Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Infiniti M35h – wersja hybrydowa

Limuzyna z zespołem napędowym o mocy 364 KM, spalająca 4,9 l/100 km w mieście? To nie fatamorgana. To hybrydowy Infiniti M35h. Szybki i potrafiący oszczędzać benzynę.

2011-09-30
Infiniti M35h Średnie spalanie na poziomie 8,5 l/100 km jest bardzo prawdopodobne – nieźle jak na auto z silnikiem o mocy 306 KM i masie około dwóch ton

 

Infiniti M wygląda dość masywnie i utrzymane jest w azjatyckiej stylistyce. Wnętrze auta - bardzo komfortowe. Miękkie, ale nie za miękkie, dobrze wyprofilowane fotele przednie, szeroka tylna kanapa i dwa solidne podłokietniki (z przodu i z tyłu) sprawiają, że cztery dorosłe osoby mogą się poczuć jak w loży dla VIP-ów.

Lista wyposażenia jest niezwykle bogata: dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane fotele, podgrzewane koło kierownicy, system audio z 16 głośnikami, nawigacja z dotykowym ekranem, kamera cofania, skórzana tapicerka, elektryczna regulacja foteli, kolumny kierownicy, szyb i lusterek, bezkluczykowy system dostępu do samochodu, czujnik deszczu, biksenonowe reflektory... To tylko początek wyliczanki.

Infiniti oferuje też dużą ilość systemów bezpieczeństwa czynnego. Oprócz zwykłej kontroli trakcji, są tu asystent zmiany pasa ruchu, system ostrzegający przed zbyt gwałtownym zbliżaniem się do poprzedzającego pojazdu, czy ostrzegający o nieumyślnej zmianie pasa ruchu.

Podstawowe źródło napędu auta stanowi 3,5-litrowy, benzynowy V6 o mocy 306 KM. I on sam mógłby wystarczyć do napędu 1830-kilogramowego olbrzyma. Dodano mu jednak do towarzystwa silnik elektryczny o mocy 68 KM. Ma on ważną zaletę - momentem obrotowym o stałej i wysokiej wartości dysponuje niemal od zerowej prędkości obrotowej. Dzięki temu Infiniti od pierwszych metrów rwie do przodu jak opętane. Siła napędowa jest jak w aucie o mocy ok. 150 KM większej (np. w CLS-ie 63 AMG). Inaczej niż ma to miejsce w innych hybrydach, M35h potrafi szybko (do 100 km/h) i długo jechać na samych elektronach. Podczas wieczornego przejazdu po mieście (30 km), aż 14 km udało się przejechać bez emitowania CO2, średnie zużycie paliwa wyniosło 4,9 l/100 km, a po drodze 10 razy trzeba było odstać "swoje" na światłach. Nie gorzej Infiniti spisuje się podczas jazdy pozamiejskiej. Po pokonaniu 170-kilometrowej trasy przejechanej ze średnią prędkością 80 km/h komputer pokazał wynik 5,9 l/100 km. Maksymalne zarejestrowane przez nas zużycie paliwa, przy dość dynamicznej jeździe, to 10,1 l/100 km.

 

INFINITI M35h GT PREMIUM

INFINITI M35h GT PREMIUM
Cena259 650 zł
KonkurenciLexus GS 450h, BMW 535d
Zespół hybrydowysilnik benzynowy, V6, 3.5, silnik elektryczny AC
Moc maksymalna364 KM
0–100 km/h5,5 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa7,0 l/100 km
Emisja CO2162 g/km
Zespół napędowysilnik spalinowy – poj. 3498 cm3, maks. moc 225 kW (306 KM) przy 6800 obr/min, maks. moment obr. 350 Nm przy 5000 obr/min, skrzynia biegów 7A, napęd na tylne koła; silnik elektryczny – 50 kW (68 KM) w zakresie 1770–2000 obr/min, maks. moment obr. 270 Nm przy 1770 obr/min, maks. napięcie 346 V; poj. akumulatora 1.4 kWh.
Układ jezdnyz przodu podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator; z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, amortyzatory, stabilizator.
Nadwozie4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4945 x 1845 x 1500 mm, rozstaw osi 2900 mm, masa własna 1830 kg, pojemność bagażnika (wg VDA) 350 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

Poza niskim spalaniem, Infiniti M35h przekonuje wysokim komfortem akustycznym i równie wysokim komfortem resorowania. Zawieszenie jest miękko zestrojone, ale nawet dynamiczna jazda nie wyprowadza limuzyny z równowagi. Nadwozie jest stabilne, a seryjna kontrola trakcji dzielnie trzyma auto na obranym kierunku jazdy.

Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy,: standardowy, ekologiczny, sportowy i po śniegu. W trybie sportowym silnik elektryczny działa jak dopalacz, znacznie poprawiając osiągi auta. W trybie ekologicznym sytuacja jest odwrotna. Silnik spalinowy pracuje niemal wyłącznie w zakresie 1000-2000 obr/min, głównie po to, by ładować akumulatory.

Hybryda powstała na bazie auta z konwencjonalnym napędem, więc gdzieś trzeba było schować litowo-jonowe akumulatory o pojemności 1,4 kWh i cały "mózg" systemu. Tym "gdzieś" jest bagażnik, dlatego ma pojemność tylko 350 l. Infiniti nie rozpieszcza też wysokich kierowców ilością miejsca na nogi. Trudne do wyczucia są hamulce, zwłaszcza w końcowej fazie hamowania. Być może winę za to ponosi system rekuperacji (odzysk energii podczas hamowania, którą prądnica przesyła do akumulatorów). Na szczęście układ hamulcowy nic nie traci na swej skuteczności - droga hamowania ze 100 km/h po rozgrzaniu tarcz wynosi 37,8 m.

Na tle innych modeli hybrydowych Infiniti M35h wypada bardzo przekonująco. Nic tylko brać.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 10/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 950 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    brakuje s-ki, sporo lepszej od zwykłej.
    anemus, 2012-02-11 11:36:13
  • avatar
    zgłoś
    W tej chwili chyba lider wśród komfortowych limuzyn z tego typu napędem (zwłaszcza po ostatnim zdobytym tytule).
    ~Samuraj, 2011-09-30 15:19:50
  • avatar
    zgłoś
    Limuzyna z zespołem napędowym o mocy 364 KM, spalająca 4,9 l/100 km w mieście? To nie fatamorgana. To hybrydowy Infiniti M35h. Szybki i potrafiący oszczędzać benzynę.
    auto motor i sport, 2011-09-30 12:58:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij