Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0
BP BP

Honda CR-V - on-road

Jeśli czekałeś na nowego CR-V z nadzieją, że będzie to zupełnie nowa konstrukcja, którą bez lęku zjedziesz z ubitej drogi, będziesz rozczarowany. Ale jeśli podobał Ci się poprzedni model, ten spodoba Ci się jeszcze bardziej.

Całkiem spory, całkiem wygodny SUV, który mimo napędu na cztery koła nigdy nie udawał, że nadaje się do jazdy w terenie – tak najkrócej można by scharakteryzować ostatnią generację Hondy CR-V. I podobnie zapowiada się nowy model, który pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Inżynierowie wykorzystali tę samą konstrukcję i wprowadzili zestaw dodatków, który przybliża CR-V do nowszych konkurentów. Wymiary nadwozia pozostawiono praktycznie bez zmian. Tyle samo miejsca jest również we wnętrzu, które jest teraz lepiej wygłuszone. Więcej wrzucisz do bagażnika – ma 589 zamiast 556 litrów pojemności. I będzie Ci się tym autem podróżowało znakomicie, bo dzięki zwiększeniu siły tłumienia zawieszenia i lepszemu usztywnieniu nadwozia jest jeszcze wygodniejsze i sprawniejsze w zakrętach. Możesz zapomnieć o sporych przechyłach nadwozia i nurkowaniu podczas hamowania, za co krytykowaliśmy obecnie sprzedawany model trzeciej generacji. Nowy CR-V jest też pojazdem jeszcze bardziej „na asfalt" – prześwit zmniejszono o 10 mm, do 165 mm. Na pierwszy rzut oka możesz to przeoczyć; progi auta znajdują się całkiem wysoko, ale przykucnij i zobacz jak wybrzusza się podwozie – znajduje się nie wyżej niż w zwykłych osobówkach. Jeśli traktować Hondę CR-V jak każde auto, bez off-roadowych oczekiwań, nowy model staje się atrakcyjniejszy (czyt. tańszy), także dlatego, że Honda wprowadza go do świata przednionapędówek.

Dane producenta

Dane producenta

Cenajeszcze nie znana
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY
Rodzaj silnikabenzynowy, R4
Pojemność skokowa1997 cm3
Moc maksymalna155 KM
przy obrotach6500/min
Maksymalny moment obrotowy192 Nm
przy obrotach4300/min
Rodzaj napęduna przednie koła, 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h10,0 s
Prędkość maksymalna190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie7,2 l/100 km
Emisja CO2168 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4570 x 1820 x 1685 mm, rozstaw osi 2630 mm, pojemność bagażnika 589/1669 l, poj. zbiornika paliwa 58 l.

Teraz będziesz mógł wybrać, czy dwulitrowego benzynowca chcesz zestawić z napędem tylko na przednią oś, czy z opcją dołączenia na tylną, gdyby przednie koła miały problemy z przyczepnością. Czy warto dopłacać do tego drugiego wariantu? Bezwzględnie tak, bo systemów podnoszących bezpieczeństwo nigdy za wiele, ale decyzję trzeba starannie przemyśleć z uwagi na różnicę w cenie (której jeszcze nie znamy) i warunki eksploatacji auta. Może się okazać, że zaoszczędzone pieniądze lepiej będzie wydać na inne systemy, których Honda nie skąpi. Nowy CR-V będzie dostępny z układem awaryjnego hamowania, aktywnym tempomatem i systemem wspomagającym utrzymanie auta na wyznaczonym pasie ruchu. Wszystkie trzy systemy działają bez zarzutu i warto rozważyć ich zakup. Większych rozterek nie będziesz miał przy wyborze jednostki napędowej. Ogranicza się on do dwulitrowego silnika benzynowego i 2,2-litrowego diesla. Ten drugi jednak, w związku z objęciem wyższą akcyzą i dostępnością wyłącznie w egzemplarzach CR-V z napędem na obie osie, będzie wciąż dużo droższy. Benzynowy i-VTEC sprawdza się świetnie. Jeśli znasz i lubisz silniki Hondy, nie będziesz rozczarowany – 2.0 chętnie wchodzi na wyższe obroty, jest całkiem dynamiczny i oszczędniejszy niż dotąd: na 100 km pali średnio – w porównaniu z obecnie oferowanym w modelu III generacji – mniej o 0,8 litra w przypadku wersji 4WD i o litr w wersji FWD. Różnicę osiągnięto poprawiając aerodynamikę nadwozia i dokładając układ start/stop – znajdziesz go w standardzie w wersji z przekładnią mechaniczną. Jeśli więc przymierzasz się do zmiany samochodu na większy, szukasz SUV-a o niebanalnej prezencji albo kochasz swojego wysokoobrotowego Civica, ale nie możesz już w nim pomieścić dorastających potomków – zaplanuj wizytę w salonie Hondy na początku przyszłego roku. Jeśli zaś posiadanie wszystkich nowinek CR-V czwartej generacji nie jest dla Ciebie priorytetem – odwiedź salon sprzedaży już dziś, importer proponuje 12 tysięcy złotych rabatu na ostatnie egzemplarze z obecnej oferty.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zobaczymy, co nowa CR-V pokaże na jazdach próbnych. Ze "starą" nie miałem jeszcze okazji się zmierzyć, oprócz jednej przymiarki w salonie "za kółko". I było za wysoko... (za kółkiem, na fotelu kierowcy), a do tego szaro, ponuro i kwadratowo. Jak nie w Civiku...
    airmatic, 2012-11-02 14:57:29
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli czekałeś na nowego CR-V z nadzieją, że będzie to zupełnie nowa konstrukcja, którą bez lęku zjedziesz z ubitej drogi, będziesz rozczarowany. Ale jeśli podobał Ci się poprzedni model, ten spodoba Ci się jeszcze bardziej.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2012-11-02 10:57:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij