Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.9

Hyundai i30 CW – Gwiazdka

Prawie ideał. Do znanych z koreańskiego hatchbacka zalet, model i30 w wersji kombi dodaje jeszcze obszerniejsze wnętrze.

2008-11-04
Hyundai i30 CW Nisko umieszczona krawędź bagażnika; po złożeniu siedzeń jego podłoga nie jest płaska. Sportowy design: niskie szyby, krótki zwis tylny.

Już Hyundai i30 hatchback zaskoczył wszystkich - nie spodziewano się po Koreańczykach tak dobrego (i zgrabnego) samochodu. Na tablicy rozdzielczej znajdziemy ładne i czytelne wskaźniki, materiały we wnętrzu są wysokiej jakości, obsługa jest łatwa a wyposażenie bogate (między innymi sześć poduszek gazowych i progresywne wspomaganie układu kierowniczego). I co najważniejsze - przestronność; miejsca nie brakowało w hatchbacku nawet z tyłu. Kombi, oznaczone symbolem CW, za sprawą zwiększonego o 50 mm rozstawu osi zapewnia nadmiar, a nawet bezmiar przestrzeni na miejscach z tyłu - porównywalny z tym, jakim delektują się pasażerowie dużych limuzyn. Niestety, nadmiar miejsca dla pasażerów oznacza niedomiar miejsca na bagaż; prawie 4,5-metrowe kombi ma bagażnik 415-litrowy, czyli mniejszy, niż oferowany np. przez Fabię kombi.

Na uznanie zasługuje układ napędowy. Testowane auto napędzał niewielki, 1,6-litrowy silnik Diesla, który zrywnością i chęcią do przyspieszania mógł równać się z niejednym dwulitrowcem. Niedostatki pojemności silnik ujawnia dopiero w górzystym terenie. Przy tym, napędzając przecież spory samochód, zadowala się akceptowalną ilością oleju napędowego - na trasie zużywał od 5,2 do 6,3 l/100 km; w mieście - do dwóch litrów więcej. Kombi, tak jak i hatchback, zapewnia przyzwoity komfort resorowania, filtrując może niezbyt precyzyjnie, ale skutecznie nierówności dróg. Również w zakrętach wykazuje całkiem sporą zaradność, pewnie trzymając się obranego toru jazdy. Jest to w dużym stopniu zasługa nieczęsto jeszcze spotykanego wśród kompaktów wielowahaczowego zawieszenia tylnego.

CW praktycznie nie wykazuje słabych punktów i jeśli nie ma służyć jako dostawczak, na co dzień pojemność jego bagażnika wystarczy. Za cenę niższą od ceny najprostszego VW Golfa w wersji hatchback, auto oferuje więcej i lepiej wyposażonej przestrzeni oraz napęd mocniejszym silnikiem Diesla.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Jacek Hanusz

DANE TECHNICZNE HYUNDAI I30 CW 1.6 CRDI CLASSIC

DANE TECHNICZNE HYUNDAI I30 CW 1.6 CRDI CLASSIC
Cena56 900 zł
KonkurenciRenault Mégane, VW Golf
Silnikwysokoprężny, R4, 1.6
Moc/przy obrotach90 KM/4000 obr/min
0-100 km/h14,4 s
Prędkość maksymalna172 km/h
Zużycie paliwa4,9 l/100 km
Emisja CO2128 g/km
Silnikpoj. 1582 cm3, 235 Nm w zakresie 1750- 2500 obr/min, skrz. b. 5M, napęd na koła przednie.
Nadwozie5-drzwiowe kombi, dług. x szer. x wys. 4475 x 1775 x 1520 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa wł. 1333 kg, ładowność 587 kg, poj. bag. 415/1395 l.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 67 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Prawie ideał. Do znanych z koreańskiego hatchbacka zalet, model i30 w wersji kombi dodaje jeszcze obszerniejsze wnętrze.
    auto motor i sport, 2008-11-04 11:21:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij