Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Ford Mondeo – Szybka bagażówka

Punktuje wysoko. Ceniony za walory użytkowe Ford Mondeo doczekał się - tak jak konkurenci - mocnego turbodiesla.

2009-03-03
Ford Mondeo Nowa stylistyka Mondeo przyciąga spojrzenia, auto jest jednym z ładniejszych w klasie.

Atrakcyjnemu modelowi Forda przybywa konkurentów, oferujących mocne, nawet 200-konne turbodiesle, również sześciocylindrowe, podczas gdy w Mondeo diesel miał tylko 140 KM. Nowy, 2,2-litrowy biturbo jest wspólną konstrukcją z PSA i dobrze pasuje do charakteru auta. W tym silniku dwie małe turbosprężarki pracują równolegle - pierwsza od najniższych obrotów, druga wspomaga ją powyżej 2600 obr/min. 175-konny silnik już od 1500 obr/min rwie do przodu, płynnie zwiększając prędkość auta bez efektu turbodziury. Niestety, pierwszy bieg jest zbyt krótki i praktycznie nadaje się tylko do ruszania. Wchodząc na obroty brzmieniem silnik nie przypomina diesla, lecz dynamicznego benzynowca.

Za sportowe doznania odpowiadają dobrze skalibrowany układ kierowniczy i zawieszenie o regulowanej twardości. Niestety, dynamika okupiona jest sporym zużyciem paliwa, w mieście sięgającym nawet 10 l/100 km, a na drogach w plenerze mocno przekraczającym 7 litrów.

Wyposażenie oraz funkcjonalność samochodu są bez zarzutu. We wnętrzu nie brakuje miejsca, bagażnik po złożeniu kanapy ma tylko lekko wznoszącą się podłogę.

Nowe, zelektryfikowane, bogato wyposażone i wykończone skórą Mondeo w wersji Ghia X nie jest tanie - ekstra doposażona wersja kosztuje 152 400 zł. I taka cena raczej nie przysłuży się dobrze popularności auta.




DANE TECHNICZNE FORD MONDEO TURNIER 2.2 TDCi GHIA X

DANE TECHNICZNE FORD MONDEO TURNIER 2.2 TDCi GHIA X
Cena123 800 zł
KonkurenciCitroën C5, VW Passat
Silnikwysokoprężny, R4, 2.2
Moc/przy obrotach175 KM/3500 obr/min
0-100 km/h8,9 s
Prędkość maksymalna218 km/h
Zużycie paliwa6,2 l/100 km
Emisja CO2165 g/km
Silnikpojemność 2179 cm3, 400 Nm przy 1750-2750 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dł. x szer. x wys. 4830 x 1886 x 1512 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa wł. 1615 kg, poj. bagaż. 554/1745 l.


Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 130 850 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    bagazowka za 150 tys.....coz, kim trzeba byc z zawodu by jezdzic nowym mondeo bardzo mi sie podoba, tylko dlaczego wiekszosc testowanych aut jest wyposazona w silniki diesla
    ~vonsippen, 2009-03-11 18:57:25
  • avatar
    zgłoś
    Bardzo dobre auto. Podobno James Bond już takiego zamówił... z sentymentu.
    ~TJ, 2009-03-05 22:43:54
  • avatar
    zgłoś
    ford zrobił błąd, że odszedł od zielonych zegarów.ta czerwień jest irytująca
    ~4x4, 2009-03-05 14:00:14
  • avatar
    zgłoś
    zajefajne foty normalnego auta
    ~focik, 2009-03-03 21:27:13
  • avatar
    zgłoś
    Punktuje wysoko. Ceniony za walory użytkowe Ford Mondeo doczekał się - tak jak konkurenci - mocnego turbodiesla.
    auto motor i sport, 2009-03-03 15:19:06
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij