Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Hyundai i20: Nowy i lepszy

Pięć lat gwarancji bez limitu kilometrów nie musi być jedynym argumentem na rzecz Hyundaia i20. Spore wnętrze też się liczy.

Roman Skąpski 2015-01-12

Poprzedni i20 miał tę rzadką cechę, że im był starszy, tym lepiej się sprzedawał. Mimo to Koreańczycy postawili na nowy, lepszy model, który w Polsce pojawi się w lutym 2015 r. Ceny jeszcze nie są znane, a szkoda, bo w wypadku marek z Dalekiego Wschodu to wciąż argument o szczególnym znaczeniu. Ale nie jedyny.

Nowy i20, konkurent Fabii czy Clio, jest na tyle przestronny, że sprawdzi się także jako auto rodzinne. Miejsca nad głową ani na nogi nie brakuje nawet z tyłu, siedzenia są przyjemnie twarde i dobrze podtrzymują ciało, chociaż siedziska mogłyby być dłuższe. Bagażnik od rekordowego w Fabii jest mniejszy o nieistotne 4 l (ma 326 l). Pod jego podłogą znajduje się schowek na drobiazgi, schowków nie brakuje też w kabinie – są kieszenie w drzwiach, jest gdzie odłożyć telefon i butelki z napojami.

Smartfon montowany na tablicy rozdzielczej to tańszy sposób na nawigację.  Ustawny bagażnik da się powiększyć do 1042 l. Pod spodem – schowek   
   

Na mocno plastikowej tablicy rozdzielczej o zróżnicowanej kolorystyce umieszczono ekran komputera, niestety zbyt mały, za to otoczony dużymi wygodnymi przyciskami. Obsługa wszelkich funkcji okazuje się prosta; przewidziano wejścia USB, AUX, a dla tradycjonalistów także odtwarzacz CD. Łączność ze światem kierowca nawiąże montując na szczycie tablicy rozdzielczej swojego smartfona.

Do wyboru są benzynowe silniki 1.25 o mocy 75 i 84 KM oraz 1.4 osiągający 100 KM – ten ostatni na autostradzie spisywał się poprawnie, spalając średnio 7,4 l/100 km. W przyszłym roku pojawi się turbodoładowana jednostka 1.0 o mocy 100 i 120 KM. Diesle mają pojemność 1,1 i 1,4 litra i uzyskują moc 75 i 90 KM. i20 to auto więcej niż tylko poprawne, budzi sympatię już samym wyglądem. W końcu aż 36% właścicieli wybiera modele Hyundaia właśnie dla urody.    

 

Dane producenta HYUNDAI i20 1.4
Cena jeszcze nie znana
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1368 cm3
Moc maksymalna 100 KM
przy obrotach 6000/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
134 Nm
3500/min
Rodzaj napędu na przednie koła;
6-biegowa przekładnia
mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 11,6 s
Prędkość maksymalna 184 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,3 l/100 km
Emisja CO2 122 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 4035 x 1734 x 1474 mm, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1135 kg, dopuszczalne obciążenie 465 kg, pojemność bagażnika 326/1042 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.  
 

   


Roman Skąpski- redaktor „auto motor i sport”
Lepszy i większy od poprzednika. Po pierwszej jeździe – nie gorszy od konkurentów, Pytanie podstawowe: za ile?  
To polubisz - Może być luksusowo
Mały, lecz dojrzały – można zamówić system ostrzegający przed zjazdem z pasa ruchu, a nawet ogrzewanie kierownicy.
Tego nie - Może być zgrzebnie
Tam, gdzie z pozoru wzrok nie sięga Hyundai przyoszczędził – po złożeniu oparcia kanapy widać wypełniającą je gąbkę. Szczegóły też się liczą!

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 45 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Nowy Hyundai i20 nie będzie miał łatwego żywota ze swoimi klasowymi konkurentami. Jednak koreańczycy zadbali o to, by ze swoimi zaletami mógł nawiązać walę m.in z VW Polo i Fordem Fiestą.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/pierwsza-jazda-Hyundai-i20,18733,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-12 10:07:17
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij