Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Honda Accord 2.4 i-VTEC – Normy w górę

2008-04-30
Honda Accord 2.4 i-VTEC Accord Tourer – bardziej sportowy od poprzednika. 

Już latem do salonów dealerskich w Europie trafią nowe Hondy Accord. Najpierw sedany z silnikami benzynowymi, nieco później Tourer z dieslem.

Nowa Honda Accord jest nieco niższa i szersza od poprzedniej, ma zwartą, muskularną sylwetkę, z niejakimi pretensjami do sportowego wyrazu. Jednak niech nie zmylą nas sportowe akcenty - to nie jest auto sportowe ani w ogólnej prezencji, ani w zachowaniu na drodze. Priorytetami konstruktorów były komfort oraz bezpieczeństwo podróżnych.

Na pokładzie Accorda cztery osoby będą się czuły znakomicie; przestrzeni nad głową ani na nogi nie zabraknie, kabina jest bardzo dobrze wyciszona, a przyjemne w dotyku tworzywa sztuczne oraz dyskretne elementy z plastiku i aluminium dają poczucie elegancji i harmonii wnętrza.

Nowy Accord będzie oferowany jako sedan i kombi, z trzema silnikami -- dwoma benzynowymi (2.0 SOHC i-VTEC o mocy 156 KM i 2.4 DOHC i-VTEC o mocy 201 KM) oraz najnowocześniejszym dieslem 2.2 i-DTEC o mocy 150 KM; każdy z nich spełnia normę Euro 5.

Wszystkie silniki zapewniają niezłe osiągi, chociaż największą przyjemność z jazdy gwarantuje najmocniejsza jednostka benzynowa z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Przyspieszenie 7,8 sekundy do setki to przyzwoity wynik, jak na pojazd o masie własnej wynoszącej ponad 1,5 tony. Samochody z przekładnią mechaniczną zostały wyposażone w sygnalizację świetlną sugerującą kierowcy zmianę biegu. Ponoć stosowanie się do zaleceń systemu zmniejsza zużycie paliwa do 5%. Osiągi przy 5-stopniowej automatycznej skrzyni biegów są nieco gorsze (9,5 i 9,6 sekundy dla, odpowiednio, sedana i kombi).

Z BLISKA

W skład systemu wspomagającego jazdę - ADAS (Advanced Driving Assist System), oferowanego w opcji - wchodzą aktywny system utrzymywania na pasie ruchu (LKAS), tempomat adaptacyjny (ACC) i system ograniczający skutki kolizji (CMBS). LKAS nie tylko ostrzega kierowcę, że zjeżdża z pasa ruchu, ale i lekko koryguje tor jazdy auta, kierując je niejako na poprzedni pas ruchu. Korzystający z radaru milimetrowego, ukrytego za emblematem Hondy, tempomat adaptacyjny reaguje na sytuację na drodze, dostosowując prędkość jazdy do pojazdu jadącego przed nami. System CMBS ma za zadanie pomóc uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki. Ostrzega kierowcę przed nadmiernie szybkim zbliżaniem do auta jadącego z przodu, wyhamowuje pojazd z siłą do 0,6 g, a w ostateczności napina pasy bezpieczeństwa. System ograniczający skutki kolizji działa wtedy, gdy Accord porusza się z prędkością powyżej 15 km/h oraz gdy różnica prędkości pomiędzy autami jest większa od podanej wyżej wartości. Wszystkie opisane systemy można wyłączyć.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieCzterodrzwiowy, 5-miejscowy sedan, dług. x szer. x wys. 4726 x 1840 x 1440 mm, rozstaw osi 2705 mm, masa własna 1484 kg; ładowność 511 kg, poj. bag. 395/672 l.
SilnikBenzynowy, czterocylindrowy. Pojemność skokowa 2354 cm3, moc maksymalna 148 kW (201 KM) przy 7000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 234 Nm przy 4500 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s Prędkość maksymalna 227 km/h Średnie zużycie paliwa 8,8 l/100 km
Cena Honda Accord 2.4 i-VTECjeszcze nie ustalona

Tradycją Hondy stało się oferowanie - poczynając od wersji podstawowych - samochodów bogatych w systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego oraz komfortowo wyposażonych. Honda Accord kolejnej generacji może przejąć pałeczkę po poprzedniku również w dziedzinie jakości wykonania i bardzo przewidywalnego zachowania na drodze. Jego zaś cena ma być bardzo zbliżona do ceny jeszcze oferowanego modelu.

Tekst: Marek Kucharski
Zdjęcia: Honda

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 61 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    a ten accord to dobra ofertamożna do takiego silnika wstawić instalację gazową
    ~Łukasz, 2008-09-14 12:44:10
  • avatar
    zgłoś
    Już latem do salonów dealerskich w Europie trafią nowe Hondy Accord. Najpierw sedany z silnikami benzynowymi, nieco później Tourer z dieslem.
    auto motor i sport, 2008-04-30 11:52:47
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij