Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Hyundai Elantra: Nie ma wstydu

Ciekawie wystylizowany sedan z dużym wnętrzem i wolnossącym silnikiem benzynowym – takie połączenia jeszcze istnieją. Oto Hyundai Elantra po liftingu.  

Szymon Piaskowski 2015-04-30

Elantra jest dostępna w Polsce tylko z jednym silnikiem – benzynowym i to, o zgrozo, bez wspomagacza w postaci turbosprężarki. Z pojemności 1,6 litra silnik wyciąga przyzwoite 132 KM i 158 Nm, a jego reakcje na gaz przy niskich i średnich obrotach pozwalają bez ociągania poruszać się w mieście i poza nim. Serce Hyundaia nie traci oddechu powyżej 3500 obr/min, ale wtedy w kabinie robi się już nieprzyjemnie głośno.

Elantra wygląda jak i40 sprzed liftingu – z każdej strony to ładny samochód

Silnik o „normalnej” pojemności i brak systemu start/ stop nie przeszkadzają Elantrze być oszczędnym autem, któremu podczas spokojnej jazdy wystarczy 5,5 l/100 km. W mieście spalanie podchodzi pod 8 litrów na 100 km, średnio model ten zużywa siedem litrów z kawałkiem. Dawne generacje Hyundaia Elantry, mówiąc oględnie, „nie wyglądały” – sprawiały po prostu wrażenie topornych. Wersja po liftingu prezentuje się zdecydowanie lepiej i okazalej, można ją nawet pomylić z większym modelem Hyundaia – i40.

Bardzo sensownym autem – choć nie bez wad (otwieranie bagażnika tylko z kabiny lub pilotem) – jest Elantra w środku. Ma łatwo dostępne gniazda USB, schowki i uchwyty, wygodne fotele, czyli wszystko co trzeba, żeby podróż upływała przyjemnie.

Cennik tego kompaktowego sedana startuje od 64 100 zł, za 80 100 zł dostajemy bogato wyposażoną wersję, ale bez nawigacji – ta kosztuje 3650 zł. I to w zasadzie tyle, wstydu nie ma.

Dane producenta Hyundai Elantra 1.6 MPI STYLE
Cena 80 100 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1591 cm3
Moc maks./przy obrotach 132 KM/6300 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 158 Nm/4850 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 10,1 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,5 l/100 km
Emisja CO2 149 g/km
Nadwozie
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szer. x wys. 4530 x 1775 x 1445 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1184 kg, dopuszczalne obciążenie 586 kg, pojemność bagażnika 485 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.
 

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”
Jeździ gorzej niż Octavia, to fakt. Ale za Skodą nikt się nie obejrzy na ulicy, a za Hyundaiem tak.
To polubisz - komfort z tyłu
Każda Elantra ma podłokietnik i płaską podłogę, wersja Style – również podgrzewane siedzenia i dodatkowe nawiewy.
Tego nie - zawiasy
W bagażniku wersji Style jest co prawda siatka zabezpieczająca bagaż, ale mogą go pognieść wnikające do środka zawiasy.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Bardzo elegancki i nie co przestarzały na tle konkurentów .Silnik co prawda  tylko jeden 1.6 132 km , ale nie jest to wyciągnę turbo tak jak   Niemieckie TSI albo Francuskie Tce , badziewie . Samochód jest w dobrej cenie  co jest jedną z ważniejszych kwestii . 

    gienio832, 2015-06-11 14:03:10
  • avatar
    zgłoś
    <p>Hyundai Elantra ma już swoje lata, więc teraz najwyższy czas na powiew świeżości. Po faceliftingu auto jest ładne i wbrew modzie downsizingu pod maską gości tradycyjny wolnossący motor. Zobacz, wrażenia z jazdy Elantrą po liftingu.</p><br /><br /><a href="/testy/Hyundai-Elantra-Nie-ma-wstydu,19655,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-04-30 12:06:00
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij