Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Hyundai i10 – Spryciarz

Hyundai i10 ma zastąpić Atosa. Zgrabniejsza sylwetka, harmonijne proporcje i dobra zwrotność ułatwiają mu wjazd do Europy. Czy odniesie sukces?

2008-03-27
Hyundai i10 Hyundai i10

Literka "i" w nowych modelach Hyundaia ma oznaczać innowację i inspirację. Innowacji raczej w i10 nie znajdziemy, za to koreański maluch - inspirowany europejskimi konstrukcjami i produkowany w Indiach - ma niewyzywającą stylizację i może być wzorem poręczności nawet na naszym kontynencie.

Wymiarami zbliżony do Pandy, ma przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik. Tablica przyrządów jest dobrze spasowana i czytelna. Dziwi brak sprzężenia spryskiwacza przedniej szyby z ruchem wycieraczek. Fotele zapewniają dobry komfort podróżowania. Na tylnej, dzielonej kanapie dwie osoby wygodnie odbędą nawet dłuższą podróż. Po złożeniu kanapy przestrzeń ładunkowa powiększa się z 225 do 910 l. Niestety, podłoga nie jest płaska.

Hyundai i10 występuje z 3 silnikami - czterocylindrowymi benzynowymi 1.1 (66 KM) i 1.2 (75 KM; w ofercie od jesieni) oraz trzycylindrowym dieslem 1.1 (75 KM). Jeździliśmy wersją z najsłabszym silnikiem. Nie imponuje on parametrami, ale ciągnie już poniżej 2000 obrotów, pozwalając sprawnie poruszać się w mieście; auto wydaje się dynamiczniejsze niż jest. Poza miastem jego możliwości maleją. Powyżej 100 km/h i10 wyczuwa każdą pochyłość szybciej, niż ją możemy dostrzec, zwalnia nawet na niewielkich wzniesieniach. Niewielka moc zmusza do ciągłej pracy lewarkiem i do wzmożonej uwagi przy wyprzedzaniu.

Typowe zawieszenie kół (McPherson plus belka skrętna) daje radość ze sprawnej i bezpiecznej jazdy nawet na krętych drogach. Natomiast tłumienie nierówności nie jest mocną stroną i10.

Najmniejszy Hyundai, uzbrojony we wspomaganie kierownicy, poduszkę powietrzną, ABS i radio, kosztuje 29 900 zł; zelektryfikowany, z dwiema poduszkami i klimatyzacją - 35 990 zł. W salonach czeka już od marca.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Hyundai

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3565 x 1595 x 1540 mm, rozstaw osi 2380 mm, masa własna 925 kg. Ładowność 480 kg.
SilnikBenzynowy, czterocylindrowy. Poj. skokowa 1086 cm3, moc maks. 49 kW (66 KM) przy 5500 obr/min, maks. mom. obr. 99 Nm przy 2800 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 15,6 s Prędkość maksymalna 152 km/h Średnie zużycie paliwa 5,0 l/100 km
CenaHyundai i10 1.1 SOHC Classic 29 990 zł
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mialem okazje dzisiaj nim pojezdzic.Powiem krotko- zgrabne ladne autko ktore ma jednak duzy minus za silnik i wyciszenie.Mimo zapewnien (dane techniczne) 66 KM i 99Nm przy 2800 obrotow autko nie chce ciagna nawet po przekroczeniu 3000 na domiar tego staje sie nieprzyjemnie glosne.Zdziwilo mnie jeszcze jedno.Sprzedawca w salonie powiedzial ze jest w nim taki sam silnik jak w Getz oraz o 3 -letniej gwarancji na ten samochod.Przeciez Hyundai na swoich stronach pisze o zmianie charakterystyki momentu obrotowego silnika 1.1(z 3200 na 2800) Co jest wazne i o 5 letniej gwarancji.
    ~piotrek, 2008-04-09 20:26:07
  • avatar
    zgłoś
    Hyundai i10 ma zastąpić Atosa. Zgrabniejsza sylwetka, harmonijne proporcje i dobra zwrotność ułatwiają mu wjazd do Europy. Czy odniesie sukces?
    auto motor i sport, 2008-03-27 12:48:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij