Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Golf GTI Pirelli – Reaktywacja

Po 14 latach powraca kultowa wersja Golfa GTI - Pirelli Edition. Auto jest mocniejsze, bezpieczniejsze i bardziej zaawansowane technicznie.

2008-02-12
Golf GTI Pirelli Auto charakteryzuje się znakomitą przyczepnością i poręcznością, a to za sprawą dobrego układu kierowniczego i zawieszenia.

Tak już jest na tym świecie, że jak coś jest dobre - książka, film, czy samochód - twórcy próbują stworzyć godnego następcę i ponownie zarobić. I jest też tak, że remake, pomimo ogromnych starań i zwykle większych nakładów finansowych niż w przypadku pierwowzoru, rzadko bywa lepszy czy choćby potrafi mu dorównać. Tak samo jest z Golfem GTI Pirelli Edition V.

Auto w porównaniu z cywilnym GTI ma wzmocniony silnik (230 KM; Golf I GTI Pirelli miał 112 KM), dokładki progów, zderzaków, specjalne osiemnastocalowe felgi z ramionami ułożonymi w pięć "goniących" się liter P, opony Pirelli P Zero o rozmiarze 225/45 R18, znaczek Pirelli na tylnej pokrywie i to, co najciekawsze - sportowe fotele Recaro, których siedziska mają jak gdyby odciśnięty bieżnik opony. Ma też kierownicę skórzaną przeszytą żółtą nicią. Przy okazji premiery limitowanej wersji Pirelli Edition, Volkswagen zaprezentował nawigację satelitarną ze sterowaniem za pomocą wyświetlacza dotykowego.

Auto charakteryzuje się znakomitą przyczepnością i poręcznością, a to za sprawą dobrego układu kierowniczego i zawieszenia oraz, a może przede wszystkim, opon Pirelli P Zero, co dane nam było gruntownie sprawdzić na torze testowym w Vizzoli i na krętych alpejskich drogach. Opon tych używają na co dzień prawdziwie sportowe auta - jak np. Lamborghini, Aston Martin DB9 czy Audi R8.

Moc i elastyczność Golfa GTI Pirelli są co najmniej wystarczające, przy niskim zużyciu paliwa wynoszącym średnio tylko 8,2 l/100 km. W wersji ze skrzynią biegów DSG każdej zmianie biegu towarzyszy chrapliwy pomruk dochodzący z układu wydechowego, co jest szczególnie miłe dla ucha. Zabawę na torze - typowo dla aut "golfopodobnych" koncernu VW - psuje zbyt szybko wkraczający do akcji ABS oraz sterowana elektronicznie przepustnica fire by wire, nie pozwalające na hamowanie lewą nogą. Przy tym, duża masa własna wynosząca 1357 kg i przedni napęd powodują, że auto ma tendencję do podsterowności. Odpowiednie operowanie pedałem przyspieszenia pozwala wymusić nadsterowność i w pełni zapanować nad samochodem.

Golf GTI Pirelli właśnie z powodu elektronicznych protez i dużej masy własnej nie będzie tak poręczny i przyjemny w prowadzeniu jak jego protoplasta. Nie będzie też kusił ceną, wynoszącą w Niemczech 30 175 euro.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieTrzydrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4216 x 1759 x 1501 mm, rozstaw osi 2574 mm, masa własna 1357 kg, pojemność bagażnika 350/1305 l. Pojemność zbiornika paliwa 55 l.
SilnikBenzynowy, turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, 4-cylindrowy, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 1984 cm3, moc maksymalna 169 kW (230 KM) przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 300 Nm w przedziale 2200-5200 obr/min. Napęd na koła przednie, 6-biegowa skrzynia mechaniczna.
Osiągi *Przyspieszenie 0-100 km/h 6,8 s Prędkość maksymalna 245 km/h Średnie zużycie paliwa 8,2 l/100 km

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Pirelli i autor

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3, kombi-5, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Po 14 latach powraca kultowa wersja Golfa GTI - Pirelli Edition. Auto jest mocniejsze, bezpieczniejsze i bardziej zaawansowane technicznie.
    auto motor i sport, 2008-02-12 09:35:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij