Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Hyundai ix35 – zrywa z monotonią

Następca Tucsona. Hyundai ix35 jest jednym z ładniejszych kompaktowych SUV-ów. Czy urodzie dorównuje praktycznością, prowadzeniem i ekonomicznością?

2010-03-31
Hyundai ix35 Nie wykazuje słabych punktów i nie ma przełomowych rozwiązań.

 

Hyundai na poważnie bierze się za Europę. W ubiegłym, kryzysowym roku, gdy większość firm liczyła straty, zwiększył sprzedaż na Starym Kontynencie o 26,6%. Teraz przygotował nową broń - kompaktowego SUV-a ix35. Ma on zastąpić nijakiego Tucsona i stać się jednym z lepiej sprzedających się SUV-ów. Jest od niego nieco dłuższy i szerszy, a przy tym niższy, całość jest smakowicie wystylizowana. Duży wlot powietrza oraz niskie, lekko skośne reflektory wyglądają agresywnie i obiecują siłę. Przetłoczenie na boku nadwozia ma kształt podwójnego "Z" i przechodzi w górny obrys lamp; wznoszącą się dolną krawędź szyb bocznych poprowadzono wysoko, jak w rasowym coupé. Opadający dach przechodzi w wyraźnie zaznaczony spoiler.

Wnętrze dorównuje wzornictwem nadwoziu, a wykonane jest z dobrych materiałów, choć te na tablicy przyrządów i drzwiach mogłyby być bardziej miękkie. Za to nic nie można zarzucić jakości montażu. Tablica przyrządów - po prostu praktyczna i ładna. W opcji i droższych wersjach wyposażeniowych nie ma stacyjki, a silnik uruchamia się przyciskiem, kluczyk-breloczek jest umieszczony w gnieździe w podłokietniku na tunelu środkowym. Za kierownicą (regulowaną w dwóch płaszczyznach) siedzi się wysoko, ale wygodnie, dobór odpowiedniej pozycji ułatwia regulowany wzwyż fotel. Pomimo że testowy samochód był napędzany dieslem, w dobrze wygłuszonym wnętrzu nie było go słychać. Za oparciem dzielonej kanapy znalazł się jeden z największych w klasie bagażników, mieszczący od 591 do 1436 l po złożeniu oparć kanapy. Ma regularne kształty bez progu, choć dość głęboko do wnętrza wnikają nadkola.

 

HYUNDAI ix35 2.0 CRDI CLASSIC

HYUNDAI ix35 2.0 CRDI CLASSIC
Cena94 900 zł
KonkurenciFord Kuga, Renault Koleos
Silnikturbodiesel, R4, 2.0
Moc/przy obrotach136 KM/4000 obr/min
0–100 km/h9,4 s
Prędkość maksymalna195 km/h
Zużycie paliwa5,5 l/100 km
Emisja CO2147 g/km
Silnikpoj. 1995 cm3, 320 Nm w przedziale 1800–2500 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4410 x 1820 x 1660 mm, rozstaw osi 2640 mm, masa wł.1458 kg, poj. bagażnika 591/1436 l.

Testowaną wersję napędzał 136-konny turbodiesel, który przekazywał moc poprzez 6-biegową mechaniczną przekładnię na przednią oś. I, trzeba przyznać, bez problemu dawał sobie radę jeśli tylko kręcić go powyżej 2000 obr/min. Auto przyspiesza łatwo i bez turbodziury. Jest to zasługą samego silnika jak i niezwykle, jak na SUV-a, niskiej masy własnej (1380 kg; wersja 4x4 o 60 kg więcej). W jeździe krętymi drogami i autostradą zużycie oleju napędowego na poziomie 6 l/100 km jest bez problemu osiągane (dynamiczna, szarpana i szybka jazda podniesie je nawet o 2,5 l). Zawieszenie, pozornie sztywne, daje odczuć pojedyncze wyboje, jednak zapewnia dobry komfort na gorszych drogach, choć uzyskano to kosztem przechyłów w szybkich łukach drogi.

Hyundai ix35 jest cichy, oszczędny i pojemny. Przy tym ładny i dobrze wyposażony. I ma pięć lat gwarancji! Od 26 lutego jest już dostępny na polskim rynku. Ceny wersji benzynowej 2.0 2WD Classic z sześciobiegową mechaniczną przekładnią zaczynają się od 79 900 zł; cena wersji testowanej (2.0 CRDI, o mocy 136 KM) wynosi 94 900 zł. Kumulacja zalet może przyciągnąć nabywców - już podstawowa wersja Classic ma bogate wyposażenie, a w nim m.in. sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD, ESP, wspomaganie przy pokonywaniu wzniesień, aluminiowe obręcze kół, światła przeciwmgielne i do jazdy dziennej. Należałoby jedynie dokupić pełnowymiarowe koło zapasowe, dostępne w standardzie od drugiej (spośród 4) wersji wyposażeniowej o nazwie Comfort.

Tekst: Bogdan Czajkowski

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Następca Tucsona. Hyundai ix35 jest jednym z ładniejszych kompaktowych SUV-ów. Czy urodzie dorównuje praktycznością, prowadzeniem i ekonomicznością?
    auto motor i sport, 2010-03-31 07:53:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij