Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Hyundai i40: Blisko mety

Redakcyjny Hyundai i40 zrobił już prawie 40 000 km. Póki co "koreańczyk" nie sprawiał nam większych problemów. Doceniamy w nim, szczególnie zimą, podgrzewaną kierownicę, która umila nam podróż do pracy. Nie obciąża też naszej kieszeni, nieraz kierowcy jeżdżący Hyundaiem wpisywali wyniki spalania niższe niż 6 L/100 km.

2014-03-24
Test długodystansowy: Hyundai i40 Hyundai i40

Podgrzewana kierownica – dopóki nie odejdzie zima, za ten element wyposażenia będziemy kochać i40 szczególnie. Aż dziw, że tak mało producentów oferuje tę opcję w swoich autach, a jeśli już, każe za nią słono płacić (np. Opel w Astrze – 1000 zł). Hyundai od wersji Comfort Plus proponuje ją w cenie auta. Szkoda, że nie dorzuca podgrzewanych foteli.

Z miłych dodatków: jeśli w napędzie CD jest płyta, w gnieździe USB pendrive albo podłączysz telefon za pomocą Bluetootha – na ekranie pojawi się odpowiednia ikona. Z irytujących dodatków: podłączenie telefonu za pomocą Bluetootha wymaga korzystania z serii komend głosowych, co niepotrzebnie przedłuża procedurę. Miałoby to sens, gdyby można było parować urządzenia w czasie jazdy, tymczasem ruch samochodu przerywa tę czynność.

Uwielbiamy i40 za podgrzewaną kierownicę, która – mimo że nie dokuczają nam siarczyste mrozy – sprawia, że poranne wyjazdy do pracy są mniej bolesne. Na listę zalet dopisujemy jeszcze silnik – nie załapał się do naszego zestawienia najoszczędniejszych, ale w karcie przebiegów kierowcom zdarza się wpisywać wyniki spalania poniżej 6 l/100 km.

Po pokonaniu 30 tysięcy kilometrów nasza testówka musiała stawić się na pierwszym przeglądzie okresowym. Cena usługi obejmującej m.in. wymianę oleju, filtrów paliwa, oleju i kabinowego wyniosła 870 zł, ale by nie utracić 5-letniej gwarancji na lakier, trzeba dodatkowo zrobić przegląd blacharsko-lakierniczy za 50 zł. Ot, nowoczesny marketing. Przed przeglądem warto sprawdzić ceny w okolicznych ASO – my zadzwoniliśmy do trzech, w każdym podano inną cenę – od 885 do 1000 zł.

Korzystając z podgrzewanej kierownicy w i40 szybko zapomina się o skrobaniu szyb. I mówimy o niej po raz kolejny wcale nie dlatego, że to jedyna „atrakcja” Hyundaia, ale należy ona do grona nietypowych, a bardzo cennych. Szkoda tylko, że w komplecie nie ma „grzanych stołków”.

W i40 z tyłu podróżuje się wygodnie nawet we troje. Odległość kanapy od przednich foteli – bez zarzutu, do tego niski tunel środkowy, na którym można swobodnie postawić stopy – nic tylko chwalić. Gorzej z bagażnikiem: jego zawiasy ograniczają przestrzeń bagażową, a zimą pokrywę trzeba unieść maksymalnie, bo inaczej zawiasy nie mają siły jej utrzymać i bagażnik się zamyka.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 92 000 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Prawdziwy wynik długodystansowego testu na naszej stronie na facebooku ANTY HYUNDAI, ZAPRASZAMY!!!!! Uwaga nasz test trwa jeszcze..... dopóki samochód się sam nie rozpadnie ....a to chyba juz niedługo:)

    mda, 2015-01-10 12:34:25
  • avatar
    zgłoś
    Redakcyjny Hyundai i40 zrobił już prawie 40 000 km. Póki co "koreańczyk" nie sprawiał nam większych problemów. Doceniamy w nim, szczególnie zimą, podgrzewaną kierownicę, która umila nam podróż do pracy.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-01 16:26:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij