Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Honda CR-V: Nowa twarz, nowy silnik

Pod maską nowa jakość – 160-konny diesel 1.6 łączony z 9-stopniowym automatem. Oszczędza paliwo, nie pogarszając osiągów.

Bogdan Czajkowski 2015-04-24

Wraz z nowym silnikiem Honda CR-V zyskała ładniejszy przód z LED-ami i lekko poprawiony tył. Jednostka 1.6 zastępuje za drogi silnik 2.2 i-DTEC. Zastosowano w niej dwie łączone szeregowo turbosprężarki; wysokociśnieniowa o zmiennej geometrii łopatek działa przy niskich obrotach.

Testowane auto wyposażono w nowy, 9-stopniowy automat, w którym niskie biegi zapewniają dobre przyspieszenie, a wyższe pozwalają oszczędzać paliwo. Od samego dołu silnik ochoczo ciągnie, osiągając setkę po 10 sekundach. Subiektywne odczucia przyspieszania są jeszcze lepsze. Automat w mgnieniu oka i bez szarpnięć zmienia biegi również przy redukcji. Ingeruje, co nie każdy lubi, w trybie manualnym (obsługiwanym także łopatkami), nie dopuszczając do przeciążenia silnika. Najwyższy bieg można wbić dopiero przy 120 km/h. Średnio na krętej trasie CR-V spalał nieco ponad 7 l/100 km. W podwoziu zwiększono rozstaw kół, przekonstruowano elementy zawieszenia i zwiększono przełożenie przekładni kierowniczej, poprawiając komfort i dotąd nie najlepsze stabilność oraz precyzję prowadzenia. Teraz na szosie CR-V może być wzorem wśród SUV-ów.

Dobra wiadomość: Honda z nowym silnikiem 1.6 jest dostępna już od marca i ma być wyraźnie tańsza od wersji 2.2 i-DTEC. Zła wiadomość: automat zadebiutuje w czerwcu.        

Masywny tył zyskał dzięki LED-om, chromowi i nowemu zderzakowi   Teraz tablica jest bardziej estetyczna. Nowy system multimedialny Honda Connect łączy się ze smartfonem i internetem
   
Dane producenta HONDA CR-V 1.6 i-DTEC
Cena jeszcze nie ustalona
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 1597 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
160 KM
4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
350 Nm
2000 obr/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 9-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 10,0 s
Prędkość maksymalna 197 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,1 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4605 x 1820 x 1685 mm, rozstaw osi 2630 mm, masa własna 1658 kg, dopuszczalna ładowność 542 kg, pojemność bagażnika 589/1669 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l. 
 

Naszym zdaniem
Bogdan Czajkowski redaktor "auto motor i sport"
TO POLUBISZ- 9-biegowy automat 
Automat daje Ci wybór – albo jeździsz bardzo oszczędnie (Eco), albo na sportowo, używając łopatek. I też oszczędnie.

TEGO NIE - Nawigacja Garmin 
Owszem, jest czytelna, wskazuje pasy ruchu i utrudnienia, ale informuje niezdecydowanie i często zbyt późno.



Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zmiany są minimalne , samochód nadal jest bardzo drogi . Ogółem auto jest świetne , po za ceną

    gienio832, 2016-01-07 16:16:25
  • avatar
    zgłoś
    <p>Honda CR-V przy okazji faceliftingu dostała mniejszego diesla 1,6 i-DTEC. Sprawdzamy jak jeździ połączona z 9-stopniowym "automatem".&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Honda-CR-V-Nowa-twarz-nowy-silnik,19590,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-04-24 11:40:33
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij