Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Grzechu warte

Jak na auto 240-konne - wygląda dość skromnie. Jednak jest jednym z tych, które na drodze ogląda się najczęściej od tyłu. Seat Leon Cupra.

2007-02-06
Seat Leon Cupra Prędkościomierz wyskalowano do 280 km/h.

Sportowe, ciut za wysoko umieszczone, kubełkowe fotele nie znalazły się tu przez przypadek. Podobnie jak prędkościomierz wyskalowany do 280 km/h i świetna trójramienna kierownica, przyozdobiona u dołu napisem Cupra. Mocą silnika tego Leona można by obdzielić dwa zwyczajne kompakty - i żaden z nich nie byłby ulicznym zawalidrogą.

240 KM ciągnących auto do przodu oznacza jedno - nowa Cupra to najmocniejszy produkowany seryjnie Seat wszech czasów. Pod maską Leona pracuje dwulitrowy silnik TFSI, zmodernizowany przez Seat Technical Centre. Nowa, większa turbosprężarka, tłocząca teraz powietrze pod ciśnieniem 0,8 bara, to dopiero początek. Zmiany nie ominęły tak- że bloku silnika, głowicy i czasu otwarcia zaworów wydechowych - wszystkie podporządkowane wytrzymałości i osiągom. A te ostatnie są naprawdę grzechu warte. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,4 s, a wskazówka prędkościomierza dociera do 247 km/h.

Na wolnych obrotach silnik brzmi jak diesel, a z okolic wydechu dobywa się delikatny, basowy pomruk. Gdy przykręcić śrubę, jednostka napędowa zmienia barw ę na ostrą, metaliczną, ale i tak nie jest to melodia, jakiej oczekiwalibyśmy po 240 koniach mechanicznych. Zdecydowanie lepsze wrażenie pozostawiają świetne elastyczność i reakcja silnika Cupry na każdy ruch prawej stopy.

Problemy z przeniesieniem tak dużej mocy tylko na przednią oś, w przeciwieństwie do np. Astry OPC, w Leonie nie wyst ępują. Usztywnione zawieszenie sprawia, że w plecach odczuwa się nawet pasy namalowane na jezdni, ale za to na krę- tym auto czuje się jak ryba w wodzie. Cupra poganiana po zakrętach wykazuje się dużą neutralnością i bardzo pewnym zachowaniem. Nawet gwałtowne zdjęcie nogi z gazu nie wytrąca jej z równowagi, a układ ESP nie ma za dużo roboty.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Seat

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4323 x 1768 x 1458 mm, rozstaw osi 2578 mm, masa własna 1375 kg, pojemność bagażnika 341 l.
SilnikBenzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, poj. skok. 1984 cm3; moc maks. 177 kW (240 KM) w zakresie 5700-6300 obr/min, maks. mom. obr. 300 Nm w zakresie 2200-5500 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s, prędkość maksymalna 247 km/h
CenaSeat Leon Cupra - 100 590 zł
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 56 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    troche zbyt krótki... opowiada o dość oczywistych sprawach biorąc pod uwage 240 koników:( pisany bez wiekszej finezji, szkoda bo cupra na to zasłużyła!!!
    ~artur 25, 2008-06-06 12:56:50
  • avatar
    zgłoś
    Jak na auto 240-konne - wygląda dość skromnie. Jednak jest jednym z tych, które na drodze ogląda się najczęściej od tyłu. Seat Leon Cupra.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij