Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Honda Accord Tourer – Udana przemiana

2008-10-05
Honda Accord Tourer Zwarta sylwetka i zgrabny tył mocno zmniejszyły pojemność bagażnika, nieco ograniczona jest też widoczność.

Nie tylko dla fanów hondy. Podobnie jak sedan, zapewnia doskonałe właściwości jezdne i dobry komfort resorowania. Lecz możliwości przewozowe ma tylko przeciętne.                

Nowy Accord Tourer nie przypomina, jak poprzednik, karawanu, lecz jest dynamicznym, sportowym kombi wpisującym się w wizerunek firmy. Przy tej samej długości, ma odległość pomiędzy osiami krótszą niż u poprzednika o 15 mm i wzrost mniejszy o 25 mm. Przy większej o 80 mm szerokości nowy Tourer jest wyjątkowo zgrabny i proporcjonalny, a dzięki ostrzej zarysowanym liniom sylwetki zyskał na wyrazistości. Wnętrze jest dobrze wykonane i wyciszone oraz bogato wyposażone. Sportowego zacięcia dodają mu nisko osadzone, dobrze wyprofilowane fotele. Niestety, precyzyjną dźwignię zmiany biegów umieszczono za wysoko; przy tym jest zbyt długa i tak umiejscowiona, że oparcie fotela przeszkadza przy zmianie biegów. Innym mankamentem jest wymagająca bacznej uwagi obsługa multimediów. W samym wnętrzu - przytulnie i cicho, miejsca nikomu nie zabraknie nawet z tyłu (chyba że na stopy). Gorzej z przestrzenią w bagażniku i z ładownością; poprzednik mieścił od 112 do 405 litrów więcej; tu możliwościami Tourer przypomina Alfę 159 Sportwagon. Ale Honda, podobnie jak Alfa, to auto dla fanów precyzji jazdy i sportowego stylu; nie próbuje zastąpić ciężarówki i nie stara się być za wszelką cenę uniwersalna.

Testowane kombi napędzał doskonały diesel Hondy 2.2 i-DTEC, spełniający normę czystości spalin Euro 5. Niestety, pomimo zwiększonej o 10 KM mocy, brakuje mu werwy właściwej poprzednikowi; startuje dopiero powyżej 1800 obr/min - prawie 1600 kg masy auta daje znać o sobie. Płynnie rozwija moc, w czym pomaga 300 Nm momentu obrotowego dostępnego pomiędzy 1500 a 3500 obr/min. Samochód spalał od 6,9 l/100 km na szosie, poprzez autostradowe 7,3 l, do ponad 9 litrów na 100 kilometrów w mieście. Jak na auto o sportowym zacięciu nie jest to objaw nadmiernego apetytu na paliwo.

Accord płynnie wpisuje się w szybkie łuki, przechyły nadwozia są niewielkie, a gwałtowne ruchy kierownicą nie wytrącają go z toru jazdy, podobnie jak nierówności drogi - nawet te spore. Za prowadzenie i komfort należy się nowemu Accordowi duże uznanie.

Tourer jest już w sprzedaży. Za 5000 zł więcej od ceny sedana otrzymujemy samochód całkowicie odmienny od modelu poprzedniej generacji.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Paweł Łapot

DANE TECHNICZNE HONDA ACCORD TOURER 2.2 i-DTEC

DANE TECHNICZNE HONDA ACCORD TOURER 2.2 i-DTEC
Cena114 500 zł
KonkurenciAlfa 159 Sportwagon, Audi A4
Silnikturbodiesel, R4, 2.2
Moc/przy obrotach150 KM/4000 obr/min
0-100 km/h9,7 s
Prędkość maksymalna207 km/h
Zużycie paliwa5,9 l/100 km
Emisja CO2157 g/km
Silnikpojemność 2199 cm3, 350 Nm przy 2000 obr/ min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzw., 5-miejsc. kombi, dł. x szer. x wys. 4740 x 1840 x 1440 mm, rozstaw osi 2705 mm, masa wł. 1559 kg, poj. bagażnika 406/1252 l.


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 61 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Drążek zmiany biegów jest super. Myślę, że zadowolenie z niego zależy od wysokości ustawienia fotela. Ogólnie auto jest super. Prowadzi się lepiej niż focus (a ten znany jest ze świetnych właściwości jezdnych). Rewelacyjne fotele, wspaniała kierownica, sportowe zegary i ta masa przycisków Accord daje tyle satysfakcji z jazdy, że trudno znaleźć w tym segmencie bardziej kompletne auto. Fakt bagażnik na papierze wydaje się mały, ale w rzeczywistości mnie wystarcza (2 dorosłych+2 małych dzieci). Do tego te wszystkie bajery jak szyberdach, fotele z pamięcią, składane lusterkach, super audio z usb, zmieniarką, subwooferem i 10 głośnikami i ta elektryczna klapa bagażnika Do tego czujniki świateł, deszczu, domykacze szyb z automatycznym otwieraniem. Wszystko świetnie zaprojektowane, wykonane i spasowane z mistrzowską precyzją.Można dodać do tego fakt, że w okolicy jest tylko jeden lub co najwyżej kilka takich samochodów zamiast tych kilkudziesięciu mondeo czy pasków.Uważam, że jeśli segment D w rozsądnej cenie to Accord lub Mazda6.
    ~honda user, 2009-03-30 20:11:27
  • avatar
    zgłoś
    Ja jezdzilem ostatnio Accordem i mialem ten sam problem.Co zmiana biegu to ramieniem tluklem w fotel.
    ~Piotrekdk, 2008-10-31 20:15:29
  • avatar
    zgłoś
    czy recenzent wogóle siedział w tym samochodzie??Dźwignia zmiany biegów jest najkrótsza w klasie i umiejscowiona w super miejscu, dokładnie tam gdzie powinna być jeśli chcemy szybko zmienić bieg.
    ~auto motor i sport, 2008-10-08 20:51:22
  • avatar
    zgłoś
    Nie tylko dla fanów hondy. Podobnie jak sedan, zapewnia doskonałe właściwości jezdne i dobry komfort resorowania. Lecz możliwości przewozowe ma tylko przeciętne.
    auto motor i sport, 2008-10-05 14:18:53
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij