Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Honda CR-V - on-road

Jeśli czekałeś na nowego CR-V z nadzieją, że będzie to zupełnie nowa konstrukcja, którą bez lęku zjedziesz z ubitej drogi, będziesz rozczarowany. Ale jeśli podobał Ci się poprzedni model, ten spodoba Ci się jeszcze bardziej.

2012-11-02

Całkiem spory, całkiem wygodny SUV, który mimo napędu na cztery koła nigdy nie udawał, że nadaje się do jazdy w terenie – tak najkrócej można by scharakteryzować ostatnią generację Hondy CR-V. I podobnie zapowiada się nowy model, który pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Inżynierowie wykorzystali tę samą konstrukcję i wprowadzili zestaw dodatków, który przybliża CR-V do nowszych konkurentów. Wymiary nadwozia pozostawiono praktycznie bez zmian. Tyle samo miejsca jest również we wnętrzu, które jest teraz lepiej wygłuszone. Więcej wrzucisz do bagażnika – ma 589 zamiast 556 litrów pojemności. I będzie Ci się tym autem podróżowało znakomicie, bo dzięki zwiększeniu siły tłumienia zawieszenia i lepszemu usztywnieniu nadwozia jest jeszcze wygodniejsze i sprawniejsze w zakrętach. Możesz zapomnieć o sporych przechyłach nadwozia i nurkowaniu podczas hamowania, za co krytykowaliśmy obecnie sprzedawany model trzeciej generacji. Nowy CR-V jest też pojazdem jeszcze bardziej „na asfalt" – prześwit zmniejszono o 10 mm, do 165 mm. Na pierwszy rzut oka możesz to przeoczyć; progi auta znajdują się całkiem wysoko, ale przykucnij i zobacz jak wybrzusza się podwozie – znajduje się nie wyżej niż w zwykłych osobówkach. Jeśli traktować Hondę CR-V jak każde auto, bez off-roadowych oczekiwań, nowy model staje się atrakcyjniejszy (czyt. tańszy), także dlatego, że Honda wprowadza go do świata przednionapędówek.

Dane producenta

Dane producenta

Cenajeszcze nie znana
SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY
Rodzaj silnikabenzynowy, R4
Pojemność skokowa1997 cm3
Moc maksymalna155 KM
przy obrotach6500/min
Maksymalny moment obrotowy192 Nm
przy obrotach4300/min
Rodzaj napęduna przednie koła, 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h10,0 s
Prędkość maksymalna190 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie7,2 l/100 km
Emisja CO2168 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4570 x 1820 x 1685 mm, rozstaw osi 2630 mm, pojemność bagażnika 589/1669 l, poj. zbiornika paliwa 58 l.

Teraz będziesz mógł wybrać, czy dwulitrowego benzynowca chcesz zestawić z napędem tylko na przednią oś, czy z opcją dołączenia na tylną, gdyby przednie koła miały problemy z przyczepnością. Czy warto dopłacać do tego drugiego wariantu? Bezwzględnie tak, bo systemów podnoszących bezpieczeństwo nigdy za wiele, ale decyzję trzeba starannie przemyśleć z uwagi na różnicę w cenie (której jeszcze nie znamy) i warunki eksploatacji auta. Może się okazać, że zaoszczędzone pieniądze lepiej będzie wydać na inne systemy, których Honda nie skąpi. Nowy CR-V będzie dostępny z układem awaryjnego hamowania, aktywnym tempomatem i systemem wspomagającym utrzymanie auta na wyznaczonym pasie ruchu. Wszystkie trzy systemy działają bez zarzutu i warto rozważyć ich zakup. Większych rozterek nie będziesz miał przy wyborze jednostki napędowej. Ogranicza się on do dwulitrowego silnika benzynowego i 2,2-litrowego diesla. Ten drugi jednak, w związku z objęciem wyższą akcyzą i dostępnością wyłącznie w egzemplarzach CR-V z napędem na obie osie, będzie wciąż dużo droższy. Benzynowy i-VTEC sprawdza się świetnie. Jeśli znasz i lubisz silniki Hondy, nie będziesz rozczarowany – 2.0 chętnie wchodzi na wyższe obroty, jest całkiem dynamiczny i oszczędniejszy niż dotąd: na 100 km pali średnio – w porównaniu z obecnie oferowanym w modelu III generacji – mniej o 0,8 litra w przypadku wersji 4WD i o litr w wersji FWD. Różnicę osiągnięto poprawiając aerodynamikę nadwozia i dokładając układ start/stop – znajdziesz go w standardzie w wersji z przekładnią mechaniczną. Jeśli więc przymierzasz się do zmiany samochodu na większy, szukasz SUV-a o niebanalnej prezencji albo kochasz swojego wysokoobrotowego Civica, ale nie możesz już w nim pomieścić dorastających potomków – zaplanuj wizytę w salonie Hondy na początku przyszłego roku. Jeśli zaś posiadanie wszystkich nowinek CR-V czwartej generacji nie jest dla Ciebie priorytetem – odwiedź salon sprzedaży już dziś, importer proponuje 12 tysięcy złotych rabatu na ostatnie egzemplarze z obecnej oferty.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zobaczymy, co nowa CR-V pokaże na jazdach próbnych. Ze "starą" nie miałem jeszcze okazji się zmierzyć, oprócz jednej przymiarki w salonie "za kółko". I było za wysoko... (za kółkiem, na fotelu kierowcy), a do tego szaro, ponuro i kwadratowo. Jak nie w Civiku...
    airmatic, 2012-11-02 14:57:29
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli czekałeś na nowego CR-V z nadzieją, że będzie to zupełnie nowa konstrukcja, którą bez lęku zjedziesz z ubitej drogi, będziesz rozczarowany. Ale jeśli podobał Ci się poprzedni model, ten spodoba Ci się jeszcze bardziej.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2012-11-02 10:57:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij