Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Ford Mondeo i Skoda Superb – Pną się fury do góry

2008-10-15
Ford Mondeo i Skoda Superb Jeżdżą jak stare wygi - komfort resorowania i prowadzenie Superba i Mondeo są wysokiej próby.

Triumf elektroniki

Dostęp do auta i uruchamianie silnika bez szukania kluczyka po kieszeniach czy w torbie, parkowanie równiutko przy krawężniku między ciasno stojącymi samochodami bez dotykania kierownicy - dzięki nowoczesnym systemom elektronicznym codzienne korzystanie z samochodu staje się coraz łatwiejsze. W Superbie wystarczy wcisnąć przycisk asystenta parkowania i postępować zgodnie z komunikatami na wyświetlaczu, a auto bezbłędnie wykona manewr, którego nikt nie lubi.

Podobnie jest z komfortem podróżowania i właściwościami jezdnymi. Obydwa auta stawiają na komfort, ale gwarantują też szoferowi sporo radości z wykonywanej pracy. Zawieszenie Mondeo, zestrojone nieco sztywniej niż zawieszenie Skody, nie pozwala Fordowi zupełnie płynnie pokonywać nierówności. Duży rozstaw osi skutecznie je filtruje, więc do pasażerów docierają tylko te naprawdę duże. Ponieważ nadwozie Forda jest bardzo stabilne, o zbyt długim rozpamiętywaniu nierówności i kołysaniu pasażerami nie ma mowy. Superb przemyka po niewielkich dziurach w sposób niemal nieodczuwalny. Jego zawieszenie pracuje przy tym bardzo cicho. Stabilności nadwozia też nie można mu odmówić. Przednie fotele testowanych aut są tak samo wygodne, wręcz idealne. Podobnie jak tylne kanapy, zaprojektowane z myślą o dwóch pasażerach.

I przy niewielkich prędkościach jazdy w mieście, i podczas długich tras autostradą Mondeo i Superb dają się poznać jako auta bardzo ciche. Aby na postoju przed światłami posłuchać czy silnik w Skodzie w ogóle pracuje, konieczne jest wyłączenie nie tylko radioodtwarzacza, ale nawet dmuchawy nawiewu powietrza. Pęd wiatru opływającego karoserię czy szumy toczenia opon zakłócają spokój na pokładzie testowanych samochodów dopiero przy prędkościach, z którymi oficjalnie można podróżować tylko na niemieckich autostradach.

Chociaż ani Mondeo, ani Superb nie aspirują do miana mistrza zakrętów, radzą sobie z nimi bardzo dobrze. Konstruktorzy ich układów jezdnych postarali się o taki kompromis między komfortem resorowania a precyzją prowadzenia, że w kategoriach "komfort jazdy" i "właściwości jezdne" testowane auta zdobywają niemal identyczną liczbę punktów, co należy do rzadkości. O ile predylekcja samochodów Forda do bardzo bezpiecznej jazdy i doskonałej precyzji prowadzenia jest już powszechnie znana, o tyle duże zdolności Skody w tej kategorii są sporym zaskoczeniem. Superb nic sobie nie robi ani ze zmiany obciążenia, ani z nagłej zmiany kierunku jazdy.

Na komendy wydawane kierownicą auto reaguje jak kompania honorowa na komendy dowódcy podczas defilady. Nieco za silne wspomaganie układu kierowniczego zakłóca jednak trochę poczucie kontaktu kół z nawierzchnią. Tak jakby miało za zadanie ukryć, że Superb to duży samochód. Mondeo wręcz przeciwnie, nie wstydzi się swoich rozmiarów. Kierownicę obraca się w nim z oporem, ale przyjemnym i pożądanym, a poczucie tego, co dzieje się na styku opony z nawierzchnią jest lepsze niż w Superbie.

Mimo że pojemnością silnika Ford góruje nad Skodą, pod względem kultury pracy jednostki napędowej i osiągów znowu górą jest Superb, a nie Mondeo. Wszystko wynika z dobroczynnego wpływu turbosprężarki, za sprawą której silnik 1,8-litrowy osiąga większe moc i moment obrotowy niż jednostka napędowa o pojemności 2,0 l. Poza tym, 250 Nm w Superbie jest do dyspozycji już od 1500 obr/min, a 190 Nm w Mondeo dopiero przy 4500 obr/ min. Nie przekłada się to aż tak bardzo na przyspieszenie od 0 do 100 km/h czy na prędkość maksymalną Mondeo i Superba, które wynoszą - odpowiednio - 9,5 s i 8,7 s oraz 210 km/h i 220 km/h, ale na elastyczność - tak. Nawet na V i VI biegu Superb rozpędza się szybciej niż Mondeo na IV i V. Nie mówiąc już o IV biegu, na którym Skoda wyprzedza Forda o 3 sekundy, niezależnie od tego czy startuje z 60 km/h czy z 80 km/h. Różnica w lekkości z jaką rusza Skoda w porównaniu z tym jak ospale rozpędza się Ford jest taka, że po przesiadce z Superba do Mondeo można odnieść wrażenie, że w tym ostatnim bez przerwy jest zaciągnięty ręczny hamulec. Ponieważ masa własna testowanych samochodów jest dokładnie taka sama, ich odmienny zapał do przyspieszania jest łatwy do wyczucia nawet bez aparatury pomiarowej. Cała różnica przypada w tym wypadku na zespół napędowy.

Skuteczność hamulców Mondeo i Superba jest za to zbliżona. Na zatrzymanie ze 100 km/h przy zimnych hamulcach Ford potrzebuje 38 metrów, a Skoda o jeden metr więcej. Rozgrzanie hamulców Mondeo w ogóle nie wzrusza, natomiast droga hamowania Skody wydłuża się do 40 metrów.

Pod względem wyposażenia i cen Mondeo i Superb idą prawie łeb w łeb. Komplet 7 poduszek powietrznych (czołowe, boczne, kurtynowe i chroniąca kolana kierowcy) należą do wyposażenia seryjnego. Za 1300 zł Skodę można wzbogacić w boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu. ESP wraz z przyległymi mu systemami też należy do standardu.

Czy się to konkurentom podoba czy nie, Mondeo i Superb robią dla Forda i Skody kawał dobrej roboty z punktu widzenia wizerunku marki. Od klientów zależy jednak czy wybiorą samochody, które niewątpliwie pną się do góry i już zasłużyły by zaliczyć je do klasy premium, czy też postawią na modele, które jadą na opinii sprzed lat, i niezależnie od tego czy wciąż na nią zasługują.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

Dane techniczne testowanych samochodów

Ogólne Superb 1.8 TSI Elegance Mondeo 2.0 Titanium X
Rodzaj silnika/liczba cylindrówR/4R/4
Moc kW (KM)118 (160)107 (145)
Przy obrotach (/min)50006000
Poj. skokowa cm317981999
Rodzaj paliwaLOB 95LOB 95
Maksymalny moment obrotowy (Nm)250190
Przy obrotach (/min)1500-40004500
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów6-bieg. przekł. mechaniczna5-bieg. przekł. mechaniczna
Dł / szer / wys (mm)4838/1817/14474844/1886/1500
Rozstaw osi (mm)27612850
Średnica zawracania w prawo/lewo (m)11,6/11,512,2/12,0
Poj. zbiornika paliwa (l)6070
Masa własna (kg)15051505
Dopuszczalne obciążenie (kg)569585
Poj. bagażnika (l)565/1670550
Ciężar ciągniony niehamowany/hamowany (kg)700/1500700/1500
Wymiary wnętrza/szer. z przodu/z tyłu (mm)1465/14501490/1505
Wysokość z przodu/z tyłu (mm)1060/9551020/950
Długość siedziska z przodu/z tyłu (mm)500/500500/500
Rozmiar opon225/45 R17 Pirelli Pzero Rosso235/45 R17 Goodyear Excellence
CO2 (limit) g/km180189
OsiągiSuperb 1.8 TSI EleganceMondeo 2.0 Titanium X
0-30 km/h (s)1,71,7
0-50 km/h (s)3,03,1
0-80 km/h (s)6,16,3
0-100 km/h (s)8,79,5
0-130 km/h (s)14,716,0
0-160 km/h (s)24,227,3
400 m (km/h)/(s)16,416,8
Prędkość maksymalna (km/h)220210
Elastyczność Superb 1.8 TSI EleganceMondeo 2.0 Titanium X
60-100 km/h na IV/V biegu (s)7,8/11,010,8/16,5
60-100 km/h na VI biegu (s)14,2-
80-120 km/h na IV/V biegu (s)8,3/11,411,1/18,1
Elastyczność Superb 1.8 TSI EleganceMondeo 2.0 Titanium X
80-120 km/h na VI biegu14,8-
Zużycie paliwaSuperb 1.8 TSI EleganceMondeo 2.0 Titanium X
Zużycie paliwa wg normy ECE ( w mieście) l/km10,411,2
Zużycie paliwa wg normy ECE ( poza miastem) l/km6,06,0
Zużycie paliwa wg normy ECE (średnie) l/km7,67,9
średnie podczas testu (l/100 km)9,99,7
zasięg (km)606722
Poziom hałasu (dB)Superb 1.8 TSI EleganceMondeo 2.0 Titanium X
Podczas postoju4246
Maksymalnie na III biegu7474
przy 100 km/h dB(A)6764
przy 160 km/h dB(A)7171
Droga hamowania (m)Superb 1.8 TSI EleganceMondeo 2.0 Titanium X
ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m)3938
ze 100 km/h na ciepło (obciążony) (m)4038
Ceny i wyposażenieSuperb 1.8 TSI EleganceMondeo 2.0 Titanium X
Cena modelu testowanego (zł)107 500 zł99 600 zł
Airbag kierowcy/pasażeratak/ taktak/ tak
Poduszki boczne/kurtynytak/ taktak/ tak
ABS/ESPtak/ taktak/ tak
Klimatyzacja automatycznataktak
Nawigacja GPS7699 zł8600 zł
Lakier metalizowany2100 zł2100 zł
Regulacja wysokości kierownicytaktak
Elektr. sterowane szyby przód/tyłtak/ taktak/ tak
Elektrycznie sterowane lusterkataktak
Centralny zamektaktak
Czujnik parkowaniatak2500 zł
Sportowe zawieszenie1500 zł1000 zł
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych


Ocena punktowa (maks. 500)

Superb 1.8 TSI Elegance 389 Wygrywa pewnie w 4 z 6 kategorii. Przestronność wnętrza Superba jest wzorcowa, a komfort jazdy – bardzo dobry. Z nimi idą w parze pewne właściwości jezdne i dynamiczny silnik. Wszystko razem za przystępną cenę.
Mondeo 2.0 Titanium X 367 Wygląda atrakcyjniej i powinien być przestronniejszy, ale nie jest. Za jego dynamiczną sylwetką nadąża precyzja prowadzenia. Niestety, 145-konny benzynowy silnik nie pozwala wykorzystać w pełni wszystkich zalet Forda Mondeo.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 130 850 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    no na mój stan wiedzy za jakieś 3 lata ma pojawić się superb scout, właśnie zamiast dużego SUV-a
    esper, 2010-06-14 21:53:49
  • avatar
    zgłoś
    Czytam czasem to forum ale do większości wypowiedzi podchodzę z dystansem jednak po przeczytaniu opini o dużej skodzie pozwolę sobie zabrać głos. Wróciłem właśnie z kontraktu zagranicznego gdzie miałem do dyspozycji superba 1,8tsi z automatem i przyznam że jestem zaskoczony ża za tak niską cenę można nabyć tak dobry samochód. W zaszłym roku kupiłem wóz pewnej japońskiej marki premium za ponad 200 tysięcy który nie zapewnia komfortu czeskiego pojazdu a przy okazji jest dwa razy droższy. Cóż, albo prestiż jest tak drogi albo... ktoś mnie naciągnoł. Wszyscy czepiają się tego tyłu superba a mnie on wcale nie razi zaś kombi jest po prostu ładne. Brakuje tylko wersji w stylu audi allroad ale na to Niemcy pewnie nie pozwolą. Skoda powinna też wprowadzić do oferty dużego suv-a bo krajach w których pracuję myślę że mógłby się nieźle sprzedawać a przy okazji wzmacniać wizerunek marki.
    ~doctor jones, 2010-06-14 21:39:57
  • avatar
    zgłoś
    ja napiszę taksuperb jest to limuzynaa ja mam 195 cm i na tylnej kanpie nie mieści mi się głowa ,kolega ma 193 i też problem -tu widzę błąd konstrukcyjnynogi mają dużo miejsca a głowa ,peła lipapo co tak ktoś to zaprojektował??limuzyna dla osób do 189 cmtyle tego
    ~andy, 2009-12-21 00:59:25
  • avatar
    zgłoś
    ja niewiem co to wogole za porownanie ford i skoda hehe bardzo to zabawne bo niewiem kto pisze na forum o fordzie i dotego dostawia skode zgodzil bym sie jak by bylo ford i opel no moze niejest tak panowie???
    ~Gość, 2009-09-10 11:54:45
  • avatar
    zgłoś
    > Czeszka zupełnie bezawaryjna I to mnie cieszy.Wczoraj zamowilem 2.0 TDI CR DSG )Maciej
    ~MAciej, 2009-09-01 04:44:08
  • avatar
    zgłoś
    Oj widzę tutaj wielu miłośników superba a o mondeo cisza... ja mam ten komfort że razem z żoną posiadamy jedno i drugie. Mondeo 1.8 TDCi 125 KM kombi a superb 2.0 TDI CR DPF 170 KM 4x4. Forda mam prawie 7 miesięcy - 40tyś km a skode ponad 5 - 34tyś. Czeszka zupełnie bezawaryjna a mondeo dwie niewielkie ale denerwujące usterki. Twierdzę że superb jest lepszym autem od mondeo pod wieloma względami z których najważniesze to komfort jazdy, wykończenie wnętrza, przestrzeń na tylnej kanapie jedyne w czym jest gorszy to układ kierowniczy w fordzie bardziej bezpośredni. To jest oczywiście moja opina. Kolega mecenas pisał <polecam szczególnie wersję 2.0 cr 4x4 ze skrzynią DSG> teraz takiej nie ma ale mu się nie dziwię bo mnie w salonie na południu kraju próbowano ją sprzedać a nawet pobrano zaliczkę. A na temat toyoty avensis - miałem dwie - panie mecenesie to możemy przy piwie pogadać, bo ja jeżeli jeszcze kiedykolwiek wejdę do salonu toyoty to tylko żeby skorzystać WC!
    ~irek m, 2009-08-31 19:44:46
  • avatar
    zgłoś
    >Naprawdę polecam a szczególnie wersję 2.0 cr 4x4 ze skrzynią DSG.Problem w tym ze nie ma takiej wersji (Maciej
    ~MaciejP, 2009-08-27 23:14:15
  • avatar
    zgłoś
    Za kilka dni minie rok jak kupiłem skodę superb . Powiem tylko tyle: dla mnie rewelacja! Miałem z początku opory przejśc z toyoty avensis na skodę ale teraz nie żałuję. Mojej (byłej) toyocie daleko do "czeszki". Naprawdę polecam a szczególnie wersję 2.0 cr 4x4 ze skrzynią DSG. Ja pokonałem już ponad 85tyś. km bez żadnej awarii! Avensis na tym dystansie maiał 5 w tym raz laweta! W ogóle ten avensis bardzo przeciętny ale to już na tym forum pisali. W salonie skody radzę mocno się targować bo można sporo zaoszczędzić szczególnie w przyapadku droższych wersji.
    ~mecenas, 2009-08-15 15:17:26
  • avatar
    zgłoś
    Panowie po przeczytaniu paru ostatnich komentarzy szczęka mi nieco opadła. Dzisiaj rano postanowiłem zweryfikować te osądy na własnej skórze i odwiedziłem najbliższy salon Skody. Sympatyczna i niezwykle urodziwa pani sprzedawczyni zaproponawała jazdę próbną Superbem z silnikiem 1,8 TSI. I tutaj muszę przyznać że Superb 2 bardzo mocno mnie zaskoczył. To naprawdę rewelawcyjne auto! Za te pieniądze chyba nic lepszego na rynku nie ma, cena najtańszego wariantu zaczyna sie od 79tyś. To sporo mniej niż kilka lat temu dałem za Nissana Primerę którego duża Skoda wręcz nokautuje! Dotychczas byłem sceptycznie nastawiony do tej marki ale teraz zmieniam zdanie.
    ~Dawid F., 2009-06-13 22:24:13
  • avatar
    zgłoś
    Jestem na etapie zmiany samochodu i skorzystałem odbycia jazdy próbnej vw passatem, oplem insignią, mazdą 6, toyotą avensis, renault laguną, fordem mondeo, hondą accord i skodą superb. Wszystkie oprócz skody w wersji kombi. Muszę przyznać że najlepsze wrażenie na mnie zrobił właśnie superb (jeżdziłem wersjami 1,8 fsi i 2,0tdi cr). Najbardziej komfortowy, bogato wyposażony, niesamowicie funkcjonalny (wnętrze i bagażnik) i naprawdę dobrze wykończony, to auto jest (moim zdaniem) co najmniej o pól klasy lepsze od swoich konkurentów. Jeżeli ktoś nie wierzy to zapraszam na jazdę do najbliższego dilera. Od ponad czterch lat dosiadam hondy accord 1.8 (u mnie od nowosci) i muszę przyznać że skoda przwyższa ją pod każdym wzgledem. A co do image to rozumiem że są tacy dla ktorych czeska marka to przede wszystkim brzydka, prosta i tania fabia ale to ich problem. Czekam tylko aż pojawi się odmiana kombi (woże sprzęt sportowy) i ganam do salonu by zasilić grono skodziarzy. Podobno w skodzie wypada jeżdzć w kapeluszu... do superba powinien być wytworny. Pozdrawiam forumowiczów.
    ~dr. mike, 2009-06-08 20:37:53
  • avatar
    zgłoś
    Ja też włączę się do dyskusji o nowym superbie bo jeżdżę służbowo takim autem kilka miesięcy i myślę że z czystym można go polecić. To duże, naprawdę komfortowe auto, z przepastnym bagażnikiem + praktyczny twindoor, świetnym wyposażeniem za rewelacyjną cenę.Trudno znaleźć jakiś prawdziwe wady, sylwetka może wymaga pewnego przyzwyczjenia ale przynajmniej samochód ma swój styl. Marka jest wadą dla buraków piszących o zielonych kurach ale oni jeżdżą z reguły jakimś złomem a nowego auta i tak nie kupią. Przez ostatnie dziesięć lat w różnych firmach jeżdziłem: mondeo, vectrą, s40, passatem (dwie generacje), avensisem, laguną 2 oraz 407 i każde z tych auto przegrywa z superbem pod względem wykończenia, komfortu jazdy, wyposażenia, wyciszenia i tak dalej. A w temacie laguny i peugota to dużym skrócie napiszę tylko że ich producenci powinni sie wstydzić że w XXI wieku produkują tak awaryjne samochody. Gdy po powrocie do domu wsiadam do półrocznego leona żony to przeżywam wstrząs głośno, twardo, ciasno a na dodatek jeszcze ta koszmarna deska roździelcza z taniego, twardego i śmierdzącego plastiku (piszę o jednej z droższych wersji). Podsumowując superb to naprawdę dopracowane auto warte swej ceny, sam chętnie bym kupił. Wiem że to brzmi jak reklama...
    ~pikolo, 2009-06-01 21:14:37
  • avatar
    zgłoś
    Co ty walter pier..lisz. To forum jest o samochodach a ty jakiś bzdety wypisujesz, kogo to obchodzi? Sam jesteś jednym wielkim kompleksem a tacy zasr.ńcy jak ty niech mi nie mówią co jest obciachem a co nie.Wiemy dla kogo produkuje samochody koncern vw i bez twojej pomocy. Skoda to nazwisko a to zielone to nie kura więc widzę że zbyt dużo czasu spędziłeś w towarzystwie cyt. "****ządzych przy stole podczas jedzenia chłopów z palatynatu nie mających pojecia o świecie". Wracając do głownego wątku to mimo że mondeo i superb to dobre auta to żedne nie jest premium i niech tak zostanie.
    ~carlos, 2009-05-28 17:57:40
  • avatar
    zgłoś
    niemiecka gazeta hołduje calemu koncernowi VAG. jak można porównywać auto, kóre ma w swojej nazwie szkoda i zieloną kurę za logo. Przedmówca porównuje niemców wybierających szkodę zamiast audi, w niemczech jest cała masa ****ządzych przy stole podczas jedzenia chłopów z palatynatu nie mających pojecia o świecie. jak wy zaklinacie tu rzeczywistość, że jakś niemiec (jaki? z jakim wykształceniem, statusem i z jaką pensją?) coś powiedział, zrobił. wychodzą wasze kompleksy prowincjonalne. pamiętajcie prowincja jest w głowach a nie w pochodzeniu. śmieszy mnie to wasze podwórkowe mityzowanie auta dla ludu. AVG produkuje auta dla ludu i tak zostanie. jeden z nich (niemców) Goering mówił, że kłamstwo powtórzone 100 razy staje sie prawdą. poza tym to ociach jeździć takż nazi-marke jak vw. poczytajcie jak powstały zakłady w wilczym szńcu (wolfsburgu), ile dzieci, kobiet i mężczyzn zginęło przy produkcji i budowie zakładu. ale naiwni moi rodacy łykają wszystko, co im niemcy wkładają do główek. sam jestem niejednokrotnie świadkiem, jak szkopek pluje polakowi w twarz (przenośnie), a ten w nadzieji na parę euro mówi, że deszcz pada. żanada. nikt tak się nie poniża, żadn turas, jugol czy sowiet. a polsce nie ma już obiektywnych gazet, wszystko w rękach niemców, wobec czego mamy odpowiednią propagandę.
    ~walter, 2009-05-24 13:35:18
  • avatar
    zgłoś
    Coś chyba w tym jest bo zanjomy Niemiec kupił superba zamiast paska/A4 a przkonała go jazda próbna. Tam auta pożyczają na tydzień! Gdyby u nas tak było to co tydzień bym pomykał inną furą. Mam na taxi octavie 2001 tdi/90km z przbiegiem prawie 700 tys.km. Czy te auta są wieczne?
    ~fajfus, 2009-05-22 19:08:16
  • avatar
    zgłoś
    Ciekawe jakim autem jeżdzi mój przedmówca? Zastanawiam się jak długo ma prawo jazdy i ile kilometrów przejechał skoro pisze o magii w jeżdzeniu samochodem... Chłopcze, auto też musi mieć inne cechy niż wygląd i logo. Naprawdę, zaufaj mi. Jeżdzę zawodowo - taki mam zawód - autami osobowymi ok. 20 lat. Prawie cały czas w Niemczech bo tu mieszkam. W firme gdzie pracuję jeżdzi ok. 200 passatów, 50 A6, kilkanaście A8 i phaetonów. Każdym z tych aut przejachałem wiele tysięcy kilometrów więc potrwię je ocenić z punktu widzenia kierowcy a czasem też posłuchać opinii moich pasażerów. Samochody z firmy w której jestem zatrudniony jeżdzą od Madrytu aż po Moskwę po różnej jakości drogach. Uważam więc że mogę auta jakimi jeżdzę oceniać bardziej niż Ci którzy znają je z internetu i gazet. Do firmy jakiś czas temu zakupiono kilka superbów 2-ej generacji, początkowo kierowcy jeżdzący passatami z pobłażaniem na nie spoglądali - jak to skoda ma być taka sama jak vw - ale po pierwszych przejażdżkach nie można było się do skód dorwać. W oponii moich niemickich kolegów skoda superb 2 jest lepszym samochodem od passata pod wieloma względami a także bardziej charakterystycznymi bo tu passat jest bardzo popularny. Ja się z nimi zgadzam a nawet twierdzę że w pewnym sensie może być tańszą alternetywą dla prestżowych modeli Audi, sylwetka superba ma swój charakterystyczny styl, wnętrze ładniejsze i szlachetniejsze od vw, o przestrzeni na tylnej kanpie i sposobie otwierania bagażnika nawet nie wspominam a cena okazyjna. Brakuje tylko kombii bo np. w Niemczech większość passatów sprzedaje się w tej wersji ale z tego co wiem ma być końcem roku. Kolega który wypowiadał się przede mną wytykał Skodzie słaby wizerunek marki, może w Polsce tak jest bo tutaj Skoda się naprawdę liczy i dobrze się sprzedaje, tutaj nie jest wstyd jeżdzić Skodą. A miejscowy rynek jest o wiele bardziej wymagający niz nasz, helmuta byle dziadostwem nie zadowolisz. Pomijam fakt że to my od nich zwozimy wraki a nie oni od nas. Więc do wszystkich rodaków ujeżdżająch Skody: jeździcie dobrymi samochodami znanej europejskiej marki a niech się wstydzą ci którzy czyszczą zachodnie złomowiska z różnych BMW, Audi, VW, Mercedesów i innych - ja też się za nich wstydzę bo grzebią w śmietniku. Pozdrawiam.
    ~Donald, 2009-05-22 18:50:15
  • avatar
    zgłoś
    I to jest chyba najlepsze podsumowanie tego testu. Sam uwazam superba za naprawde genialny samochod (materialy, wykonanie, rozwiazania techniczne) niestety posiadanie auta wiaze sie jeszcze z emocjami ktore niesie jego wyglad i marka. I tutaj Skoda przegrywa podwojnie. Nie ma jak dla mnie ani oszalamiajacego wygladu (nie wazne czy na sportowo czy elegancko), ani nie ma tez marki (bo nawet VAG nie chce zmienic tej paskudnej zielonej kury kojarzacej sie z hodowlą drobiu na pasztet, a nie motoryzacją). Tak więc mimo calego uznania dla tego samochodziku, nie dałbym rady nim jezdzić bo mi sie strasznie nie podoba i to zabiło by całą magię jezdzenia tym autem, ktory jest - jak LUK napisal - "prawie" porownywalny do A6. (Tak samo niepodobaly mi sie szare i nudne designy octavii i starej fabii, pierwszy zaskakujacy deisgn skody ktory dla mnie ma szanse chwycic jako fajny to skoda roomster z bialym dachem w opcji - ktos w koncu pomyslal ze mozna INACZEJ!).'LUK' napisał(-a):Mam nowe A6 a służbowo bywam wożony Superbem II wersja 3.4 4x4. Kiedy go poprowadziłem to zgupiałem. Teraz nie wiem po co kupiłem sobie auto droższe o prawie 100 tyś. z cholernie drogim serwisem, dosyć awaryjne i wcale nie idealne jak mi się kiedyś wydawało. Tak się dziwnie składa że o konkretnych autach najwięcej mają do powiedzenia ci których na nie nie stać i ujeżdzają mocno historyczne generacje. Ja mam doczynienia z A6 i SII i naprawdę nie mogę powiedzieć żeby moje Audi jakoś bardzo było lepsze od dużo tańszej Skody. Faktycznie mam trochę lepsze materiały we wnętrzu, trochę lepsze wyciszenie przy nieprzepisowych prędkościach, trochę lepsze prowadzenie.... ale trochę chyba nie jest warte tej różnicy w cenie. A co do stylistyki to myślę że jest oryginalna i może się podobać. Jeden z moich przedmówców wypowiedział się o pozycjonowaniu marki Ford na zachdzie. Nie wiem jaki zachód miał na myśli? Kraju? Europy? Słońca?
    The DK, 2009-05-03 11:56:29
  • avatar
    zgłoś
    Mam nowe A6 a służbowo bywam wożony Superbem II wersja 3.4 4x4. Kiedy go poprowadziłem to zgupiałem. Teraz nie wiem po co kupiłem sobie auto droższe o prawie 100 tyś. z cholernie drogim serwisem, dosyć awaryjne i wcale nie idealne jak mi się kiedyś wydawało. Tak się dziwnie składa że o konkretnych autach najwięcej mają do powiedzenia ci których na nie nie stać i ujeżdzają mocno historyczne generacje. Ja mam doczynienia z A6 i SII i naprawdę nie mogę powiedzieć żeby moje Audi jakoś bardzo było lepsze od dużo tańszej Skody. Faktycznie mam trochę lepsze materiały we wnętrzu, trochę lepsze wyciszenie przy nieprzepisowych prędkościach, trochę lepsze prowadzenie.... ale trochę chyba nie jest warte tej różnicy w cenie. A co do stylistyki to myślę że jest oryginalna i może się podobać. Jeden z moich przedmówców wypowiedział się o pozycjonowaniu marki Ford na zachdzie. Nie wiem jaki zachód miał na myśli? Kraju? Europy? Słońca?
    ~LUK, 2009-04-23 20:08:19
  • avatar
    zgłoś
    Ford jest przestylizowany, na poczatku mi sie bardzo podobal teraz jak widze na ulicy to porazka, tyl superba jest ladny ale calosc psuja wewnetrze czesi swiatel znajdujace sie na klapie bagaznika, to w tym jest problem stylistyczny, kto nie wierzy niech obejrzy superba w nocy, gdzie widac reflektory i bryle a te zbedne plastiki wewnetrzne sa nie widoczne
    ~Edo, 2009-04-07 16:35:44
  • avatar
    zgłoś
    Ford posiada sportowa sylwetke natomiast skoda prezentuje klase swojego segmentu. Ford oczywiscie jest bardzo ladnym samochodem jego sylwetka z przodu jest super natomiast moje zdanie jest takie ze tyl nie zostal dobrze dopracowany, jakos nie potrafie go strawic. Wasze reakcje na nowa skoda mozna bylo przewidziec poniewaz jest ona orginalna odbiega od innych marek (podobno z tylu jest wiecej miejca niz w BMW 7). Jesli chodzi o marki BMW i Audi to nie grzesza one sylwetka swoich samochodow. Po prostu wyrobil sie pewien sterotyp na ich temat a to daje wysoka cene tych samochodow. Porownujac np. Audi a4 cena podstawowa okolo 110 tys zl ze skoda superb cena podstawowa okolo 76 tys zl wybieram skode i jesli dysponuje 110 tys zl dokupuje dodatkowe wyposazenie lub wybieram bogatsza wersje. I to bedzie na tyle !!
    ~Piotrek, 2009-01-23 00:33:04
  • avatar
    zgłoś
    Wszyscy chrzanicie, jak chcecie oryginalnosci nadwozia i zainteresowania sąsiadów to sobie wstawcie krasnala do ogródka. Superb jest klasyczny i niepretensjonalny. I o to chodzi. By był dobrym samochodem bez fajerwerków. Ale wiem, używane Beemwu 10 letnie jest zawsze lepsze, nie?
    ~MAC, 2009-01-15 16:50:25
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij