Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Inny wymiar - Cadillac Escalade

Największy z Cadillaców - Escalade - nie tylko rozmiarem nadwozia i silnika, ale również precyzją prowadzenia słabo pasuje do europejskich realiów.

Maciej Ziemek 2007-10-17
Cadillac Escalade Komfortowo zestrojone zawieszenie najbardziej predysponuje Escalade do jazdy na trasie.

Cztery szerokie pasy ruchu w jednym kierunku ciągną się po horyzont. Po dwóch godzinach jazdy taką drogą ograniczenie prędkości do 75 mil na godzinę, czyli do 120 km/h (!), denerwuje mniej niż fakt, że od blisko 250 km nie wykonałem nawet najmniejszego ruchu kierownicą, bo nie było takiej potrzeby. Ani ostry jak brzytwa układ kierowniczy, ani stabilne zachowanie nadwozia na zakrętach nie są w takich warunkach jazdy do niczego potrzebne. Takie były moje przemyślenia, gdy po raz pierwszy przyszło mi zmierzyć się z motoryzacją w amerykańskim wydaniu. To jest naprawdę inny wymiar niż ten, z którym mamy do czynienia w Europie. Taki samochodowy matrix.

Cadillac Escalade - liczący ponad pięć metrów długości i ponad dwa metry szerokości - w Stanach ginie w tłumie, a na tamtejszych drogach spisywał- by się całkiem nieźle. W naszej rzeczywistości wygląda jak przybysz z innego świata. Na przechodniach wrażenie robią i rozmiary Escalade, i bulgot jego silnika, w którym niemal wszystkiego jest więcej niż w silnikach europejskich samochodów. Pojemnością ponad sześciu litrów można by obdzielić cztery średniej wielkości jednostki napędowe europejskich samochodów, a osiem cylindrów starczyłoby przynajmniej na dwie. Mocy, wynoszącej 409 KM i momentu obrotowego o wartości 565 Nm też wystarczyłoby na cztery silniki.

Za sprawą potężnego motoru, ważący 2,5 tony Escalade, odznacza się jednak zwinnością samochodów, do których w Europie zwykło się dodawać przydomek "sportowe". Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h wielki Cadillac potrzebuje tylko 7,1 sekundy. Nic to, że jego prędkość maksymalna wynosi zaledwie 170 km/h, a średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 17 l/100 km. Nie popędzany, na trasie potrafi zadowolić się 13 l/100 km.

Niestety, hamulce Escalade nie są nawet przeciętne. Tylko przy zimnych tarczach z prędkości 100 km/h nieobciążony Cadillac był w stanie zatrzymać się na dystansie krótszym niż 50 m. Po obciążeniu auta i rozgrzaniu hamulców droga hamowania ze 100 km/h wydłuża się do 70 metrów.

Za kierownicą potężnego Escalade trudno się zmęczyć nie tylko dlatego, że kierownicę obraca się jednym palcem a przełożenia zmienia sześciostopniowy automat. Niski poziom hałasu we wnętrzu i komfortowo zestrojone zawieszenie oraz obszerne fotele sprawiają, że nawet długa podróż na trasie jest wygodna. W takim aucie jak Escalade system rozrywki DVD dla tylnych siedzeń - z bezprzewodowymi słuchawkami i zdalnym sterowaniem, wart blisko 9100 zł - to wyposażenie jak najbardziej na miejscu; są warunki, żeby z niego korzystać.

Dostęp do wnętrza i obsługa auta też nie wymagają wysiłku. Miejsca na fotelach i kanapie zajmuje się wygodnie - ani bez wspinania się na palce, ani bez zginania się wpół. Gdy potrzebujemy powiększyć bagażnik, wystarczy nacisnąć przycisk a oparcie tylnej kanapy złoży się samoczynnie. Wówczas pojemność przedziału bagażowego wzrasta do prawie 3100 litrów. Razem z ładownością, która wynosi 778 kilogramów, czyni to z Cadillaca Escalade całkiem sprawny samochód dostawczy, żeby nie powiedzieć - małą ciężarówkę.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

PODSUMOWANIE

Cadillac Escalade 6.2 V8

Ocena:
3
(, )
Nadwozie
przestronne i funkcjonalne wnętrze
dobra widoczność
ogromny bagażnik
duża ładowność
przeciętnej jakości materiały we wnętrzu
Komfort
obszerne fotele
dobry komfort resorowania
niski poziom hałasu we wnętrzu
Napęd
wysoka kultura pracy silnika
dobre przyspieszenie i elastyczność
Właściwości jezdne
mało precyzyjny układ kierowniczy i zbyt słabe poczucie kontaktu kół z nawierzchnią
niestabilne zachowanie nadwozia w zakrętach
Eksploatacja
Wysokie zużycie paliwa
Bezpieczeństwo
słabe hamulce

Dane techniczne

Silnik Widlasty, ośmiocylindrowy, umieszczony wzdłużnie z przodu, 2 zawory na cylinder; pojemność skokowa 6162 cm3, moc 301 kW (409 KM) przy 5700 obr/min, maks. moment obrotowy 565 Nm przy 4300 obr/min. Stały napęd na cztery koła.
Nadwozie Siedmiomiejscowy, pięciodrzwiowy SUV, długość x szerokość x wysokość 5151 x 2008 x 1927 mm, rozstaw osi 2946, masa własna 2482 kg, ładowność 778 kg, pojemność baga żnika 479–3084 litrów.
Cena modelu testowanego (zł) 316 800
0-100 km/h (s) 7,1
0-160 km/h (s) 17,7
Prędkość maksymalna (km/h) 170
średnie podczas testu (l/100 km) 16,5
Poziom hałasu w trybie pracy D przy 100 km/h 66
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 48

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Największy z Cadillaców - Escalade - nie tylko rozmiarem nadwozia i silnika, ale również precyzją prowadzenia słabo pasuje do europejskch realiów.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij