Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Hyundai Grandeur kontra Audi A6

Kolej na klasę biznes. Segment trudny, kompletnie zdominowany przez niemiecki trójkąt A-B-M, i to pomimo że ich auta są jednymi z najdroższych. Seryjnie zwyciężają też w testach.

2008-02-22
Auta koreańskie Pod względem właściwości jezdnych A6 jest po prostu o klasę lepsze.

Kto jednak spodziewa się spektakularnej wpadki Hyundaia, będzie zaskoczony tym jak dobrze zaprojektowany, porządnie wykonany i wygodny jest Grandeur. Duże nadwozie ma lekkie linie, klasyczne proporcje i jest pozbawione wyrazistych detali. To ostatnie dotyczy również nadwozia Audi A6.

Kabina klasy biznes w koreańskim wydaniu jest jak z podręcznika. Grandeur odfajkowuje niezbędne elementy - dostęp do wnętrza, tworzywa, wykonanie, kolorystyka, instrumenty, oświetlenie, podświetlenie, wyposażenie i obsługa są porządne/ świetne/czytelne/jak trzeba (niepotrzebne skreślić). Fotele na modłę amerykańską - bardzo wygodne, ale o mizernym trzymaniu bocznym. Wady? Wygląd wnętrza pod żadnym względem nie jest wyjątkowy, mogłoby ono należeć do dowolnego z tysiąca bezimiennych aut.

Pod tym względem akurat Audi A6 jest trudnym przeciwnikiem. Zarówno jeśli chodzi o jakość, jak i projekt wnętrza A6 może być stawiane za wzór. Nie jest ono ani konserwatywne jak w Mercedesie E, ani awangardowe jak w BMW 5 - kabina A6 to "nowoczesna klasyka" w najlepszym wydaniu.

Pod względem pojemności skokowej i mocy silniki testowanych aut nie do końca są kompatybilne. Popularność jednostki 3.0 TDI sprawia, że benzynowe A6 to bardzo rzadkie zjawisko. Do porównania 3,3-litrowym Grandeurem staje więc Audi A6 2.4.

W dużym Audi, 177 KM zapewnia tylko przeciętne osiągi - setka w czasie ponad 9 s oraz średnie zużycie na poziomie 12,3 l/100 km nie przyprawiają o żadne emocje. Silnik pracuje cicho i bardzo "gładko", w znakomitej większości sytuacji do kabiny nie docierają ani odgłosy jego pracy, ani niechciane wibracje. Żeby jednak uzyskać porządną dynamik ę, trzeba zaganiać go na wyższe obroty.

Grandeur ma pod maską o blisko 60 KM więcej, nie dziwi więc, że jest bardziej dynamiczny i szybszy. Charakter V6 Hyundaia ma jednak dość łagodny, ze spokojnymi reakcjami na gaz i upodobaniem bardziej do średnich niż do wyż-szych obrotów. Podobną naturę ma pięciobiegowy automat, zmieniający przełożenia płynnie, ale niespiesznie.

Taki też okazuje się układ jezdny Grandeura. Zestrojony jednoznacznie z nastawieniem na komfort, dobrze tłumi nierówności, chroni nadwozie przed nagłymi ruchami i pracuje bardzo cicho. Komfort jest rzeczywiście z wysokiej półki. Do dłuższej podróży Grandeur jest znakomity, z tym że najlepiej spisuje się na autostradzie - tam między Hyundaiem a Audi nie będzie istotnych różnic. Za to na każdej innej drodze pojawią się natychmiast.

Pod względem właściwości jezdnych A6 jest po prostu o klasę lepsze. Ostrzejsze w reakcjach, pewniejsze siebie w zakrętach, bardziej stabilne podczas szybszej jazdy. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy Audi w żadnym wypadku nie jest wzorem wyczucia, jest za to precyzyjny, a duża limuzyna chętnie "jedzie za kierownicą". Grandeur nie ma na to żadnej odpowiedzi, co czujesz od pierwszego zakrętu, i nie ma wyjścia jak tylko się z tym pogodzić. Hyundaia prowadzisz niespiesznie, płynnie, nie prowokując przechyłów nadwozia. Czujesz się jak własny szofer.

Jest też oczywiście inny problem. Właśnie klasa biznes jest modelowo niedemokratyczna - tu liczą się marka, metka, logo i nazwisko. Niezależnie jak bardzo poprawiła się jakość koreańskich aut (bardzo), jakość jeżdżenia nimi (jak wyżej), czy ich wizerunek (tudzież), to jeszcze sporo wody w europejskich rzekach upłynie, zanim zaczną masowo wyjeżdżać z salonów. No bo co wolałbyś widzieć przed swoim garażem - Hyundaia czy Audi?

Tekst: Roman Popkiewicz

Dane techniczne testowanych samochodów

Ogólne A6 2.4 Grandeur 3.3 V6
Rodzaj silnika/liczba cylindrówwidlasty/6widlasty/6
Moc kW (KM)130 (177)173 (235)
Przy obrotach (/min)60006000
Poj. skokowa cm323933342
Maksymalny moment obrotowy (Nm)230304
Przy obrotach (/min)3000-50003500
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów6-bieg. przekł. mech.5-bieg. przekł. autom.
Dł / szer / wys (mm)4916/1855/14594895/1865/1490
Rozstaw osi (mm)28432780
Poj. zbiornika paliwa (l)7075
Masa własna (kg)16001565
Dopuszczalne obciążenie (kg)505495
Poj. bagażnika (l)546523
CO2 (limit) g/km233245
Norma emisji spalinEuro 4Euro 4
OsiągiA6 2.4Grandeur 3.3 V6
0-80 km/h (s)6,65,8
0-100 km/h (s)9,28,1
0-130 km/h (s)14,813,0
Prędkość maksymalna (km/h)231237
Elastyczność A6 2.4Grandeur 3.3 V6
60-100 km/h na IV/V biegu (s)9,4/13,6b.d./b.d.
Elastyczność A6 2.4Grandeur 3.3 V6
80-120 km.h na V/VI biegu13,1/b.d.b.d./b.d.
Zużycie paliwaA6 2.4Grandeur 3.3 V6
Zużycie paliwa wg normy ECE ( w mieście) l/km14,315,1
Zużycie paliwa wg normy ECE ( poza miastem) l/km7,17,4
Zużycie paliwa wg normy ECE (średnie) l/km9,710,2
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km)7,38,2
Maksymalne (l/100 km)13,915,1
średnie podczas testu (l/100 km)12,313,6
zasięg (km)569547
Droga hamowania (m)A6 2.4Grandeur 3.3 V6
ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m)3939
ze 100 km/h na ciepło (obciążony) (m)3947
Ceny i wyposażenieA6 2.4Grandeur 3.3 V6
Cena modelu testowanego (zł)158 483 zł159 900 zł
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych


Ocena punktowa (maks. 500)

A6 2.4 376
Grandeur 3.3 V6 342
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 251 100 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zatem krótko mówiąc - o rezygnacji zdecydowała KASA, a nie wady pompowtrysków, bo tych jest mniej niż u konkurentów, a zalet zdecydowanie więcej lub o wyższym gatunku !Co do tych prawdziwych speców to chodzi o speców niezależnych omawiających problem wycofania pompowtrysków na wewnętrznych szkoleniach pracowników VW !
    ~kol, 2008-04-01 18:59:11
  • avatar
    zgłoś
    VW rezygnuje z pompowtrysków tylko dlatego, żeby nie tracić w stosunku do konkurencji KASY na dużo droższe pompowtryski.Ale tu jest hak.Pompowtryski wg prawdziwych speców nie są głośniejsze od silnikow Common reil, nie są też bardziej awaryjne. Wręcz przeciwnie są tak samo głośne i mniej awaryjne od konkurentów, a zawsze wygrywają w niskim zużyciu paliwa. Są TYLKO droższe w wykonaniu. Dlatego VW z nich rezygnuje - mimo, że są LEPSZE.Potwierdzam, bo jeździłem Fordami, Fiatami, Renaultami i mam VW, który w istocie jest najlepszy (bo i najdroższy i najprecyzyjniejszy w wykonaniu od całej tej zgraji na F)
    ~kol, 2008-04-01 18:55:08
  • avatar
    zgłoś
    To czysty snobizm zmusza nas do tego ze jesteśmy zapatrzeni na samochody niemieckie. Moze jeszcze nie dzisiaj ale już jutro Hyundai zdobędzie sobie rynek tak jak to zrobił w USA gdzie jest ceniona i bezawaryjna marka . A mit bezawaryjności niemieckich aut już sie kończy. pompo wtryski to dramat. Awaryjne i bardzo drogie w naprawie.Dlatego Niemcy rezygnują z ich stosowania i wzorem Fiata wprowadzają Cammonrail.
    ~MIRON, 2008-02-24 20:25:51
  • avatar
    zgłoś
    piękna puenta
    ~ksu, 2008-02-24 17:53:16
  • avatar
    zgłoś
    Kolej na klasę biznes. Segment trudny, kompletnie zdominowany przez niemiecki trójkąt A-B-M, i to pomimo że ich auta są jednymi z najdroższych. Seryjnie zwyciężają też w testach.
    auto motor i sport, 2008-02-22 09:36:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij