Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.0

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost – recenzja

Duże auto i mały silnik? Dziś ekologia, ekonomia i osiągi mogą iść ze sobą w parze. Przykładem - Ford Mondeo 1.6 EcoBoost.

2012-02-14
Ford Mondeo Po liftingu Mondeo stało się jeszcze ładniejsze, silnikowi 1.6 EcoBoost nie brakuje „poweru” i siły „ciągu”

Ford to kolejny producent, który pokochał downsizing - małą pojemność silnika, ale dużą moc. Do Mondeo lepszym wyborem zamiast dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 145 KM jest droższa o 3800 zł jednostka EcoBoost o pojemności zaledwie 1,6 litra i mocy aż 160 KM. Nowoczesna technika to m.in. turbosprężarka, bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu.

Kierowca w codziennej eksploatacji doceni moment obrotowy o wartości 240 Nm (chwilowo nawet 270 Nm), który jest do dyspozycji w szerokim zakresie obrotów - od 1600 do 4000 obr/min. W praktyce oznacza to, że maksymalna siła napędowa dostępna jest już od momentu ruszenia z miejsca. Sprint do setki trwa 9,6 s, a prędkość maksymalną (210 km/h) Mondeo osiąga bez żadnej zadyszki. Zaskakuje niskie, biorąc pod uwagę moc i masę samochodu (1502 kg), zużycie paliwa - w teście wyniosło średnio 8,4 l/100 km. To około 1,5 l/100 km mniej niż w wypadku starszej jednostki wolnossącej (2.0).

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena105 000 zł
KonkurenciMazda 6, Opel Insignia
Silnikbenzynowy, R4, 1.6 turbo
Moc/przy obrotach160 KM/5700 obr/min
0-100 km/h9,6 s
Prędkość maksymalna210 km/h
Zużycie paliwa6,8 l/100 km
Emisja CO2158 g/km
Silnikpoj. skokowa 1596 cm3, maksymalny moment obrotowy 240-270 Nm w zakresie 1600-4000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4837 x 1886 x 1512 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1502 kg, poj. bagażnika 489/1680 l, poj. zbiornika paliwa 70 l.

Mondeo kusi nabywców nie tylko nowoczesnym i oszczędnym silnikiem, ale także świetnymi właściwościami jezdnymi i precyzyjnym w działaniu, bezpośrednim układem kierowniczym. To idealny kompan na każdą podróż. Wersja kombi oferuje, oprócz bardzo przestronnego wnętrza, przepastny bagażnik o regularnych kształtach i pojemności 489 l, z możliwością powiększenia go do 1680 l. Mondeo w wersji Titanium kierowcę i pasażerów może za dopłatą rozpieszczać nawet takimi gadżetami, jak podgrzewane fotele oraz zewnętrzne miejsca tylnej kanapy, samopoziomujące się zawieszenie, radioodtwarzacz sterowany głosem, czy praktyczny bezkluczykowy system dostępu do auta. Klimatyzacja automatyczna, reflektory biksenonowe, czy komputer pokładowy, a nawet elektrycznie regulowane fotele pokryte skórzaną tapicerką nie są już w tej klasie niczym wyjątkowym.

Niestety cena Mondeo w bogatej wersji Titanium wynosi 105 000 złotych. Po doposażeniu go w kilka elementów z długiej listy dodatków szybko może wzrosnąć do ponad 130 000 zł. Dysponując taką gotówką często myśli się już o samochodach segmentu premium.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 130 850 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'garfield' napisał(-a):Inna sprawa, że od downsizingu nie ma odwrotu.Do tego czasu będę kupował auta z wolnossącymi benzyniakami, aż ich na rynku zabraknie
    airmatic, 2012-02-15 22:23:41
  • avatar
    zgłoś
    Któż to wie jak te silniki będą się sprawować to takich sporych przebiegach. Prędzej martwiłbym się osprzęt. Wysilenie silników..hmm. Myślę, że akurat najpoważniejszy konkurent (po wynikach sprzedaży w PL) Passat w wersji Variant nie wstawiali 1.4TSI 160KM tylko 1.8l 160KM. 1.4TSI jest, ale w tej standardowej wersji 122KM. Większe auto, w domyśle bardziej obciążone to i wersje nie wysilone na maxa. Inna sprawa, że od downsizingu nie ma odwrotu.
    garfield, 2012-02-15 21:40:16
  • avatar
    zgłoś
    Ja bym z chęcią zobaczył na długim dystansie ten 1 - litrowy motor Ecoboost od Forda i potrójnie doładowany od BMW. Ciekaw jestem jak to się będzie sprawować po np. 150 tysiącach km. Co do Mondeo - w klasie średniej auto odgrywające bardzo ważną rolę, ale za taką kwotę wolałbym Lagunę na full wypasie lub nawet Superba, który jest już zaliczany do klasy limuzyn.
    ~Samuraj, 2012-02-14 15:52:59
  • avatar
    zgłoś
    Zobaczymy czy ta pseudo ekologia nie wyjdzie nam wszystkim bokiem za parę lat. Mówię o momencie gdy te "ekologiczne " silniki bedą miały parę lat i 180-250 tys realnego przebiegu. Nowoczesne silniki budowane zgodnie z teorią downsisingu są niesamowicie wręcz wysilone co zapewnie nie pozostanie bez wpływu na ich trwałość. Zobaczymy ile z takiego silnika zostanie poprzejechaniu 180-200 tys km i czy wogóle on do takiego przebiegu dojedzie Co zaś do samego Mondeo, to od poczatku istnienia obecnej generacji mam mieszane opinie na jego temat. Z zewnatrz, piękna, dymaniczna linia, ale równiez dość zwarta i ciężka bryła która wymaga kół min 17" (na mniejszych to auto wyglada wręcz komicznie). Wnętrze - smutne i moim zdaniem byle jakie. Pseudo aluminiowe plastiki nie są w stanie ożywić tego wnętrza. Wyposażenie też niezbyt dobre, zwłaszcza gdy porównamy je do ceny auta jaką przyjdzie nam za Mondeo zapłacić. Bardzo dużo dość oczywistych elementów wymaga dopłaty i to sporej dopłaty. Prowadzenie i układ jeazdny zaś bardzo dobre. Auto jest bardzo neutralne i sporo wybacza. Także jak dla mnie obecne Mondeo to auto składajace się ze sprzecznosci. Ogólnie rzecz biorąc, mnie nie przekonuje. Ja bym go nie kupił.
    Big1, 2012-02-14 10:35:28
  • avatar
    zgłoś
    Duże auto i mały silnik? Dziś ekologia, ekonomia i osiągi mogą iść ze sobą w parze. Przykładem - Ford Mondeo 1.6 EcoBoost.
    auto motor i sport, 2012-02-14 10:18:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij