Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Infiniti Q60 - wady i zalety nowego modelu

Pierwsze jazdy nowym coupe Infiniti, czyli modelem Q60, już za nami. Czas podsumować nasze spotkanie z wersją 2.0t.

Infiniti Q60 Infiniti Q60

Infiniti to luksusowa marka Nissana, a model Q60 - wizytówka tej marki. To fantastycznie stylizowane coupe o sportowym zacięciu i luksusowym charakterze jest następcą Infiniti G37, które bazowało na rozwiązaniach technicznych Nissana 350Z. Nowy model natomiast ma więcej wspólnego z Mercedesem.

Z samochodów niemieckiej marki pochodzi m.in. silnik, który napędza testowany egzemplarz. To czterocylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką o pojemności 2.0 i mocy 211 KM. W ofercie znajduje się także jednostka napędowa 3.0 V6 Twin Turbo o mocy 405 KM.

Co nam się spodobało, a co nie, w Infiniti Q60?

plus Infiniti Q60 - plus za design

Samochód wygląda fantastycznie. Z każdej strony widać, że jest to Infiniti, bo Q60 nawiązuje do designu innych modeli marki, jednak nie ma w nim ani grama zapożyczeń z innych marek. Fantastycznie wygląda głównie tylna część nadwozia z nietypowo poprowadzoną linią okien.

BP
Infiniti Q60 Infiniti Q60

minus Infiniti Q60 - minus za silniki

Niestety 2-litrowy silnik benzynowy nie dostarczy kierowcy sportowych wrażeń z jazdy, a takie obiecuje sportowo stylizowana karoseria. Nie chodzi o to, że silnik jest zły - ma 211 KM i 350 Nm momentu obrotowego, więc nie brakuje mu dynamiki nawet w niskim zakresie obrotów, jednak 7,3 sekundy sprintu nie da się nazwać dobrym wynikiem, a dźwięk wydechu jest... rozczarowujący. W dodatku nie można całkowicie wyłączyć ESP, a szkoda. Dobrym wyjściem może być silnik 3.0 V6 o mocy 305 KM, ale takiego modelu polski importer nie przewidział w cenniku.

Infiniti Q60 Infiniti Q60

plus Infiniti Q60 - plus za wygodne fotele

Sportowe fotele to standard w Infiniti Q60. Są sterowane elektrycznie, mają pamięć ustawień, są świetnie wyprofilowane i nawet pod długiej podróży kierowca nie będzie odczuwał zmęczenia. Do tego naprawdę świetnie trzymają ciało w zakrętach, a dodatkowo mają regulację podparcia bocznego, więc można dostosować szerokość fotela do własnych potrzeb.

Infiniti Q60 Infiniti Q60

minus Infiniti Q60 - minus za pozycję za kierownicą

Po kilkudniowym obcowaniu z Infiniti Q60 wiemy już na pewno, że przynajmniej w wersji 2.0t, nie jest to samochód sportowy - to dość wygodne coupe aspirujące do miana auta premium. Nijak nie można zająć w tym samochodzie sportowej pozycji za kierownicą, dlatego że fotel umieszczony jest zbyt wysoko. Takie ustawienie fotela sprawia też, że osoby o wzroście około 190 cm będą dotykały głową podsufitki.

Infiniti Q60 Infiniti Q60

plus Infiniti Q60 - plus za wyposażenie

Już w standardzie Infiniti Q60 jest bardzo dobrze wyposażone, co nieco rekompensuje wysoką cenę - model Q60 Premium 2.0t kosztuje od 184 600 zł. W standardzie jest np. 7-biegowa przekładnia, ale nie ma niestety łopatek przy kierownicy. Lista opcji nie jest długa, w zasadzie ogranicza się do czterech pakietów i sześciu pozycji. W testowanym egzemplarzu znalazły się m.in. świetne adaptacyjne reflektory, adaptacyjny układ kierowniczy czy system audio marki Bose.

Infiniti Q60 Infiniti Q60

minus Infiniti Q60 - minus za obsługę ekranów

W każdej wersji Infiniti Q60, tak jak w sedanie Q50, znajdziemy dwa ekrany systemu multimedialnego. Jeden ma matową, drugi błyszcząca matrycę. Oba są dotykowe, ale jeden służy do wyświetlania nawigacji, drugi do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji, którą można obsłużyć także za pomocą pokrętła umieszczonego na tunelu środkowym... jak widzicie od samego początku rozwiązanie takie jest nieco niejasne. Do obsługi można się przyzwyczaić, ale wiele irytujących detali psuje ogólne wrażenie - konkurenci mają znacznie łatwiejsze w obsłudze multimedia.

Więcej wrażeń z jazdy Infiniti Q60 2.0t znajdziecie w kolejnym wydaniu magazynu "auto motor i sport".

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 184 600 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij