Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Honda Civic – nowsza, lepsza, ale…

2011-11-28
Honda Civic dziewiątej generacji
Jeździliśmy nowym Civikiem - plusów ma całkiem sporo, ale czasem są to niestety "plusy ujemne".

Honda przyzwyczaiła nas, że każda nowa generacja Civica - a było ich dotąd osiem - zdecydowanie różni się od poprzedniej. Ostatnia była tak wyjątkowa i nieprzypominająca żadnego innego modelu Hondy, ba żadnego auta w ogóle, że zyskała przydomek UFO. W przypadku dziewiątej generacji trudno mówić o spektakularnych zmianach. Pozostając przy złotych myślach polskiego noblisty - Honda "dokonała zwrotu o 360 stopni".

Gdyby na stoisku we Frankfurcie postawić obok prezentowanych egzemplarzy wielki znak "Tak, to jest nowy model" pracownicy Hondy mieliby dużo mniej pracy. Uniknęliby wielu zapytań, czy to przypadkiem nie jest tylko odświeżona wersja modelu ósmej generacji. Żeby przekonać się o tym, jak nowy jest nowy model, wybrałem się na przejażdżkę autami obydwu generacji. Różnic jest całkiem sporo. Pomijam oczywiste - związane z "poprawkami" stylistyki, które mają tyle zwolenników co i wrogów. Te pozostają kwestią gustu i nie ma sensu ich roztrząsać. Przygotowano je by auto nadal wyglądało świeżo, a przy okazji przemycono kilka poprawek aerodynamicznych, przekładających się na zużycie paliwa.

Sporo zmian dotknęło wnętrza auta. Kabina nowego modelu utrzymana jest nadal w kosmicznej poetyce, ale jest bardziej dopracowana. Zegary wylądowały w oddzielnych tubach, a wysoko pod szybą, obok prędkościomierza pojawił się kolorowy wyświetlacz, prezentujący odczyty komputera pokładowego, czy wskazania nawigacji. Cała konsola wykonana jest z lepszych materiałów i w porównaniu z modelem obecnej generacji wygląda supernowocześnie. Kierowca i pasażer nie będą narzekać na brak miejsca, gorzej z pasażerami tylnej kanapy - producent skrócił odrobinę rozstaw osi, co niestety wyczują kolana wyższych pasażerów. A na środkowym miejscu nie da się usiąść, jeśli ma się więcej niż 180 cm wzrostu, szczególnie w wersji z szyberdachem - po prostu wbijasz głowę w podsufitkę. W modelu poprzednim takich problemów nie było.

 

Honda Civic 1.8 i-VTEC|

Honda Civic 1.8 i-VTEC
KonkurenciFord Focus, Opel Astra
Silnikbenzynowy, R4, 1.8
Moc/przy obrotach142 KM/6500 obr/min
0–100 km/h9,1 s
Prędkość maksymalna215 km/h
Zużycie paliwa5,8 l/100 km
Emisja CO2137 g/km
Silnikpojemność skokowa 1798 cm3, maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 6500 obr/min, skrzynia bieg. 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4285 x 1770 x 1472 mm, rozstaw osi 2605 mm, masa własna 1205 kg, poj. bagażnika 477 l, poj. zbiornika paliwa 50 l.

Problemów nie będą mieli też sprzedawcy ucząc się nowych wersji silnikowych. Pod maskę trafiać będą benzynowce o pojemności 1,4 lub 1,8 litra. Obydwie wyposażono w układ start/stop, co w przypadku większej przełożyło się na zmniejszenie średniego zużycia paliwa o 10%. Sprawdziliśmy auta obu generacji, z 1,8-litrową jednostką z systemem i-VTEC. Te same silniki, identyczne skrzynie biegów, a jednak starszy model sprawiał wrażenie dynamiczniejszego. Potwierdzają to dane producenta - model 8. generacji "robi setkę" w 8,6 sekundy, nowy - w 9,1 s. Może tego wrażenia udałoby się uniknąć, gdyby "nówki" były "dotarte" - testowe egzemplarze miały bardzo małe przebiegi.
W cenniku nadal będzie figurował 2,2-litrowy diesel, ale wciąż będzie kosztował majątek. Jednostka wysokoprężna o mniejszej pojemności pojawi się najwcześniej za rok. Polski importer planuje w przyszłym roku sprzedać cztery tysiące nowych Civiców, w tym ani jednego z 2,2-litrowym dieslem.

Dziewiąta generacja Hondy Civic nie pojawi się w wersji trzydrzwiowej. Przedstawiciele Hondy twierdzą, że nadwozie z ukrytą klamką tylnych drzwi tak czy inaczej sprawia, że mamy wrażenie, że to trzydrzwiowy hatchback, więc nie ma sensu produkować tej mniej praktycznej i nie cieszącej się dużym powodzeniem wersji.

Czy nowego "Civa" można już polecić? "Chcę, ale nie mogę" - z decyzją poczekamy, aż auto przyjedzie do redakcji na pełny test.

Adam Majcherek

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 82 100 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Gwoli ścisłości - nie powiedziałem tego pod wpływem Waszych opinii.
    ~Samuraj, 2011-12-02 11:41:16
  • avatar
    zgłoś
    Jak widać, pomagamy czasem zejść na ziemię
    airmatic, 2011-12-02 02:34:56
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):no, pobiegaj po forach za opiniami o obecnym i30. Różowo nie jestObecnego i30 nawet bym nie chciał, bo mi się nie podoba. W przypadku nowego modelu i tak pewnie trzeba będzie poczekać jakiś czas, najlepiej do ewentualnego liftingu, żeby przeminęły choroby wieku dziecięcego, choć to samochód trochę podobny do nowego Civa. Nie każdemu ten deisgn oraz wygląd deski przypadnie do gustu, no ale czepiłem się niepotrzebnie tego i30.
    ~Samuraj, 2011-12-02 01:59:04
  • avatar
    zgłoś
    A Civic VIII? Gdyby nie ta paskudna (moim zdaniem wcale nie) tylna szyba, tandetne klamki przednich drzwi (zamiast uchwytu - brzydka plastikowa zapadka) oraz delikatne skrzypienia, naprawdę byłby to na dziś ideał segmentu kilkuletnich kompaktów. UFO nie miał żadnych poważniejszych wad, a mechanika wszystkich podzespołów jest po prostu bezbłędna.To co, że następca wygląda dla niektórych jak pół **** zza krzoka. Honda poprawiła wytykane mankamenty pierwszego UFO i próbuje jeszcze raz. Niewiele przy tym zmieniła, ale co z tego? Ja jestem zakochany w tym designu i dobrze, że nikt nie wyrzucił tamtej wizji do kosza Jeśli producent nie popsuje teraz niczego w temacie jakości, to nowa generacja znowu odwdzięczy się klientowi niezatapialnością. A niejeden użytkownik, przeklinający dzisiejsze pompowtryskiwacze, rozrządy i turbosprężarki chciałby nawet za to zapłacić. Żałuję, że w swoim artykule Esper nie zwrócił uwagi na dobrą reputację japońskiej konstrukcji z poprzedniego wydania - ale przynajmniej dotarło do niego, jak spójnym samochodem jest model poprzedniej, VIII generacji PS. Co kogo obchodzi, że w Europie najpopularniejsza marka to "iksiński" z Niemiec. Civic jest trochę droższy dlatego, że zwróci się w naprawach, dobrej opinii i przy odsprzedaży (czterolatki do dziś nie schodzą poniżej 50 procent swojej ceny). Niech ktoś w ciemno kupi nowego Hyundaia i30 i poczeka cztery lata...
    airmatic, 2011-12-01 22:47:45
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Osobiście i tak bym celował w nowe i30. Nie wiem jak będzie z nowym egzemplarzem, ale Koreańce ogólnie jakoś strasznie psujne nie są (na pewno nie bardziej niż inne samochody), a do tego ten design ... . Z daleka wygląda ładnie, ale z bliska już tandetnie.
    rzęsor, 2011-12-01 19:07:06
  • avatar
    zgłoś
    no, pobiegaj po forach za opiniami o obecnym i30. Różowo nie jest
    esper, 2011-12-01 18:30:41
  • avatar
    zgłoś
    Osobiście i tak bym celował w nowe i30. Nie wiem jak będzie z nowym egzemplarzem, ale Koreańce ogólnie jakoś strasznie psujne nie są (na pewno nie bardziej niż inne samochody), a do tego ten design ... . Civic mi nie podchodzi, choć przyznam, że z chęcią bym się nim karnął, żeby dokładniej ocenić to i owo.
    ~Samuraj, 2011-12-01 16:28:03
  • avatar
    zgłoś
    Ta, już ostatnio "Auto Świat" porównywał trzy używane kompakty: Leona, Golfa V i Civica. Z punktu widzenia solidności, praktyczności i braku poważnych awarii w teście zwyciężyło właśnie UFO. A przecież w żadnym bezpośrednim porównaniu z tamtych lat ani w czymś typu "MasterTest" produkty VW AG nie były w zasięgu japończyka.Życie to jednak nie tylko dziennikarski lans testowym odcinkiem, ale przede wszystkim codzienna eksploatacja. I tu dopiero może się okazać, która marka naprawdę umie stworzyć dobry samochód. Ale to - jak zwykle - okazuje się po latach
    airmatic, 2011-12-01 11:49:58
  • avatar
    zgłoś
    Ja w ciemno poproszę Koreańca.
    ~Samuraj, 2011-12-01 02:00:55
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Niższa sprzedaż Civica jest wytłumaczona dość wysoką cenąNie tyle wysoką ceną, co brakiem diesla o średniej pojemności.W przyszłym roku dojdzie 1.6 i-DTEC 115 KM, więc konkurencja już powinna zacząć się obawiać.'airmatic' napisał(-a):Esper już czeka na kluczyki i test długodystansowy Najlepiej od razu porównawczy z Focusem III oraz i30 II
    rzęsor, 2011-11-30 21:22:13
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Marka jest doceniana, a sprzedaż nie jest wcale słaba bo Civic często widać nawet na polskich drogach.Oczywiście, że Honda jest uznaną marką. Niższa sprzedaż Civica jest wytłumaczona dość wysoką ceną - to nie pojazd cenowo alternatywny z Hyundaiem czy Fiatem. Nie jest też megapoprawny jak Volkswagen czy nudny jak Skoda. To raczej jeszcze bardziej zwariowana interpretacja pomysłu na rasowo stylizowanego kompakta, takiego w rodzaju Seata Leona "dwójki". Nie każdy może chcieć tak odważnego auta, nie każdy umie nim manewrować, nie każdy ma odwagę ogarnąć kosmicznej ergonomii. Tyle tylko, że to wszystko może się okazać przyjazne dla użytkownika, o ile ten ostatni zdobędzie się w końcu na odwagę Tak czy siak, pierwsza UFO odniosła sukces, mówiło sięo niej i nie do końca każdy chciał jej następcy. Ale skoro już jest, to pozwólmy mu się wykazać. Esper już czeka na kluczyki i test długodystansowy
    airmatic, 2011-11-29 23:38:26
  • avatar
    zgłoś
    'garfield' napisał(-a):Sama marka jakoś w Europie tak sobie doceniana. Dosyć niewielka sprzedaż, a szkoda.Marka jest doceniana, a sprzedaż nie jest wcale słaba bo Civic często widać nawet na polskich drogach.
    rzęsor, 2011-11-29 22:47:31
  • avatar
    zgłoś
    Unia Europejska niech się zajmie klasyfikacją ryb, bo nie pasują mi do nich ślimaki. Tak samo jak turbiny i downsizing do dobrych i trwałych benzyn. Popsuli już motory wysokoprężne, niech zabiorą łapy precz od starych, dobrych, zwyczajnych benzyniaków. To tyle... Jadę na ryby
    airmatic, 2011-11-28 20:44:35
  • avatar
    zgłoś
    Czyli zewnętrznie 8 - mka górą, a wewnętrznie 9 - tka. Jeśli ja miałbym porównywać to pod względem designu mam podobne odczucia co Esp, natomiast do reszty się nie wypowiadam.
    ~Samuraj, 2011-11-28 20:43:54
  • avatar
    zgłoś
    Doładowane silniki prędzej czy później ich czekają. Sami to przyznają, a wymusza to UE. Czy z sensem to inna sprawa, ale z tego powodu coraz więcej doładowanych jednostek u Fiata, Forda, Opla, itd. Oczywiście też u VW. Ci ostatni wypuścili grube miliny szt. takich silników przez te kilka lat. Wiadomo, że przy takich ilościach kiedyś coś wyskoczy. Tylko jaki to procent ogółu?Do samego Civica - ten przód bardziej mi podchodził w poprzedniej wersji. Sama marka jakoś w Europie tak sobie doceniana. Dosyć niewielka sprzedaż, a szkoda.
    garfield, 2011-11-28 19:27:20
  • avatar
    zgłoś
    jak postawiliśmy jedną obok drugiej, to jakoś mi bardziej podchodzi starsza. Z przodu jest delikatniejsza, bardziej zwarta. Z tyłu kształt karoserii też imho starsza na plus, poza lampami. We wnętrzu - zdecydowanie nowa górą. Deska wygląda dużo lepiej, wykończenie jest bardziej dzisiejsze, szczególnie np. przy dźwigni zmiany biegów, która w starej wygląda spartańsko. Za to w starej odrzucają mnie klamki - skrzypiące, zacinające się, wymagające ściśnięcia, a nie pociągnięcia.Zabraliśmy z kolegami obie na przelatanie. Starsza miała już kilka kilometrów najechane, nowa była świeżynka. Starsza była dużo bardziej żwawa, szczególnie na trójce była zdecydowana różnica. W nowej nie działo się nic, trzeba było wysoko ciągnąć z dwójki. Za to 9 leciała na 3ce 143, a 8 tylko 134. Na tej samej skrzyni. Generalnie strasznie polubiłem 8kę przy tej okazji. Przymknę oko na archaiczne na dzisiejsze czasy wykończenie wnętrza i skrzypiące klamki. 9ki nie skreślam, ale chciałbym pojeździć więcej dotartym autem, żeby móc z czystym sumieniem ją polecić.Na marginesie - spróbowałem tego diesla 2,2 - miodek. Nie mam pytań, przefajna konfiguracja.Co do Type-Ra, przedstawiciele mówią, że nie brali pod uwagę, ale jest tyle zapytań, że może jednak. Ale to chyba nie wcześniej jak za jakieś dwa lata, jak już zaprezentują nową rodzinę silników i dobiorą coś sensownego.
    esper, 2011-11-28 16:13:59
  • avatar
    zgłoś
    Turbina będzie w wersji Type R.
    rzęsor, 2011-11-28 16:13:13
  • avatar
    zgłoś
    Oczom nie wierzę, ale chyba po raz pierwszy raport z jazdy na amis.pl wyprzedził artykuł NA ŁAMACH GAZETY . Esper, duże piwo dla ciebie Co do silnika - ani przez moment nie westchnąłem z żalem w stronę obiecanych przez Hondę, a spóźnionych benzynowców z turbiną. A co tam... Nawet jeśli jurorzy skreślą Civica z listy finałowej Car of the Year, to może sami klienci nie przypłacą tego poślizgu zszarganymi nerwami w serwisie. Osławione zawczasu motory TSI już cierpią, batożone krytyką klientów i dziennikarzy. Wady rozrządu wychodzą w nich już dzisiaj, a kto wie co za parę lat czeka turbiny. Tymczasem dawne, dopracowane wolnossące konstrukcje VW chyba zbyt opacznie skreślił z listy.Honda jednak wolała zaczekać - a moim zdaniem będzie to oznaczało mniej akcji przywoławczych. Oby. Ja tam trzymam kciuki za nową UFO (jak sami wiecie)
    airmatic, 2011-11-28 15:26:12
  • avatar
    zgłoś
    powie jak pojeździ poważniej na miejscu
    esper, 2011-11-28 14:17:49
  • avatar
    zgłoś
    Czyli w telegraficznym skrócie - redaktor na tak czy raczej na nie?
    ~Samuraj, 2011-11-28 14:13:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij