Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Infiniti FX50S – wielkie i ostre

Konkurent BMW X6. Wrażenie robi już swoimi gabarytami. Infiniti FX50S to auto, które na drodze potrafi być ostre, jak mało co!

Maciej Struk 2009-06-26
Infiniti FX50S Nadwozie FX-a nie zapewnia dobrej widoczności. Bagażnik ma tylko 410 l. 

Długa maska, ogromne, 21-calowe koła z oponami o rozmiarze 265/45 i bardzo atrakcyjne nadwozie. Czym jest Infiniti FX? Krzyżówką crossovera z pięciomiejscowym coupé. Na dodatek, w najsilniejszej wersji - 50S - diabelnie szybką.

I to nie tylko na prostej. Infiniti jest również świetnie przystosowane do podróżowania tam, gdzie pojawiają się zakręty. Ma stały, aktywny napęd na cztery koła, rozdzielający moment obrotowy przy spokojnej jeździe po 50% na oś i w razie potrzeby potrafiący przekazać nawet 100% na tył. Auto korzysta też z systemu ciągłej kontroli tłumienia oraz układu tylnych kół skrętnych.

Pod względem przyczepności, stabilności, poręczności i zwinności, FX50S przy większości samochodów o podobnych gabarytach jest jak z innej planety. Zupełnie jakby nic nie robiło sobie z obowiązujących praw fizyki. Warunek jest tylko jeden - nawierzchnia drogi musi być równa jak tafla lodu. Infiniti ze swoimi "walcami" na kołach bardzo nie lubi kolein, natomiast przy szybkim przemieszczaniu się po nierównym, kierowca musi stale korygować tor jazdy. W odróżnieniu od Jeepa Grand Cherokee SRT8, w FX50S na szczęście nie trzeba szarpać się z kierownicą, bo wystarczają tylko lekkie kontry.

Dla żądnych emocji, Japończycy mają asa w rękawie w postaci sportowego trybu zawieszenia. Jeśli jednak nie chcecie stracić plomb w zębach, lepiej przycisku Sport nie ruszać. Dlaczego? Bo już w zwykłym ustawieniu Infiniti jest zaprogramowane sztywno i tylko z niewielkimi nierównościami rozprawia się w miarę przyzwoicie.

Do 180 km/h rozpędza się prawie o sekundę dłużej niż 306-konne BMW 335i, czyli w 17,6 sekundy! Trzycyfrową liczbę osiąga zaś po upływie 6,1 s, mimo 2120 kg masy własnej. FX50S jest nie tylko szybsze niż cały ten plankton poruszający się po naszych drogach, ale jeszcze jak brzmi! Im bliżej maksymalnych obrotów, tym jego dźwięk jest bardziej pełny, soczysty.

Do zwykłej jazdy wystarczyłaby skala obrotomierza kończąca się przy 3 tys. obr/min. Wtedy zużycie paliwa jest całkowicie akceptowalne (w trasie ok. 12,5 l/100 km). Ale V-ósemka Infiniti najlepiej czuje się w górnym zakresie obrotów, a skrzynia biegów - w szybkim trybie ręcznym. Wadą jest jej przeciętna reakcja na nagłe wduszenie pedału mocy.

FX50S robi kolosalne wrażenie. I to jest chyba główne zadanie tego samochodu.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Dane techniczne

Data publikacji 6/2009
Silnik benzynowy, V8, 5.0
Moc kW (KM) 287 (390)
Przy obrotach (/min) 6500
Pojemność skokowa [cm3] 5026
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 500
Przy obrotach (/min) 4400
Przeniesienie napędu na cztery koła
Skrzynia biegów 7A
Nadwozie 5-drzw., 5-miejsc. SUV
Układ jezdny z przodu podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator; z tyłu układ wielowahaczowy, amortyzatory, stabilizator, sprężyny śrubowe.
Dł/szer/wys [mm] 4870/1930/1680
Rozstaw osi [mm] 2890
Masa własna [kg] 2120
Poj. bagażnika [l] 410
CO2 (limit) [g/km] 307
Cena modelu testowanego (zł) 293 200
Wyposażenie seryjne poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne oraz kurtynowe, ABS, ESP, IBA, biksenonowe reflektory skrętne, stały napęd 4x4, system monitorujący ciśnienie w kołach, system parkowania, inteligentny tempomat, nawigacja satelitarna, system ciągłej kontroli tłumienia, 21-calowe koła.
0-50 km/h (s) 2,9
0-100 km/h (s) 6,1
0-120 km/h (s) 8,2
0-140 km/h (s) 10,7
0-160 km/h (s) 13,9
Prędkość maksymalna (km/h) 250
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 11,2
Maksymalne (l/100 km) 21,5
średnie podczas testu (l/100 km) 16,4
zasięg (km) 548
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 40


PODSUMOWANIE

Napęd
świetne silnik i skrzynia biegów
Właściwości jezdne
bardzo stabilne zachowanie na drodze
Nadwozie
pełne wyposażenie seryjne
dużo miejsca z przodu
porządna jakość wykonania
niewielki bagażnik
Komfort
sztywne resorowanie
Eksploatacja
wysokie koszty utrzymania
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 950 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Konkurent BMW X6. Wrażenie robi już swoimi gabarytami. Infi niti FX50S to auto, które na drodze potrafi być ostre, jak mało co!
    auto motor i sport, 2009-06-26 11:29:26
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij