Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Ford Focus: W drodze do mety

Nasz testowy Ford Focus przejechał z nami już ponad 40 000 km. Obyło się bez awarii i poważniejszych napraw. Serwis Forda miło nas zaskoczył fachowością i cenami usług. Jedynie spalanie mogłoby być nieco niższe.

2014-04-15

Światła Focusa, mimo iż są to zwykłe halogeny, świecą rewelacyjnie. Bardzo przydatny jest asystent świateł drogowych, który włącza je automatycznie poza terenem zabudowanym. Przełączenie na światła mijania następuje również automatycznie w chwili, gdy czujnik zmierzchu wbudowany w przednią szybę zostanie „oślepiony” przez reflektory innego samochodu bądź latarnie uliczne.  

Wysuwana listwa, która ochrania krawędź drzwi to rozwiązanie tyle pomysłowe, co praktyczne. Pozwala swobodnie otwierać drzwi nawet na ciasnych parkingach. Tylko co z tego, skoro po kilku takich próbach odpadła. Na nową czekaliśmy kilka dni, a założenie jej zajęło serwisowi Forda dwie godziny. Koszt listwy i robocizny to niemal 200 zł brutto.

Zimę da się łatwiej znieść, jeśli ma się auto wyposażone w podgrzewaną przednią szybę (jak w naszym Fordzie Focusie). W mroźny poranek wystarczą najwyżej dwie minuty od uruchomienia silnika, by lód na przedniej szybie zamienił się w wodę. A z nią radzą sobie doskonale wycieraczki. Nie obejdzie się tylko bez skrobania szyb bocznych.

Przy stanie licznika 19 739 km zameldowaliśmy się na obowiązkowym przeglądzie serwisowym. Wymieniony został olej oraz filtr oleju, uzupełniono też płyn chłodniczy. Łączny koszt (580 zł) miło nas zaskoczył. Ford przed rozpoczęciem właściwego przeglądu sprawdza każde auto na „ścieżce zdrowia”, podobnie jak ma to miejsce na przeglądzie rejestracyjnym. Dzięki temu nic ma nie umknąć uwadze mechaników.

Średnie zapotrzebowanie na paliwo to 8,0 l/100 km. Po 1-litrowym silniczku spodziewaliśmy się mniejszego apetytu, tym bardziej że ok. 2/3 przebiegu przypadło na jazdę poza terenem zabudowanym. Jadąc niespiesznie na rezerwie można przejechać nawet 169 km. Daje to średnią ok. 5 l/100 km.

Jeśli już mówimy o paliwie, to tankowanie Focusa (pomijając kwestie finansowe) jest prawdziwą przyjemnością. Wszystko za sprawą systemu Ford Easy Fuel, który pozwala napełniać zbiornik natychmiast po otwarciu klapki wlewu paliwa (brak tradycyjnego korka). Kolejną zaletą jest to, że system wyklucza możliwość omyłkowego wlania do zbiornika oleju napędowego zamiast benzyny.

Pora na kolejny serwis. Focus ponownie trafił na obowiązkowy przegląd techniczny. Mechanicy Forda zadziałali wzorowo. Przegląd trwał ok. 2,5 godziny. To świetny czas, biorąc pod uwagę fakt, że zamontowano nowe klocki hamulcowe przedniej osi. Po raz drugi została założona też wysuwana listwa ochraniająca krawędź drzwi (po ich otwarciu). Za całość prac serwis skasował nas na kwotę 969,20 zł. Do wytrzymania.

Litrowy silniczek, który chętnie jest przez nas przeganiany w trasie pozytywnie zaskakuje dynamiką. Podczas długich podróży nieocenione okazują się wygodne przednie fotele oraz tempomat. Odczuwamy natomiast brak nawigacji. Oczywiście można korzystać z tradycyjnej mapy, ale producent nie pomyślał o lampce, która po zapaleniu nie oślepiałaby kierowcy. Te drobiazgi nie psują nam jednak przyjemności obcowania z Focusem. Miejmy nadzieję, że dobre wrażenia uda się dowieźć do mety.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 151 790 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nasz testowy Ford Focus przejechał z nami już ponad 40 000 km. Obyło się bez awarii i poważniejszych napraw. Serwis Forda miło nas zaskoczył fachowością i cenami usług. Jedynie spalanie mogłoby być nieco niższe.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-15 13:47:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij