Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Hyundai ix55 - można się pokazać

Z USA do Europy. Jest niebrzydki, dobrze wyposażony, bardzo obszerny i wygodny. Nadaje się na długie podróże i lubi wertepy. Sprawdziliśmy jak bardzo w segmencie SUV-ów może namieszać najnowsza broń Hyundaia - model ix55.

2009-12-03
Hyundai ix55 ix55 nawet na szosowych oponach radzi sobie nie tylko na trawie

 

Hyundai najpierw zaatakował (w 2007 roku) rynek USA, gdzie do pojedynku z rodowitymi "amerykanami" wystawił model Veracruz. Teraz przypuścił atak na Europę. Model ix55 to zmodyfikowany Veracruz, w którym wyostrzono zmysły (układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce), przystosowując je do ciężkiego życia na krętych, krótkich i wyboistych drogach.

Auto, przy odrobinie wyobraźni, przypomina z wyglądu Audi Q7. Ale co tu ukrywać, do wizerunku Audi Hyundaiowi trochę jeszcze brakuje.

Hyundai ix55 ma w standardzie wszystko, z wyjątkiem prestiżu

ix55 jest bogato wyposażony: skórzana tapicerka siedzeń, dwustrefowa klimatyzacja i nawiewy w każdym rzędzie foteli, otwierany dach, ksenonowe reflektory, systembezkluczykowy i czujniki parkowania. Jedyny płatny dodatek to lakier metalizowany. Nie można dokupić nawigacji satelitarnej, systemów podnoszących bezpieczeństwo, jakie oferuje konkurencja, czy wybrać innego silnika. Ten, który pracuje pod maską to trzylitrowy diesel z wtryskiem common-rail. Jest bardzo cichy i dosyć ekonomiczny. Współpracuje z automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach, która płynnie i szybko zmienia biegi oraz ma możliwość sekwencyjnej zmiany przełożeń. Prędkość maksymalna ix55 jest elektronicznie ograniczona do 200 km/h, a "setkę" załatwia on w 10,4 s.

Hyundai dobrze trzyma się drogi, ale jego układ kierowniczy jest zbyt nerwowy, a nadwozie kołysze się niczym łódź na wodzie. Zawieszenie spisuje się przyzwoicie, choć nie przepada za krótkimi poprzecznymi nierównościami. Auto nawet w szybko pokonywanych zakrętach zachowuje się neutralnie, a mocno sprowokowane staje się nadsterowne.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena205 900 zł
Konkurenci Volvo XC90, VW Touareg
Silnikdiesel, V6, 3.0
Moc/przy obrotach240 KM/3800 obr/min
0-100 km/h10,4 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Zużycie paliwa9,4 l/100 km
Emisja CO2249 g/km
Silnikpojemność 2959 cm3, 451 Nm przy 1750- 3500 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4840 x 1945 x 1750 mm, rozstaw osi 2805 mm,
masa wł.2145 kg, poj. bagażnika 185/598/1746 l.
  

SUV-em Hyundaia może podróżować nawet 7 osób, jednak ich bagaż musi być mocno ograniczony, bo pojemność bagażnika spada z 598 do 185 l. Miejsca dla pasażerów jest sporo, i to w każdym rzędzie.

Hyundai ix55 kosztuje prawie 206 000 zł. Jednak w miejskiej dżungli niektórzy lubią się pokazać i nastroszyć pióra. Dla nich nie cena, a znaczek na masce się liczy. Ten kto dojrzał do tego, by jeździć Hyundaiem, swoim wyborem nie będzie rozczarowany.

Hyundai po raz kolejny pokazuje, że nie traci czasu i goni europejską konkurencję. W pewnych dyscyplinach niemiecka "święta trójca" może czuć jego oddech na plecach. Tak trzymać! 

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Z USA do Europy. Jest niebrzydki, dobrze wyposażony, bardzo obszerny i wygodny. Nadaje się na długie podróże i lubi wertepy. Sprawdziliśmy jak bardzo w segmencie SUV-ów może namieszać najnowsza broń Hyundaia - model ix55.
    auto motor i sport, 2009-12-03 15:38:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij