Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Hyundai H1 – Maxi-Taxi

Z podróżą w nazwie. Ma ponad pięć metrów długości, w wersji osobowej aż osiem miejsc i jest mocno zapatrzony w auta amerykańskie. Oto Hyundai H1 Travel 2.5 CRDI.

2009-01-26
Hyundai H1 Miasta też się nie boi, a to za sprawą niezwykle małej średnicy zawracania (11,2 m). Przy tej długości auta to imponujące.

Duży, ze śmiesznie wyłupiastymi reflektorami. Pomimo sporych rozmiarów (dłuższy od VW Multivana), jest proporcjonalny i zgrabny. Dwoje przesuwanych drzwi bocznych ułatwia dostęp do wnętrza. Wsiadanie do kabiny to nie lada wspinaczka, bowiem siedziska przednich foteli zamontowano na wysokości prawie 1,2 metra nad ziemią. Wsiadanie ułatwia zamontowany na przednim słupku uchwyt.

Z przodu króluje masywna deska rozdzielcza, podobna do tej z poprzedniego Chryslera Voyagera - wystylizowana w typowo amerykańskim stylu, ale wykonana z lepszych materiałów i lepiej spasowana. Oczywiście jest tu całe mnóstwo uchwytów, schowków i półeczek. Dziwne, że nie ma kompasu. Radioodtwarzacz - kolejne zaskoczenie - czyta pliki MP3, ale nie ma funkcji RDS-u.

Odległość pomiędzy przednimi fotelami jest naprawdę imponująca i wynosi prawie pół metra. Idealnie zmieści się tam kosz z prowiantem, gdy przyjdzie wywieźć wycieczkowiczów w plener. W drugim i trzecim rzędzie foteli jest tyle miejsca, że dzieci się tam wręcz gubią! Do tego do dyspozycji mamy przepastny bagażnik o pojemności 851 l. Plastiki w H1 lubią zatrzeszczeć na nierównościach, a gdyby zamiast podwójnej ławki i jednego pojedynczego fotela zamontować same pojedyncze fotele, o wiele łatwiej można by było aranżować wnętrze.

Układ napędowy to najsłabsza strona Hyundaia H1. Na papierze wszystko wygląda obiecująco. Duża moc (170 KM), spory moment obrotowy (392 Nm, osiągany już przy 2000 obr/min), napęd na tylne koła - jednak na drodze auto jest ospałe. Wszystkiemu winna jest nadwaga (2282 kg) i zbyt długie przełożenia 5-biegowej (!) skrzyni. Efekt jest taki, że do setki rozpędzamy się aż w 14,5 s. Ale kiedy się już rozpędzimy, możemy mknąć z prędkością nawet 180 km/h. Prawdziwego kopa czuć zawsze, kiedy wskazówka obrotomierza przekroczy 2500 obr/min. Pocieszające jest, że silnik pracuje cicho i zużywa poniżej 10 l/100 km.

Zawieszenie jest miękkie, ale nie znosi krótkich poprzecznych nierówności. Zachowuje się wtedy w sposób nieokrzesany. Daje o sobie znać dziedziczne obciążenie, jakim jest dostawcze pochodzenie H1 - z tyłu mamy oś sztywną, sprężyny śrubowe i stabilizator. To dobre dla ciężarówek i terenówek.

Auto nie boi się ani jazdy miejskiej, ani długich podróży. Tylko komu potrzebny jest na co dzień autobus?

DANE TECHNICZNE HYUNDAI H1 TRAVEL 2.5 CRDI

DANE TECHNICZNE HYUNDAI H1 TRAVEL 2.5 CRDI
Cena119 900 zł
KonkurenciVW Multivan, Mercedes Viano
Silnikturbodiesel, R4, 2.5
Moc/przy obrotach170 KM/3800 obr/min
0-100 km/h14,5 s
Prędkość maksymalna180 km/h
Zużycie paliwa8,5 l/100 km
Emisja CO2225 g/km
Silnikpojemność 2497 cm3, 392 Nm przy 2000 obr/ min, skrzynia biegów 5M, napęd na tylne koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 8-miejscowy van, dł. x szer. x wys. 5125 x 1920 x 1925 mm, rozstaw osi 3200 mm, masa własna 2282 kg, poj. bagażnika 851 l.


 Tekst: Michał Hutyra, Zdjęcia: Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Z podróżą w nazwie. Ma ponad pięć metrów długości, w wersji osobowej aż osiem miejsc i jest mocno zapatrzony w auta amerykańskie. Oto Hyundai H1 Travel 2.5 CRDI.
    auto motor i sport, 2009-01-26 11:42:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij