Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.1

Ford S-Max – Wybranek

Bez odpoczynku. Nie ma dnia, by nie zrobił choćby kilometra. Ford S-Max 2.0 TDCi to kolejne auto w teście długodystansowym.

2008-11-17
Ford S-Max WĘGRY - EGER Tuż po rozpoczęciu testu długodystansowego, w cztery osoby wybraliśmy się S-Maxem w podróż na Węgry. Auto spisało się bez zarzutu!

Tylko 69 dni wystarczyło, by testowy S-Max pokonał dystans 20 tys. km. To więcej niż zdecydowana większość polskich kierowców przejeżdża w ciągu roku! Oznacza to, że - podobnie jak każdy nasz "długodystansowiec" - Ford łatwego życia nie ma i mieć nie będzie.

Do testu wybraliśmy wersję Titanium, znajdującą się pośrodku oferty wyposażeniowej - pomiędzy wersjami Trend i Titanium S. Na pokładzie S-Maxa znalazły się m.in. komplet poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny dla 1. i 2. rzędu siedzeń oraz poduszka kolanowa kierowcy), układy ABS, IVD (ESP+TCS+EBA), dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, elektrycznie sterowane szyby przednie, tylne i lusterka (także podgrzewane) oraz komputer pokładowy. Kosztujący 118 350 zł samochód doposażyliśmy w szereg przydatnych elementów. Najbardziej przydatne okazały się reflektory ksenonowe (dopłata 4 100 zł), dające jasne i jednolite światło, oraz czujniki parkowania (2 500 zł). Jako że pierwsze kilometry S-Max pokonywał, gdy na dworze panował upał - nie do przecenienia była automatyczna klimatyzacja.

Dużo dobrego można też powiedzieć o jednostce napędowej naszego auta. Nazywa się 2.0 TDCi, ma moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 320 Nm osiąga przy 1750 obr/min. Dlaczego ona? W ofercie S-Maxa są jeszcze cztery silniki benzynowe (w tym zasilany bioetanolem) oraz cztery jednostki wysokoprężne. Ich moc waha się od 100 do 220 KM. Silnik 2.0 TDCi na ich tle wyróżnia się trzema cechami: znakomitą dynamiką, niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo i wysoką kulturą pracy.

S-Max jest chętnie wybierany do długich podróży. Ma wygodne fotele, bardzo przestronne wnętrze i jeździ pewnie. Na jego plus działa też to, że na drodze zachowuje się jak "normalne" auto osobowe. Poczucie kontaktu kół z nawierzchnią, precyzja układu kierowniczego i stabilność wysokiego nadwozia - nie dają poznać, że podróżujemy vanem. Dobre wrażenie sprawia też sprzęt audio firmy Sony - wydatek 700 zł.

Pierwsze 20 tys. km zleciało szybko i bezproblemowo. S-Max ustrzegł się jakiejkolwiek usterki, nadal wygląda świeżo i jeździ tak, jakby dopiero co wyjechał z fabryki. Jedyne ślady zużycia pojawiły się na "samolotowej" dźwigni hamulca ręcznego.

DANE TECHNICZNE FORD S-MAX

DANE TECHNICZNE FORD S-MAX
Cena118 350 zł
KonkurenciKia Carnival, Peugeot 807
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach140 KM/4000 obr/min
0-100 km/h10,2 s
Prędkość maksymalna196 km/h
Zużycie paliwa6,2 l/100 km
Emisja CO2164 g/km
Silnikpoj. 1997 cm3, 320 Nm przy 1750 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy van, długość x szerokość x wysokość 4768 x 1884 x 1658 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1743 kg, pojemność bagażnika 755/2000 litrów.

 

KTÓRĄ WERSJĘ WYBRAĆ?

TRZY MOŻLIWOŚCI
S-Max może być doposażony dosłownie we wszystko, czego sobie zażyczysz. Dostępne są trzy podstawowe wersje wyposażenia - Trend, Titanium oraz Titanium S. Ostatnia z nich zarezerwowana jest dla odmian z najmocniejszymi z silników benzynowych i diesli. Niezależnie jednak od wersji, którą wybierzesz, możliwa jest dowolna konfi guracja wyposażenia dodatkowego, a wszystko zależy tylko od zasobności portfela.

REFLEKTORY KSENONOWE - te, które zastosowano w S-Maxie dają jasne i jednolite światło. Trzeba za nie dopłacić 4 100 zł

CZUJNIKI PARKOWANIA - kosztują wprawdzie 2 500 zł, ale pomagają wyczuć gdzie nadwozie S-Maxa się zaczyna i gdzie kończy

RADIOODTWARZACZ SONY - dostępny za dopłatą 700 zł. Odtwarza muzykę z płyt CD i czyta pliki MP3, a na dodatek gra nieźle  

Wybrane silniki

2.0 145 KM przy 6000 obr/ min, maks. moment obr. 185 Nm przy 4500 obr/min, 0-100 km/h 10,9 s, zużycie benzyny 8,1 l/100 km, CO2 194 g/km
2.3 160 KM przy 6500 obr/ min, maks. moment obr. 208 Nm przy 4200 obr/min, 0-100 km/h 11,2 s, zużycie benzyny 9,7 l/100 km, CO2 232 g/km
2.5 220 KM przy 5000 obr/ min, maks. mom. obr. 320 Nm przy 1500-4800 obr/min, 0-100 km/h 7,9 s, zużycie benzyny 9,4 l/100 km, CO2 224 g/km
1.8 TDCI 125 KM przy 3700 obr/min, maks. moment obr. 320 Nm przy 1800 obr/ min, 0-100 km/h 11,4 s, średnie zużycie oleju napędowego 6,2 l/100 km, CO2 164 g/km

Nasz silnik  

2.0 TDCI 140 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obr. 320 Nm przy 1750 obr/min, 0-100 km/h 10,2 s, średnie zużycie oleju napędowego 6,2 l/100 km, CO2 164 g/km.

To bardzo nowoczesna, 4-cylindrowa jednostka z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i 16 zaworami. Ma bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail, turbosprężarkę oraz chłodnicę powietrza doładowującego.

GWARANCJA

WARTO DOPŁACIĆ
Ford oferuje na S-Maxa dwuletnią gwarancję na podzespoły i lakier oraz 12-letnią na perforację nadwozia. Przezorni mają możliwość wydłużenia gwarancji na podzespoły samochodu w programie Ford Protect, nawet o 100%, czyli do 4 lat i przebiegu do 150 tys. km. Będąc właścicielem Forda, możesz jasno sprecyzować swoje wymagania i wybrać ofertę, która najbardziej ci odpowiada.

Przegląd

BEZ USTEREK!
Pierwszy przegląd S-Maxa miał miejsce przy przebiegu 21 136 km. Obejmował sprawdzenie m.in. działania sprzęgła, skrzyni biegów, układów kierowniczego i hamulcowego, jednostki napędowej, oświetlenia zewnętrznego, klimatyzacji, a także stanu ogumienia. Testowy Ford nie wykazał żadnych usterek. W ramach przeglądu wymieniono olej silnikowy, fi ltr oleju oraz uszczelkę przy korku spustowym oleju. S-Max otrzymał też nowy fi ltr przeciwpyłkowy. KOSZT PRZEGLĄDU ZAMKNĄŁ SIĘ KWOTĄ 566,83 ZŁ, z czego materiały eksploatacyjne kosztowały 328,93 zł, robocizna zaś - 237,90 zł. Czyli przyzwoicie!

Tekst: M. Struk,
Zdjęcia: P. Łapot, J. Heliasz, M. Barwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 450 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Smaxiu ) co ci poszlo w przyszlosci hehehe
    84styleFury, 2011-07-04 23:52:52
  • avatar
    zgłoś
    Silnik sie skonczyl? Wlaczyl sie tryb awaryjny. Tak sie sklada, ze jezdze tym samochodem i niedlugo stuknie mu 70 tys. km. Czyli niemal 20 na "skonczonym" silniku. Chyba niezle?
    ~Stefan, 2009-07-30 11:50:30
  • avatar
    zgłoś
    w czasopiśmie na końcu o tym jest zmianka - poprostu się silnik się skończył
    ~dlaczego nie napisali że zaraz , 2009-03-01 10:05:53
  • avatar
    zgłoś
    Ford wcale nie jest najdroższy.
    ~4x4, 2008-11-18 00:28:33
  • avatar
    zgłoś
    ksenony za 4K? to ja starego punciaka sprzedałem z 3K, i byl na chodzie!
    ~punto g, 2008-11-17 16:10:08
  • avatar
    zgłoś
    Bez odpoczynku. Nie ma dnia, by nie zrobił choćby kilometra. Ford S-Max 2.0 TDCi to kolejne auto w teście długodystansowym.
    auto motor i sport, 2008-11-17 12:09:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij