Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Ford Ka – Szczęśliwy typ

2009-01-01
Ford Ka Małe auta dopiero mają być trendy - czas pokaże czy nowe wcielenie Forda Ka dorówna popularnością poprzedniemu i czy równie długo pozostanie na scenie.

DLA ODWAŻNYCH
Z myślą o osobach, które nowego Forda Ka mogłyby uważać za auto zbyt zachowawcze przygotowano trzy specjalne wersje stylizacyjne - Grand Prix, Tattoo i Digital Art - wyróżniające się kontrastowymi elementami na zewnątrz i wewnątrz. Lista wyposażenia dodatkowego w ofercie Ford Individual jest długa.

Na przednie fotele małego Forda wsiada się po pańsku - przez duże drzwi, które otwierają się szeroko. Miejsca z przodu jest na tyle, że pasażer nawet sporej postury nie musi odsuwać fotela do końca, żeby się w Ka swobodnie rozsiąść. Dzięki temu za nim, na tylnej kanapie, też zmieści się dorosła osoba i nie będzie narzekać na ciasnotę. Kierowcy także siedzi się wygodnie, chociaż wysokim osobom, które z zasady muszą siedzieć daleko od kierownicy, dotkliwie będzie brakowało regulacji kolumny kierownicy na głębokość.

Deska rozdzielcza z rozbudowaną konsolą środkową i wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów prezentują się znajomo. Kolorowe wstawki z plastiku wypolerowanego na wysoki połysk na kierownicy i na konsoli środkowej ożywiają wnętrze Ka zwłaszcza w wersji z ciemną tapicerką. Odmiany z tapicerką szarobeżową i tak prezentują się wesoło.

DANE TECHNICZNE FORD KA 1.3 TDCi

DANE TECHNICZNE FORD KA 1.3 TDCi
Cena35 900 zł
KonkurenciFiat 500, Renault Twingo
Silnikturbodiesel, R4, 1.3
Moc/przy obrotach75 KM/4000 obr/min
0-100 km/h13,1 s
Prędkość maksymalna161 km/h
Zużycie paliwa4,2 l/100 km
Emisja CO2112 g/km
Silnikpojemność 1248 cm3; 145 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr/min; skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzw., 4-miejscowy hatchback, dług. x szer. x wys. 3620 x 1658 x 1505 mm, rozstaw osi 2300 mm, masa wł. 1055 kg, poj. bagaż. 224/747 l.

Małe Ka przypomina współczesne fordowskie modele nie tylko wyglądem. Wystarczy przejechać 50 m i dwa razy skręcić kierownicą, aby zorientować się, że jazda małym samochodem nie musi być nudna. Elektryczne wspomaganie kierownicy nie pozbawia kierowcy poczucia tego, co dzieje się na styku kół i nawierzchni, a zawieszenie długo trzyma w ryzach wysokie nadwozie. Układ jezdny z kolumnami McPhersona z przodu i z belką skrętną z tyłu zestrojono w małym Fordzie tak, jak w żadnym innym maluchu. Auto żwawo reaguje na polecenia wydawane kierownicą i podąża precyzyjnie za jej wskazaniami. Komfort jazdy na drodze o równej lub łagodnie sfałdowanej nawierzchni jest dobry, kłopoty z tłumieniem nierówności pojawiają się dopiero przy dziurach.

Żaden z oferowanych do Ka silników nie czyni z niego auta nawet umiarkowanie szybkiego, ale marudera też nie. Przyspieszenie do "setki" w 13,1 s w fotel nie wciska, ale w mieście od świateł do świateł Ka nie jest zawalidrogą. Z uwagi na wyższy moment obrotowy diesla, na trasie przyjemniej podróżuje się 75-konną wersją 1.3 TDCi, która z werwą zaczyna przyspieszać już od 2000 obr/min. Bez udziału żadnej kosmicznej technologii Ford Ka 1.3 TDCi zadowala się zużyciem paliwa wynoszącym tylko 4,2 l/100 km, a dwutlenku węgla emituje jedynie 112 g/km.

Mimo wspólnych interesów z Fiatem, Ford jak ognia unika porównywania Ka z Pandą czy "500", z którymi najmniejszy Ford dzieli podzespoły mechaniczne. Tak się składa, że żaden z tych modeli nie przynosi Fiatowi wstydu. Produkcja Ka w Tychach, a nie na przykład w Kolonii, też nie powinna być dla Forda obciachem, bo polski zakład Fiata uchodzi za najbardziej wydajną fabrykę samochodów w Europie, która jest też w czołówce jeśli idzie o jakość produkowanych aut.

Tekst: Maciej Ziemek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W sumie pewnie jeździ całkiem nieźle, bo to w końcu Ford. Jedynka była ohydna. :/ Wygląda jak żółw w kombinezonie. :/
    ~Samuraj, 2011-01-27 23:38:45
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Nie wiem dlaczego, ale do pierwszego Ka ten współczesny nie dorastaMówisz o tej pokrace ???Jeżeli tak to czym się sugerujesz ? Bo napewno nie walorami wizualnymi. Żadną z nich nie jeździłem więc nie wiem jak się prowadzą, ale jeżeli o wygląd to ten nowy KA jest piękny w porównaniu do starego.
    Matuu, 2011-01-27 23:05:23
  • avatar
    zgłoś
    Dla żony takie Ka jest praktycznie idealne. Osobiście z wyglądu nic takiego do niej nie mam, ciekawe jak by się przedstawiały wrażenia z jazdy tą furmanką.
    ~Samuraj, 2011-01-27 22:51:21
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem dlaczego, ale do pierwszego Ka ten współczesny nie dorasta
    airmatic, 2011-01-27 19:33:35
  • avatar
    zgłoś
    Dla żony jak najbardziej, dla mnie nigdy w życiu.
    Matuu, 2011-01-27 19:07:53
  • avatar
    zgłoś
    Jeżdżę nowym fordem ka od 1,5 roku, ma pewną wadę o której nie chcą słyszeć serwisanci-otóż przy minusowych i wysokich dodatnich temperaturach praca silnika jest nierówna,poszarpuje i jest to bardzo irytujące. Szybki faktycznie nie jest,69KM myślałam że do czegoś zobowiązuje - a tu rozczarowanie. Fiat panda-nie pamiętam już dokładnie ale ma chyba 54KM (od rodziców) i ford ka znika z horyzontu.Za taką kasę powinien mieć więcej ekspresji.A tu nuda.
    ~Ula, 2011-01-27 18:01:51
  • avatar
    zgłoś
    Nareszcie widzę klasę auta która nadaje się na jazdę po mieście i jest swojego rodzaju funkcjonalna. Dodatkowo cena mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła bo za niedużą kasę można mieć nowe auto. I ostatni super plus to to że jest silnik oszczędny co jest w dzisiejszych czasach jedną z najważniejszych rzeczach.
    ~tutek, 2009-02-04 12:08:14
  • avatar
    zgłoś
    Wiecznie młode. Małe i nieskomplikowane, ale za to pełne wdzięku i z charakterem - takie było pierwsze Ka. Nowe ugina się pod ciężarem wymyślnych gadżetów i przypomina inne Fordy.
    auto motor i sport, 2009-01-01 21:39:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij