Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Hyundai i40

Sedan jak coupé. Hyundai i40 pojawił się najpierw w wersji z ogromnym bagażnikiem. I odnosi sukces. Pora na limuzynę.

Michał Hutyra 2012-06-19
Hyundai i40 Mocno opadająca linia dachu, pochylona tylna szyba i krótki tył sprawiają, że i40 sedan wygląda jak coupé

Jeśli chodzi o stylizację nadwozia, kabinę i wyposażenie, w przypadku sedana są one identyczne jak w odmianie kombi. Na ciasnotę nie można narzekać ani z przodu, ani z tyłu pojazdu. Wnętrze przekonuje materiałami dobrej jakości. Obsługa jest intuicyjna, a jedynych powodów do narzekania przysparzają niewygodna obsługa komputera pokładowego oraz cmentarne podświetlenie wskaźników.

Bagażnik ma bardzo przyzwoitą pojemność - 525 l. Da się go powiększyć; niestety, otwór powstający po złożeniu oparć tylnej kanapy nie jest zbyt duży. Wadą jest też to, że zawiasy pokrywy wnikają do wnętrza bagażnika - nieco archaiczne rozwiązanie.

Zawieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności, ale przy szybkiej jeździe okazuje się nieco za miękkie. Na zakrętach nadwozie wyraźnie przechyla się na boki, więc szybka jazda krętą drogą nie jest ulubionym zajęciem i40. Mimo sporej masy własnej (1540 kg), auto w wyczuwalny sposób reaguje na podmuchy bocznego wiatru. Wymaga wówczas sporo uwagi od kierowcy oraz korekt kierunku jazdy kierownicą.

Testowy egzemplarz napędzany był przez nowy w gamie Hyundaia silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 178 KM. Ma on bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu, a to sprawia, że lubi wysokie obroty. Co ciekawe w dzisiejszych czasach, daje sobie radę bez turbosprężarki. Przy spokojnej jeździe nie zużywa więcej niż 7,8 l/100 km.

Ofensywa Hyundaia trwa w najlepsze. Kolejne modele nie dość, że wyglądają coraz ładniej, to na dodatek próbują "brać się za bary" z rynkowymi pewniakami, w czym ma im pomóc m.in. 5-letnia gwarancja. W sumie i40 to niezły koreański samochód, ale europejscy konkurenci (Ford Mondeo, Peugeot 508 czy VW Passat) potrafią kosztować mniej.

 

Dane techniczne

Data publikacji 6/2012
Silnik benzynowy, R4, 2.0
Moc kW (KM) 178 KM
Przy obrotach (/min) 6500
Pojemność skokowa [cm3] 1999
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 214
Przy obrotach (/min) 4700
Przeniesienie napędu napęd na przednie koła
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa
Nadwozie 4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan
Układ jezdny z przodu kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator, z tyłu układ wielowahaczowy, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator
Hamulce z przodu -
Dł/szer/wys [mm] 4740 x 1815 x 1470
Rozstaw osi [mm] 2770
Poj. zbiornika paliwa [l] 70
Masa własna [kg] 1540
Poj. bagażnika [l] 525
CO2 (limit) [g/km] 159
Cena modelu testowanego (zł) 102 500
Wyposażenie wersji testowanej 9 poduszek powietrznych, układy ABS, ESC (kontrola trakcji), VSM (stablizacja jazdy), ksenonowe reflektory, radioodtwarzacz CD/MP3, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, podgrzewana szyba przednia, tempomat, komputer pokładowy,16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, wielofunkcyjna kierownica
0-30 km/h (s) 1,8
0-50 km/h (s) 3,1
0-80 km/h (s) 6,0
0-100 km/h (s) 8,9
0-130 km/h (s) 13,8
0-160 km/h (s) 20,8
Prędkość maksymalna (km/h) 212
Elastyczność 60-100 km/h na IV/V biegu (s) 8,1/11,3
80-120 km/h na IV/V biegu (s) 8,0/11,5
Maksymalne (l/100 km) 10,8
średnie podczas testu (l/100 km) 7,8
zasięg (km) 897
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 44,7
ze 100 km/h na ciepło (nie obciążony) (m) 47,6

PODSUMOWANIE

Hyundai i40 2.0 GDI Comfort Plus

Ocena:
3
(, )
Model i40 to kolejny samochód ze stajni Hyundaia, który potrafi na wielu polach utrzeć nosa europejskim rywalom. Gdyby nie wysoka cena zakupu i niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, zdziałałby jeszcze więcej.
Nadwozie
ciekawa stylizacja nadwozia
przestronne wnętrze oraz duży bagażnik
bogate wyposażenie standardowe
Napęd
Komfort
wysoki komfort jazdy
Właściwości jezdne
niezbyt precyzyjny układ kierowniczy
wyjątkowa wrażliwość na podmuchy bocznego wiatru
Eksploatacja
stosunkowo wysoka cena

Tekst Michał Hutyra

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 92 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A bo ludzie jeżdżą ciągle macając deskę. Wystarczy tak jak jest.
    ~Samuraj, 2012-06-21 14:27:21
  • avatar
    zgłoś
    Ale wciąż mają gorsze od konkurencji w postaci VW czy Volvo.
    rzęsor, 2012-06-21 14:13:48
  • avatar
    zgłoś
    Z materiałami w Koreańczykach jest przyzwoicie.
    ~Samuraj, 2012-06-21 01:12:50
  • avatar
    zgłoś
    Sam akurat ceeda. Zbyt mała km narobione aby oceniać. Być może najnowsze modele bardziej dogoniły niemieckie konstrukcje. Ja mam trochę uwag, ale za tą cenę nie ma co wybrzydzać. Z najnowszymi jednak poszli z ceną i mam nadzieję, że również z materiałami, itp. Starsze rozwiązania i nie tak nowoczesne, ale można powiedzieć, że sprawdzone.Z TSI - z łańcuchami to spory czas temu uporali się.
    garfield, 2012-06-20 21:24:43
  • avatar
    zgłoś
    Radość polega tu na tym, że grupa Hyundai/Kia - podobnie jak koncerny japońskie (Toyota, Honda) dzielnie opierają się modzie na uturbione benzyniaki. Zmienne fazy rozrządu i wolnossąca natura gwarantuje mechaniczny święty spokój w świecie owładniętym przez wodorozcieńczalny lakier, rysujący się z byle powodu i położony byle jak. Do otarć farby na karoserii przyzwyczaić się musimy - lepsze to od wymieniania panewek w silnikach TSI, naciągania łańcuchów rozrządu i innych cudeniek. Prostszej konstrukcyjnie jednostki z fazami rozrządu nawet Hyundai nie popsuje
    airmatic, 2012-06-20 19:57:17
  • avatar
    zgłoś
    Całkiem udany, ale do europejskiej konkurencji mu trochę brakuje.
    rzęsor, 2012-06-19 16:49:28
  • avatar
    zgłoś
    Sedan jak coupé. Hyundai i40 pojawił się najpierw w wersji z ogromnym bagażnikiem. I odnosi sukces. Pora na limuzynę.
    auto motor i sport, 2012-06-19 11:24:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij