Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ford Kuga – owoc ewolucji

Ford Kuga jest jeżdżącym przykładem potwierdzającym tezę, że w trakcie ewolucji zanikają organy, które nie są używane.


Ford Kuga Ford Kuga

Kiedy w XIX wieku Karol Darwin przedstawiał założenia swojej teorii, na pewno nie spodziewał się, że sprawdzi się ona także w motoryzacji. W świecie samochodów, podobnie jak wśród zwierząt, pewne gatunki zaczynają dominować i adaptować się do warunków zewnętrznych. Przykładem niech będzie Ford Kuga.

Podwoziowcy Forda włożyli sporo pracy w zestrojenie zawieszenia

Kompaktowe SUV-y, a takim jest przecież Kuga, zyskują coraz większą popularność i skutecznie rozpychają się na samochodowym rynku. Tracą jednocześnie część wyposażenia, jakiego jeszcze kilkanaście lub kilkadziesiąt lat temu oczekiwaliśmy od samochodu, który choć „cywilny”, mógł służyć do wypadów w teren. Tracą, bo mało kto od nich dziś tego wyposażenia oczekuje.

 Ford Kuga Ford Kuga

Reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów są w seryjnym wyposażeniem wersji Titanium

Ekran dotykowy ma przekątną 8 cali, ale jest zbyt zagłębiony i oddalony od kierowcy. System multimedialny SYNC3 działa szybko, ale jego obsługa nie do końca jest intuicyjna

Nie inaczej jest w przypadku Kugi. Auto nie ma reduktora, czy choćby przycisku, który na stałe blokowałby rozdział napędu między przednią i tylną oś w proporcji 50:50. Ford nie przewidział również montowania układu kontroli prędkości podczas zjazdu ze zbocza. Prześwit także nie jest imponujący – 18,7 cm powietrza pod podwoziem raczej nie zachęca do wypadów w teren.

Wystarczy jednak, by z powodzeniem zaatakować nawet wyższe krawężniki i przedrzeć się przez zasypaną drogę, która nie widziała pługu odśnieżającego.

BP
Ford Kuga Ford Kuga

Ford Kuga ma za to wszystko, czego od niego oczekują kierowca i jego goście. Przede wszystkim przestronną kabinę, przyjemną dla oka i w dotyku. Zarówno jadący z przodu, jak i z tyłu nie będą czuli się skrępowani. Przednie fotele są przeciętnie wyprofilowane, ale okazują się wygodne. Zajmujący miejsca na kanapie z tyłu mają sporo przestrzeni na nogi (plus za płaską podłogę) i nad głową.

Ford Kuga Ford Kuga

W oparciach przednich foteli zamontowano przydatne podczas dłuższych podróży stoliki typu lotniczego. Z przodu i z tyłu znajduje się sporo pojemnych schowków, a do zasilania urządzeń przenośnych służą dwa wejścia USB i gniazdo zapalniczki. Dobrze spisuje się dwulitrowy turbodiesel. Jego moc i spory moment obrotowy są harmonijnie rozwijane i łatwo dostępne już przy niskich prędkościach obrotowych. Nie ma potrzeby częstego sięgania do dźwigni 6-biegowej przekładni, aby uzyskać zadowalającą dynamikę.

Ford Kuga Ford Kuga

Silnik nie uprzyksza przy tym życia niepotrzebnymi wibracjami i nadmiernym hałasem. Nie jest jednak wzorem oszczędności. Średnie zużycie paliwa wynoszące około 8 l/100 km na pewno nie zawstydzi konkurencji. Na zwiększony apetyt niebagatelny wpływ ma masa własna samochodu. Bez wyposażenia dodatkowego czteronapędowa Kuga waży 1702 kg.

Ford Kuga Wyprofilowanie kanapy nie zapewnia wygodnej pozycji pasażerowi siedzącemu w środku, jednak miejsca na nogi jest pod dostatkiem

Klasą dla siebie jest układ jezdny. Wyraźnie czuje się, że podwoziowcy Forda włożyli naprawdę sporo pracy w konstrukcję oraz zestrojenie zawieszenia. I absolutnie nie był to czas stracony, bo poziom amortyzacji jest bardzo wysoki. Nawet przez zapadnięte studzienki kanalizacyjne i zapuszczone przejazdy tramwajowe Kuga przejeżdża nie wytrącona z równowagi. Pasażerowie po podróży tym autem na pewno nie będą wstrząśnięci, nie będą też narzekali na hałas dobiegający od podwozia.

Ford Kuga Ford Kuga

SUV Forda nie traci również rezonu na krętej drodze. Mimo kalibracji mającej zapewnić jak największy komfort, zawieszenie nie utraciło zdolności stabilizowania auta nawet przy zbyt dużej prędkości w chwili wejścia w zakręt.

Dane producenta Ford Kuga 2.0 TDCI TITANIUM
Cena 122 500 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
150 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
370 Nm
2000/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 6-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 9,9 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,2 l/100 km
Emisja CO2 135 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4524 x 1838 x 1856 mm, rozstaw osi 2690 mm, masa własna 1702 kg, pojem- ność bagażnika 406/1603 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 126 950 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W nowej jeszcze nie siedziałem ale ziomek z roboty ma starszą wersje i trzeba przyznać że jest mega komfortowa. Mówi że w sumie tylko klocki z delphie do niej wkładał a tak to nic grubszego nie musiał robić. Coś ostatnio napomknoł że by nowszy model kupił to może uda sie wytargować z nim dobrą cene
    ~micek, 2017-08-30 08:20:11
  • avatar
    zgłoś
    Bagażnik nie za wielki. Kompaktowy suv to jakieś nieporozumienie. Według mnie to powinien być synonim klasy i komfortu, a nie lanserska puszka, w której sie siedzi jak sardynki. Dysponując takim budżetem już bym wolał XLV wybrać, bo jest przestronniejszy no i bagażnik też pojemny
    ~arti, 2017-08-18 20:18:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij