Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

2


OCEŃ
5.0

Honda Civic: na ropę

Jeśli Civic kojarzył Ci się z wysokoobrotowymi "wiertarkami", czas to zmienić - kompakt Hondy może mieć też diesla pod maską.

2013-07-08
Honda Civic

To nie pierwsze podejście Hondy do diesla w Civicu - w modelu poprzedniej generacji dostępny był chwalony na świecie 2.2 i-DTEC, ale cena (ponad 100 tys. zł), która wynikała m.in. z wyższej akcyzy, sprawiła, że szybko zniknął z oferty.

Teraz Japończycy proponują jednostkę o 600 cm3 mniejszą - o pojemności 1,6 litra, z 300-niutonometrowym momentem obrotowym. I wbrew opiniom ortodoksyjnych fanów Hondy, dla których jedynym słusznym wyborem są wysokoobrotowe "benzyny" z rodziny VTEC, diesel do Civica pasuje świetnie - zapewnia bardzo dobrą dynamikę, jest bardzo oszczędny (z systemem start/stop w mieście potrafi palić sporo poniżej 6 l/100 km) i jego dźwięk nie drażni pasażerów.

To ostatnie zawdzięcza systemowi aktywnego tłumienia hałasu. Jego zadaniem jest eliminacja dźwięków o niskiej częstotliwości docierających z układu napędowego. System wykorzystuje mikrofony, które przechwytują niepożądane hałasy i wysyła do wzmacniacza precyzyjnie dobrany sygnał dźwiękowy o odwrotnej fazie, który trafia do głośników, eliminując dźwięki przykre dla ucha.

Świetny wynik w kategorii zużycie paliwa to efekt m.in. nowych rozwiązań aerodynamicznych - Civic ma aktywną żaluzję regulującą dostęp powietrza do silnika, niewielkie plastikowe elementy (deflektory) na tylnych nadkolach i specjalną osłonę na całej długości podwozia, sterujące strumieniem powietrza przepływającego wokół auta. Osłona dodatkowo poprawia stabilność samochodu podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Dynamiczny i bardzo oszczędny silnik to coś, czego Civicowi brakowało, bo benzynowy 1.4 "nie jedzie", a 1.8 nie należy do najoszczędniejszych. Wersja z dieslem ma jednak sporą wadę - cenę. Za auto z silnikiem wysokoprężnym, bez klimatyzacji czy nawet radia, trzeba zapłacić co najmniej 82 000 zł.

Adam Majcherek
redaktor auto motor i sport

Naszym zdaniem

90 tys. zł można zapłacić za sensownie wyposażoną wersję auta klasy średniej. Jak na kompakt to za drogo.

DANE PRODUCENTA HONDA CIVIC SPORT 1.6 i-DTEC

DANE PRODUCENTA

HONDA CIVIC SPORT 1.6 i-DTEC

Cena91 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa1597 cm3
Moc maksymalna120 KM
przy obrotach4000/min
Maksymalny moment obrotowy300 Nm
przy obrotach2000/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h10,5 s
Prędkość maksymalna207 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie3,7 l/100 km
Emisja CO298 g/km
NADWOZIE5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4300 x 1770 x 1470 mm, rozstaw osi 2595 mm, masa własna 1310 kg, dop. obciążenie 442 kg, poj. bagażnika 467/1368 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    2.2 to by kosztował ze 20 tys. zł więcej.

    rzęsor, 2013-07-23 12:44:09
  • avatar
    zgłoś
    Samochód ciekawy, silnik fajny, a cena jak za wersję 2,2 czyli dyskwalifikująca...

    konjo, 2013-07-09 20:47:51
  • avatar
    zgłoś
    Ja nie powiedziałbym, że słaby, a optymalny. 120 koni i 300 niutonów to jednak nie tak mało.

    Samuraj, 2013-07-09 15:14:57
  • avatar
    zgłoś
    Ojoj, Honda poleciała grubo z ceną. Silnik w sumie dość słaby, fakt, że wszędzie wychodzi, iż pali mało, ale jednak osiągów tak dobrych nie zapewnia. Poza tym Civic to brzydal :P

    mariano_italiano, 2013-07-09 14:06:52
  • avatar
    zgłoś
    Bez klimatyzacji? To gołe kompakty jeszcze sprzedają? Potem dziwią się, że Golfy, Focusy czy Astry lepiej sprzedają się.

    garfield, 2013-07-08 22:22:10
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli Civic kojarzył Ci się z wysokoobrotowymi "wiertarkami", czas to zmienić - kompakt Hondy może mieć też diesla pod maską.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-07-08 15:34:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij