Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Honda Accord – na długą trasę

Trzy lata temu uznaliśmy, że nowy wówczas Accord nie ma większych wad. Czy odświeżony model jest jeszcze lepszy?

2011-10-24

 

Accord to typowy przedstawiciel gatunku klasy średniej. Atrakcyjnie stylizowany, do tego elegancki i przestronny. Wzbudza zaufanie. Kuracja odmładzająca w jego przypadku sprowadziła się w zasadzie do drobnej kosmetyki - inny, bardziej drapieżny przedni zderzak, szczypta chromu wokół szyb bocznych oraz lepsze wyposażenie.

Wnętrze jest obszerne, ale miejsca z tyłu - tylko w sam raz. Jakość zastosowanych materiałów i montaż są bez zarzutu. Szczerbata kostka, dziury w nawierzchni czy nawet poprzeczne nierówności nie zakłócają komfortu podróżowania. Co ciekawe, miękko zestrojone zawieszenie nie oznacza wcale, że podczas szybkiej jazdy Accord traci pewność siebie. Owszem, auto jest podsterowne, ale nad tą cechą wyjątkowo łatwo można zapanować, zdejmując nogę z gazu. Kierowcom z mniejszym doświadczeniem w sukurs przychodzi nieźle skalibrowany system ESP.

Wystarczająco obszerny, jak na zwykłego sedana, jest bagażnik. Co prawda nie ma regularnych kształtów, ale pojemności (467 litrów) może mu pozazdrościć niejeden "bardziej wszechstronny" samochód typu kombi.

 

HONDA ACCORD 2.0i COMFORT

HONDA ACCORD 2.0i COMFORT
Cena95 800 zł
KonkurenciToyota Avensis, VW Passat
Silnikbenzynowy, R4, 2.0
Moc/przy obrotach156 KM/6300 obr/min
0–100 km/h9,4 s
Prędkość maksymalna215 km/h
Zużycie paliwa6,9 l/100 km
Emisja CO2159 g/km
Silnikpojemność skokowa 1997 cm3, maksymalny moment obrotowy 192 Nm przy 4100 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4725 x 1840 x 1440 mm, rozstaw osi 2705 mm, masa własna 1423 kg, poj. bag. wg VDA 467 l, poj. zbiornika paliwa 65 l.

Pod maską testowego egzemplarza pracował sprawdzony i staromodny dziś, bo pozbawiony sprężarki, dwulitrowy silnik o mocy 156 KM. Jak na jednostkę wolnossącą jest wystarczająco dynamiczny i ekonomiczny. Na 65-litrowym zbiorniku, z czterema dorosłymi osobami na pokładzie, udało nam się pokonać 1000-kilometrową trasę - średnie spalanie wyniosło 7,7 l/100 km. Biorąc pod uwagę fakt, że auto wiozło rodzinę i sporo bagażu, wypada ocenić ten wynik jako godny uznania.

Na Accorda - droższego o dobre kilka tysięcy złotych od klasowych konkurentów - nie każdego stać. Ten kto jednak da mu szansę i przełknie różnicę w cenie, nie odjedzie rozczarowany.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 11/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 61 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Superb to już jest "ta" półka, więc jakby tak trochę dołożyć ... . Aczkolwiek ja brałbym Skodę.
    ~Samuraj, 2011-10-31 19:43:34
  • avatar
    zgłoś
    Najnowszy Accord to naprawdę super auto !! Miałem okazję pojeździc Accordem 2.0 Executive przez jeden weekend. Powiem tylko tyle, że zakochałem się w tym aucie Genialny układ jezdny, światnie dobrana pragresja wspomagania, światna jakość tworzyw i wykonania kabiny, super wygone przednie fotele i piękny wygląd !! To wielkie plusy tego auta. Są też jednak i minusy. Należy do nich brak - nawet za dopłatą - regulacji wysokości i pod lędzwie w fotelu pasażera oraz oraz jakichkolwiek wieszaczków na torby z zakupami w bagazniku. również znikoma, jak na te klasę, jest ilość miejsca na tylniej kanapie. Pomimo tych minusów to auto jesm moim marzeniem. Niestety ceny powalają i dlatego będzie pewnie Superb II 1.8 TSI
    Big1, 2011-10-31 13:51:51
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Accord ma swoje wady i zalety. Na pierwszy rzut oka sprawia naprawdę przyjemne wrażenie (nie miałem okazji na przejażdżkę, ale wstępne zapoznanie się z nim wspominam dobrze). zawsze uważałem, że to fajny samochód, a jak ostatnio obejrzałem dokładnie z bliska i podotykałem to stwierdziłem, że jest świetny, no i benzynka 2.0 + manual + sedan to jak dla mnie optymalne, rozsądne połączenie komfortu, oszczędności, dynamiki, sportowego zacięcia i bezawaryjności(niewyżyłowany silnik, prosty), na yt jest pełno filmików z przyspieszeń 0-100(accord VII, czyli poprzedni 2002-2008) i wychodzi na to że jest to ok. 8-9 sek, czyli bardzo przyzwoicie, warto zaznaczyć że accord VII waży tylko 1320 kg(manual, sedan, 2.0 benzyna)
    Magu, 2011-10-28 21:42:03
  • avatar
    zgłoś
    0-100 km/h -9,4s "przeszło" do pierwszej kolumny
    krzysiek29, 2011-10-28 21:25:21
  • avatar
    zgłoś
    Czemu w tabeli zabrakło przyspieszenia do 100 km/h? Wiem, czepiam się, ale jestem perfekcjonistą i zwracam uwagę na ****oły. Accord ma swoje wady i zalety. Na pierwszy rzut oka sprawia naprawdę przyjemne wrażenie (nie miałem okazji na przejażdżkę, ale wstępne zapoznanie się z nim wspominam dobrze).
    ~Samuraj, 2011-10-28 12:45:47
  • avatar
    zgłoś
    Trzy lata temu uznaliśmy, że nowy wówczas Accord nie ma większych wad. Czy odświeżony model jest jeszcze lepszy?
    auto motor i sport, 2011-10-28 09:06:05
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij