Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Infiniti Q50: Będzie taniej

Fotele zaprojektowane w NASA i aktywny układ kierowniczy DAS to niejedyne zalety Q50. Infiniti wprowadza nowy silnik 2.0 turbo i obniża cenę.  

Michał Hutyra 2014-11-12

Nowa jednostka napędowa wraz z 7-biegową przekładnią automatyczną (podobnie jak diesel) pochodzą z oferty Daimlera. Silnik ma aluminiowy blok oraz głowicę, bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, pojedynczą kompaktową sprężarkę i rozwija moc 211 KM. Nuda! Bardziej interesujące jest to, że Q50 do 100 km/h rozpędza się 7,2 s, a w zależności od stylu jazdy zużywa od 6,3 do 9 l/100 km. I nie są to czcze obietnice producenta. Silnik jest bardzo elastyczny, o czym świadczy wysoka wartość momentu obrotowego – 350 Nm już przy 1250 obr/min. Reakcja na gaz okazuje się bardzo spontaniczna, a skrzynia biegów (klasyczny automat) przełożenia zmienia bez większej zwłoki.

Q50 prowadzi się pewnie, jest nieźle zbalansowany i świetnie trzyma się drogi. Napęd, co oczywiste, trafia na koła tylnej osi. Przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika w kabinie panuje niemal absolutna cisza. Chrypliwy pomruk pojawia się dopiero wtedy, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy liczbę 4000 obr/min.

Warto zainwestować 3564 zł w aktywny układ kierowniczy DAS. Na początku wydaje się zbyt syntetyczny, ale z każdym kolejnym kilometrem docenia się jego zalety. To samo dotyczy samego Infiniti Q50.

 

Dane producenta Infiniti Q50 Premium 2.0t
Cena 151 500 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1991 cm3
Moc maks./przy obrotach 211 KM/5500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 350 Nm/1250-3500 obr/min
Przeniesienie napędu na tylne koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 7,2 s
Prędkość maksymalna 244 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,3 l/100 km
Emisja CO2 146 g/km
Nadwozie
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4790 x 1820 x 1445 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1678 kg, pojemność bagażnika 500 l, pojemność zbiornika paliwa 80 l.

Michał Hutyra - redaktor „auto motor i sport”

Infiniti z 2-litrowym turbo to dobra kontroferta dla Audi i spółki. Jest tak samo premium, a nie kłuje w oczy.
To polubisz - jak na dłoni
Nawigacja kosztuje aż 11 388 zł. W zamian otrzymujesz dwa ekrany. Jeden służy do obsługi, drugi wyświetla informacje.
Tego nie - Automat cię wyręczy
Nawet w trybie „ręcznym”, skrzynia sama zmieni bieg na wyższy, kiedy silnik pracuje z maksymalnymi obrotami.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 155 091 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Teraz Infiniti Q50 możesz mieć już w cenie dobrze wyposażonego Passata. Ale tu, w przeciwieństwie do Niemca, otrzymujesz o niebo ciekawszy design, układ kierowniczy DAS i nowy silnik 2.0 turbo. Oto Infiniti Q50 za 150 tys. zł.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-12 09:50:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij