. Nie tylko za sprawą ogromnej siły napędowej, którą już od niskich obrotów dysponuje silnik TDCi, ale także z racji pierwszorzędnej jak na popularny samochód precyzji układu kierowniczego, bardzo dobrego poczucia kontaktu kół z nawierzchnią i znakomitego zawieszenia, które pozwala cieszyć się jazdą tak po prostej, jak i na zakrętach.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Ford

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 151 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ktoś, kto pisał ten watek, nie siedział w FF, chyba, że w jakimś kaszlu. Mam FF II kombi 2.0D kombi, przejechałem 80 kkm i uważam, że jest to jeden z najlepszy fur w klasie. VW, Ople, Francuzy, Włochy (wszystkimi jeździłem) wysiadaja w przedbiegach, choć jest to w znacznym zakresie kwestia gustu, poza trakcją i charakterystyką silnika). FF II może się równać z aqutami klase wyższymi pod względem przestronności, poza długością. teraz jeżdżę Glaxy 2,2 TDCi, więc wiem o czym mówię. Pozdrawiam, Mariusz
    ~Mariusz, 2009-02-13 20:52:50
  • avatar
    zgłoś
    z zewnątrz autko wygląda bardzo dobrze, niezależnie czy mówimy o wersji hatchback czy kombi (osobiście preferuję kombi) niestety kiedy zasiądziesz za "sterami" mina ci zrzednie...takiego tandetnego, srebrnego, udającego aluminium plastiku na desce przyrządów nie montują nawet koreańczycy.dział księgowości w fordzie tym razem przesadził!
    ~norbert76, 2008-03-13 16:38:16
  • avatar
    zgłoś
    moim zdaniem nowy focus zwłaszcza w wersji kombi i srebrnym lakierze wygląda olśniewająco i przyciąga uwagę. Oczywiście dobre, 16 calowe felgi, najlepiej 5- lub 7- ramienne. Taki bym wziął zdecydowanie ładniejszy niż mondeo, aczkolwiek także sporo mniej miejsca w kabinie, zwłaszcza z tyłu.....
    ~kolomaniolo, 2008-03-04 18:55:52
  • avatar
    zgłoś
    nowy przód jakoś mnie nie zachwyca, foka traci swoją unikalność. Dodatkowo w czerwonym nigdy nie było jej do twarzy.
    ~ksu, 2008-02-27 16:56:59
  • avatar
    zgłoś
    Gdy w 2004 r. Focus II wchodził do sprzedaży, wyglądał nie jak następca Samochodu Roku 1999, ale jak jego poprzednik. Gruntowna restylizacja odmieniła go teraz bardzo i Focus znowu przyciąga wzrok.
    auto motor i sport, 2008-02-27 12:22:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij