Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ford Ranger

Silny i inteligentny. W dodatku urodziwy. Idealny kandydat do tytułu macho. Na wybieg pick-upów wjeżdża nowy Ford Ranger.

2012-07-05
Ford Ranger Sylwetka kulturysty i twardziela. W pick-upach taki wygląd jest absolutnie obowiązkowy i pożądany

 

Rynek pick-upów jest mały, ale prestiżowy. Taki samochód jest niezbędnym dodatkiem do przyczep przewożących konie i jachty. I dobremu jachtowi musi klasą dorównywać, a w marinie i stadninie wyglądać godnie. Taki właśnie jest nowy Ford Ranger.

Auto oczywiście nie jest małe (5,4 m długości) i nie jest lekkie - waży ponad dwie tony. Bryła do tej tuszy odpowiednia, muskularna. Rzeźba mięśni wyrazista. Ciągnąc wielkie przyczepy trzeba odpowiednio wyglądać. We wszystkich wersjach Ranger ma ponad tonę ładowności i może holować przyczepy ponad 3-tonowe, a więc zestaw waży 6 ton (co w wielu krajach oznacza odpowiednie prawo jazdy i posiadanie tachografu). Napęd na cztery koła, kąt natarcia 28o, prześwit ponad 20 cm. I pokonywanie rzek, co sprawdziłem osobiście, do 80 cm głębokości.

Importer liczy zarówno na rynek rekreacyjny, jak i biznesowy, bo w Polsce - "całej w budowie" - potrzebny jest pojazd pozwalający dowieźć VIP-ów na miejsce każdej inwestycji. By podołać różnym potrzebom, Ranger ma aż trzy warianty nadwoziowe - z kabiną 2-osobową, ale wielką skrzynią ładunkową o długości aż 2,3 m, z kabiną przedłużoną (2+2) i skrzynią o długości 1,85 m, oraz z wygodną kabiną podwójną (5 miejsc) i "krótką paką" (1,6 m). Ranger ma 4 opcje wyposażenia - od podstawowej XL, poprzez XLT (obręcze kół z lekkich stopów, sporo chromu, klimatyzacja), jeszcze lepszą Limited (skóra, mnóstwo drobiazgów), aż po Wildtrak (pełny wypas - kompozytowy pałąk, boczne stopnie, relingi). Do trochę szpanerskich celów dopasowano wnętrze - to przecież niby ciężarówka, a w środku elegancko i osobowo. Klasyczna deska rozdzielcza, bez udziwnień, zegary analogowe, czarne. Co nie znaczy, że auto nie jest nowoczesne - ma świetnie skalibrowany układ ESP, skuteczną kontrolę zjazdu z pochyłości, wyrafinowany układ stabilizacji kołysania przyczepy; no i pięć gwiazdek od Euro-NCAP. Ford Ranger to model silny (dobre diesle z serii Duratorq) i inteligentny. Jak Kliczko.

 

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena133 947 zł
KonkurenciNissan Navara, Toyota Hilux
Silnikturbodiesel, R4, 2.2
Moc/przy obrotach150 KM/3700 obr/min
0-100 km/h12,3 s
Prędkość maksymalna175 km/h
Zużycie paliwa8,5 l/100 km
Emisja CO2224 g/km
Silnikpojemność skokowa 2198 cm3, maksymalny moment obrotowy 375 Nm przy 1500-2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na cztery koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy pick-up, długość x szerokość x wysokość 5359 x 1850 x 1815 mm, rozstaw osi 3220 mm, masa własna 2048 kg, ładowność 1152 kg.

Tekst Julian Obrocki

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 277 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W cywilizowanych krajach Rangera (i inne maści wszelkiej pick-upy) nazywają wołem roboczym i traktują jak woła roboczego. U nas, jak wynika z artykułu, ostatnio w sumie też. Bo które auto nadaje się lepiej do podjeżdżania w najdziksze ostępy budujących się autostrad i przebudowywanych ekspresówek?Nota bene nie lubię tych samochodów (za ciężkie, za twarde, brzydkie i szpanerskie), ale panom kierownikom budowy (w tekście zwanym VIP-ami) zazdroszczę jak nigdy, gdy muszę przejechać po owocach radosnej twórczości swoich pracowników .PS. Ciekawe, czy na widok szarego Rangera panowie w odblaskowych kamizelkach od razu przerywają fajrant w godzinach pracy?
    airmatic, 2012-07-06 01:51:18
  • avatar
    zgłoś
    Silny i inteligentny. W dodatku urodziwy. Idealny kandydat do tytułu macho. Na wybieg pick-upów wjeżdża nowy Ford Ranger.
    auto motor i sport, 2012-07-05 10:52:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij