Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Jaguar S-Type – Nieśmiertelny

Nie tylko dzięki silnikowi Diesla Jaguar S-Type 2.7 V6 biturbo mógłby być produkowany do końca świata.

2008-06-23
Jaguar S-Type Jaguar. Do „setki” auto przyspiesza w 8,5 s i bez problemu osiąga deklarowaną przez producenta prędkość maksymalną – 230 km/h.

auto motor i sport 6/2004

Są modele, które trzeba wymieniać co parę lat i takie, których styl i charakter są ponadczasowe. Jaguar S-Type ma niewątpliwą przyjemność reprezentować drugą grupę samochodów. Grupę bardzo nieliczną. Aby do każdej "epoki" pasował jak ulał, wystarczy tylko dodać mu małe co nieco. I - o, nie! - nie wtopi się w tłum. Zawsze będzie ponad nim.

Przyszedł na świat w 1999 r. Trzy lata później poddano go lekkiemu liftingowi. Podobnie stało się teraz, ale najważniejszą nowością w S-Type'ie jest wysokoprężny silnik V6 o pojemności 2,7 l. Konstrukcję bazową tego silnika Ford Motor Company opracował wspólnie z PSA Peugeot Citroën. Później każdy miał zadanie domowe do odrobienia - dopasować ją do potrzeb konkretnych modeli, w których będzie stosowany. Jako pierwszy lekcję odrobił Jaguar.

Jednostka napędowa stosowana w S-Type'ie, wyposażona w dwie turbosprężarki, osiąga moc 207 KM i dysponuje momentem obrotowym o wartości 435 Nm już przy 1900 obr/min - większym niż uzyskiwany przez benzynowe silniki V8. Nie ma się zatem czemu dziwić, że pod względem osiągów S-Type diesel to najprawdziwszy Jaguar.

Do "setki" auto przyspiesza w 8,5 s i bez problemu osiąga deklarowaną przez producenta prędkość maksymalną - 230 km/h. Kultura pracy silnika z trudem pozwala przy tym odczuć, że ma się do czynienia z dieslem. Już w czasie jazdy z niewielką prędkością przyjemny dla ucha basowy pomruk układu wydechowego i niewielki szum powietrza opływającego karoserię skutecznie zagłuszają odgłos pracy silnika, którego brzmienie charakteryzuje się wyjątkową miękkością.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwozieCzterodrzwiowy, 5-osobowy sedan, długość x szerokość x wys. 4905 x 1818 x 1447 mm, rozstaw osi 2909 mm, masa własna 1722 kg.
SilnikWidlasty, 6-cylindrowy, umieszczony wzdłużnie z przodu, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2720 cm3, moc 152 kW (207 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obr. 435 Nm przy 1900 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s Prędkość maksymalna 230 km/h Średnie zużycie paliwa 7,1 l/100 km

Również w czasie postoju tylko malkontenci zauważą, że to diesel. Także dlatego, że silnik pracuje bardzo równo, niemal bez wibracji.

W porównaniu z wersją benzynową, która zapewnia S-Type'owi podobne osiągi, diesel zużywa o prawie 4 l/100 km mniej paliwa w czasie jazdy miejskiej, a średnio - o 2,4 l/100 km. Na trasie S-Type diesel może na zbiorniku paliwa przejechać nawet ponad 1200 km.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Jaguar

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 159 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nie tylko dzięki silnikowi Diesla Jaguar S-Type 2.7 V6 biturbo mógłby być produkowany do końca świata.
    auto motor i sport, 2008-06-23 21:06:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij