Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Infiniti Q50 Sport Tech - sześciopak pod garniturem

Poszukując sportowej luksusowej limuzyny, warto wyjść poza schemat i sprawdzić niepozorne Infiniti Q50 S z zupełnie nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V6.

Infiniti Q50 Infiniti Q50

Z oferty japońskiego producenta znika wysłużona, wolnossąca jednostka 3.7 V6. Zamiast niej pod maską zamontowano zupełnie nową konstrukcję o mniejszej pojemności, ale po raz pierwszy z dwiema turbosprężarkami. Na polskim rynku w topowy silnik są wyposażane wyłącznie auta z napędem na tylną oś, co docenią wielbiciele sportowej jazdy, ale zimą takie rozwiązanie może mocno uprzykrzyć życie.

Maksymalny moment obrotowy dostępny już w dolnym zakresie obrotów sprawia, że mocniejsze wciśnięcie gazu na mało przyczepnej nawierzchni szybko budzi do życia systemy kontroli trakcji. Gdy na drogach jest sucho, a komputer pracuje w trybie Eco lub Standard, Infiniti jest łagodnym i przewidywalnym samochodem, doskonale nadającym się do codziennej jazdy. Układ kierowniczy z systemem DAS (brak mechanicznego połączenia pomiędzy kierownicą a kołami) zapewnia mocniejsze wspomaganie, które zupełnie nie przeszkadza. Zawieszenie miękko tłumi nierówności, a silnik łagodnie reaguje na gaz, pomrukując przy zmianie biegów. Jednak prawdziwy potencjał Infiniti Q50 S odkryjemy dopiero na trasie składającej się z serii kilkunastu mocno zacieśniających się zakrętów. 

Infiniti Q50
Do obsługi dwóch ekranów systemu multimedialnego można przywyknąć, ale denerwują widoczne na nich ślady palców Łopatki przy kierownicy docenimy, gdy pojawi się kilka ostrych zakrętów i przełączymy silnik w tryb pracy Sport+
BP

Po włączeniu trybu Sport+ całkowicie zmienia się charakter wszystkich układów. Reakcja na gaz jest błyskawiczna, a moc i moment obrotowy rozkręcają się liniowo – nie ma mowy o nagłym uderzeniu, gdy do akcji wkracza jedna, a potem druga turbosprężarka. Układ kierowniczy stawia przyjemny opór, zawieszenie sztywnieje, a tylny napęd zaczyna pokazywać swoją narowistą naturę. Mimo to kierowca ma cały czas poczucie pełnej kontroli nad samochodem.

Infiniti Q50 S to taki „cichociemny” zawodnik. Nie ma poszerzanych błotników ani spojlerów, ale wersja z trzylitrowym silnikiem V6 zapewnia lepsze osiągi niż Audi S4 czy Mercedes C43 AMG, a do tego jest od nich tańsza o kilkadziesiąt tysięcy złotych. 

 

Dane producenta INFINITI Q50 SPORT TECH
Cena 255 490 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V6 turbo
Pojemność skokowa 2997 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
405 KM
6400/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
475 Nm
1600-5200/min
Rodzaj napędu na tylne koła; 7-bieg. przekł. automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 5,1 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 9,1 l/100 km
Emisja CO2 206 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4800 x 1820 x 1430 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1790 kg, pojemność bagażnika 500 l, pojemność zbiornika paliwa 80 l.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 163 597 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij