Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ford S-Max 2.0 EcoBoost SCTi – z wigorem

Zmiany małe i duże. Choć wciąż prezentowały się świeżo, Fordy S-Max i Galaxy odmłodzono. Teraz są jeszcze bardziej Kinetic Design i premium oraz mniej szkodzą środowisku. 

2010-04-29
Ford, S-Max, EcoBoost, SCTi VanyMiejsce 2: Ford S-Max

 

Zmiany w stylizacji nadwozia S-Maxa i Galaxy dostrzegą tylko wytrawni znawcy Fordów. O tym, że w wypadku S-Maxa coś jest na rzeczy świadczą światła LED do jazdy dziennej, umieszczone nisko na bokach zderzaka, oferowane jako wyposażenie seryjne w droższych odmianach i za dopłatą do wersji Trend. Pokrywa silnika z wyraźnymi przetłoczeniami, czy mocno zaakcentowany potężny wlot powietrza do chłodnicy - nie rzucają się w oczy. Radykalniej zmieniło się wnętrze, które ma zagwarantować poczucie jakości na poziomie premium. I gwarantuje. Wyposażenie wzbogacono m.in. o system BLIS informujący kierowcę o "intruzach", znajdujących się w tzw. martwym polu lusterek zewnętrznych.

Gama silników powiększyła się o dwulitrowy benzynowy EcoBoost SCTi, wykorzystujący zalety bezpośredniego wtrysku paliwa, turbodoładowania i zmiennych czasów faz rozrządu dla zaworów ssących i wydechowych. Efekt - 203 KM przy 6000 obr/min i 300 Nm dostępne między 1750-4500 obr/min. Nowy silnik jest o ponad 40 KM mocniejszy od wolnossącego 2,3-litrowego i tylko o niecałe 20 KM słabszy niż 2.5 Turbo, które były stosowane dotychczas. Jeszcze w tym roku pojawi się EcoBoost SCTi o pojemności 1,6 l.

 

FORD S-MAX 2.0 ECOBOOST SCTI

FORD S-MAX 2.0 ECOBOOST SCTI
KonkurenciRenault Espace
Silnikbenzyn., R4, 2.0, turbo
Moc/przy obrotach203 KM/6000 obr/min
0-100 km/h8,5 s
Prędkość maksymalna221 km/h
Zużycie paliwa8,1 l/100 km
Emisja CO2189 g/km
Silnikpoj. 1999 cm3, 300 Nm w przedziale od 1750 do 4500 obr/min, skrzynia biegów 6A  (dwusprzęgłowa), napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 7-miejscowy van, dł. x szer. x wys. 4772 x 1884 x 1660 mm, rozst. osi 2850 mm, masa własna 1601 kg, poj. bagażnika 285/2000 l.

W S-Maxie i Galaxy debiutuje też unowocześniony 2.0 TDCi, który w każdej z trzech (wcześniej w dwóch) odmianach - 115 KM, 140 KM i, tu nowość, 163 KM - spełnia normę emisji spalin Euro 5. Zwiększenie liczby dysz w elektromagnetycznych zaworach z 6 do 8, zmniejszenie ich średnicy oraz zwiększenie ciśnienia wtrysku z 1800 do 2000 barów, pozwoliło obniżyć emisję CO2 i zmniejszyć hałas silnika.

Nowością jest też skrzynia biegów Ford PowerShift z dwoma sprzęgłami. Standardowo w tę 6-stopniową przekładnię są wyposażane S-Max i Galaxy z 203-konnym silnikiem EcoBoost SCTi. Oprócz komfortu podróżowania w trybie automatycznym, daje ona kierowcy możliwość ręcznego, sekwencyjnego wyboru przełożeń za pomocą dźwigni zmiany trybów pracy, umieszczonej na tunelu środkowym. Drogi prowadzenia dźwigni są bardzo krótkie; redukcja biegu odbywa się przez przesunięcie dźwigni w przód, zmiana przełożenia na wyższe - w tył. Mikko Hirvonen, startujący Fordem Focusem WRC, w swoim aucie zmienia biegi według takiego samego schematu. Widać, że odmłodzony S-Max pod wieloma względami nabrał sportowego wigoru.

Tekst: Maciej Ziemek


Premium Galaxy
W droższych wersjach nadwozie Galaxy obfituje w chromowane dodatki podkreślające aspiracje vana do świata limuzyn. Chromowana listwa zdobi dolną linię bocznych szyb, chromowane wstawki są na klamkach i na listwach, a nawet we wlocie powietrza w dolnej części zderzaka.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Piekny rodzinny samochod, ale ceny sa takie ze nie idize uzbierac calosc. Juz dawno wyleczylem sie z faktu kupienia za gotowke i coraz bardziej przymierzam sie do kredytu z Getin Banku, sa elastyczni, kredytuja tez uzywane, lepiej sie wspomoc niz kupic starego repcia
    ~Barti, 2010-04-30 00:01:43
  • avatar
    zgłoś
    Zmiany małe i duże. Choć wciąż prezentowały się świeżo, Fordy S-Max i Galaxy odmłodzono. Teraz są jeszcze bardziej Kinetic Design i premium oraz mniej szkodzą środowisku.
    auto motor i sport, 2010-04-29 09:28:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij