Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Infiniti Q50: Zapatrzony w sport

Nowy Infiniti nie jest tylko jednym z wielu sedanów klasy średniej. Wykorzystując zaawansowaną technikę ma ambicję stworzyć klasę mocnych hybryd.

2014-02-14

Spośród dwóch wersji Q50 – ze 170-konnym dieslem lub hybrydy z benzynowym V6, jedynym słusznym wyborem jest ta druga. Oszczędna i szybka hybryda zapewnia osiągi godne aut sportowych. I robi to doskonale, na drugą stronę setki katapultuje samochód w 5,1 s!

Jest to zasługą systemu Direct Responde Hybrid błyskawicznie przekazującego na koła dodatkowy potężny moment obrotowy silnika elektrycznego. To nie wszystko, Q50 może poruszać się karmione tylko elektronami silnika elektrycznego. Auto jest doskonale wyważone, ostre łuki pokonuje neutralnie. Zawieszenie przyprawiono na sportowo i choć nie ma twardości znanej z G37, to nadwozie wychyla się nieznacznie, a nierówności są zdecydowanie tłumione.

Wrażenie robi nowatorski układ kierowniczy fly-by-wire Direct Adaptive Steering (czytaj więcej), gdzie kierownica nie ma mechanicznego połączenia z przekładnią. Czy kierowca coś zyskuje dzięki niemu? I tak, i nie. Nie ma przenoszenia nierówności drogi na kierownicę, auto utrzymuje zadany kierunek jazdy nawet przy ostrym przyspieszaniu czy przy wietrze bocznym. Minusem zaś jest totalny brak wyczucia drogi, którego nie może zastąpić syntetycznie regulowany opór na kierownicy.

Infiniti Q50 to godny rywal niemieckich samochodów klasy premium. Na drodze wyróżnia go wygląd, a osiągami dorównuje sportowcom, zapewniając niezły komfort. Podstawowa wersja Q50 z silnikiem Diesla kosztuje 144 493 zł. I warto wydać na nią te pieniądze.

naszym zdaniem

Bogdan Czajkowski redaktor „auto motor i sport”

Innowacyjny samochód z pazurem, rzadkiej marki i za umiarkowane pieniądze, jak na auto tej klasy.

to polubisz - napęd hybrydowy
Zapewnia ponadprzeciętne osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Przy tym silnik V6 doskonale brzmi.

tego nie - miejsce na bagaż
W hybrydzie bagażnik zmieści tylko 310 l i nie da się go powiększyć, schowków jest mało i są niewielkie.

DANE PRODUCENTA Infiniti Q50 Hybrid

DANE PRODUCENTA Infiniti Q50 Hybrid

Cena215 849 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik spalinowybenzynowy V6
Pojemność skokowa3498 cm3
Moc maksymalna302 KM
przy obrotach6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy350 Nm
przy obrotach5000 obr/min
Silnik elektryczny
Moc maksymalna68 KM
Maksymalny moment obrotowy270 Nm
Zespół napędowy
Moc maksymalna364 KM
Maksymalny moment obrotowy546 Nm
Rodzaj napęduna tylne koła, 7-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h5,1 s
Prędkość maksymalna250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie6,2 l/100 km
Emisja CO2144 g/km
NADWOZIE4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, dług. x szer. x wys. 4800 x 1820 x 1430 mm, rozst. osi 2850 mm, masa własna 1825 kg, poj. bagażnika 310 l, poj. zbiornika paliwa 70 l.

Bogdan Czajkowski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 155 091 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nowy Infiniti nie jest tylko jednym z wielu sedanów klasy średniej. Wykorzystując zaawansowaną technikę ma ambicję stworzyć klasę mocnych hybryd.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-02-14 09:35:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij