Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ford Mondeo Vignale - w stronę luksusu

Vignale to u Forda najbardziej luksusowa odmiana modelu. Jako pierwsze w tej wersji zadebiutowało Mondeo.

Bogdan Czajkowski 2016-07-23

Luksusowe Mondeo można rozpoznać po 18-calowych obręczach kół oraz lekko zmienionym przodzie nadwozia, auto ma też więcej chromu, a kolory lakierów są bardziej stonowane. To z zewnątrz. W środku rzucają się w oczy potężne fotele o pikowanym wzorze. Oczywiście wszystko obszyto delikatną, selekcjonowaną skórą. Kabina została doskonale wyciszona m.in. dzięki grubszym laminowanym szybom. Fotele, elektrycznie sterowane i regulowane na wiele sposobów, potrafią wymasować kręgosłup (opcja).

Każdy egzemplarz Mondeo w wersji Vignale przechodzi rozszerzoną o 100 dodatkowych punktów kontrolę jakości. Ale najważniejszy jest pakiet  dodatkowych korzyści związanych z obsługą auta. Każdy użytkownik takiego Mondeo ma przez 24 godziny do dyspozycji osobistego doradcę, który na telefon ułatwi dostęp do wszystkich usług związanych z Fordem Vignale (i nie tylko), oszczędzając czas kierowcy. Np. odbierze auto spod domu na serwisowanie (zostawiając zastępcze) i zadba o bezpłatne mycie.

     
plus To Polubisz minus Tego nie
WYGODNE FOTELE
Efektownie pikowane, chłodzone, grzane, z wielokierunkową regulacją i funkcją masażu – kosztują 4650 zł
TUNEL ŚRODKOWY
Zbyt zwyczajny, drewno czy karbon by go uszlachetniły. Do klimy zamiast przycisków wygodniejsze były by pokrętła.

Multimedialny system SYNC 2 (sterowany głosowo) jest seryjny, ale niestety nie łączy się bezpośrednio z internetem, brakuje mu też obsługi w języku polskim. Pod maską debiutuje dwulitrowy 210-konny diesel biturbo. I okazuje się idealnym źródłem mocy, jest wyjątkowo cichy (seryjny układ aktywnej redukcji hałasu hałasu), zrywny i elastyczny; na wciśnięcie pedału gazu reaguje żywiołowo, nie męczą go podjazdy i zjazdy krętej trasy. Przy tym apetyt na paliwo sięga co najwyżej 6,7 l/100 km. Zawieszenie jest stabilne i nieczułe na próby wytrącenia auta z równowagi – przyspieszanie, przyhamowywanie w zakrętach i większość nierówności nie robią na nim wrażenia.

Mondeo Vignale to auto dla tych, którzy nie chcą się wyróżniać na drodze, ale też nie chcą rezygnować z luksusu, jakości i dobrego wyposażenia. Do wyboru są elegancki sedan i praktyczne kombi. Ceny startują od 149 000 zł (sedan ze 180-konnym dieslem), co patrząc na wyposażenie nie jest ceną wygórowaną. A jeszcze czeka długa lista opcji i pakietów.


NASZYM ZDANIEM
Bogdan Czajkowski
redaktor "auto motor i sport"
Ford Mondeo Vignale za bardzo się nie wyróżnia, ale pozwala podróżować komfortowo. Samochód ze sportowym nerwem, a przy tym oszczędny.
Dane producenta Ford Mondeo 2.0 TDCI Vignale
Cena 168 000 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1997 cm3
Moc maks./przy obrotach 210 KM /  63750/min
Maks. moment obr./przy obrotach 450 Nm / 2000/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 8,1 s
Prędkość maksymalna 228 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,2 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szer. x wys. 4867 x 1852 x 1501 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1619 kg, poj. bagażnika 500/1605 l, poj. zbiornika paliwa 60 l.

 

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Vignale to u Forda najbardziej luksusowa odmiana modelu. Jako pierwsze w tej wersji zadebiutowało Mondeo.</p><br /><br /><a href="/testy/Ford-Mondeo-Vignale-w-strone-luksusu,22737,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-23 19:07:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij