Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jaguar XF - drapie asfalt

Z jednej strony Jaguar XF zapewnia komfort na poziomie klasy biznes, z drugiej na każdym kilometrze udowadnia, że sportu ma po koniuszek dachu.

Kiedy człowiek wsiądzie do limuzyny klasy wyższej z silnikiem V6, nagle jakoś zapomina o wszelkich crossoverach czy kombi udających coupé, które na każdym kroku fundują nam producenci. XF ma nadwozie najbardziej klasyczne z możliwych – z długą maską, delikatnymi wcięciami po bokach, krótkim przednim zwisem i drapieżnym spojrzeniem wąskich reflektorów. Wersję R-Sport wyróżniają jeszcze ostrzej podcięte zderzaki, nakładki na progi oraz subtelny spojler na pokrywie bagażnika. 

W modelach z najmocniejszym dieslem Jaguar nie przewiduje sportowego zawieszenia, które jest seryjne w pozostałych odmianach silnikowych R-Sport. Pewnie dlatego, że takie zawieszenie mogłoby nie mieć sensu, bo już standardowe ujawnia podczas jazdy sportowy charakter. Przy czym nawet na nierównościach drogi Jaguar XF nie zapomina o tym, że w klasie biznes nie można zejść poniżej pewnego (wysokiego) poziomu komfortu tłumienia i z wszelkimi niedoskonałościami nawierzchni rozprawia się tak, jak tego należy oczekiwać od samochodu tej klasy. 

BP

Najbardziej cieszą jednak XF-a te fragmenty drogi, na których może pojechać szybciej – przechyły nadwozia są minimalne, precyzja układu kierowniczego wysoka, a przyczepność doskonała. Dopływ momentu obrotowego (700 Nm!) zapewnia trzylitrowy diesel o lekko chrapliwym dźwięku i wysokiej kulturze pracy. Potrzebuje niewiele paliwa, w trasie około 6,5 l/100 km. Najlepsze na koniec – kontrolę trakcji można wyłączyć. A wtedy angielski kot zaczyna drapać asfalt aż miło. Niebawem na nasz rynek wjedzie wersja Sportbrake.

Jaguar XF 2017 Jaguar XF
Na imitacjach wylotów powietrza umieszczono napis R-Sport Ultrawygodne fotele z tapicerką z tkaniny i skóry to standard w wersji R-Sport
Dane producenta Jaguar XF 3.0 TDV6 R-SPORT
Cena 356 700 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, V6
Pojemność skokowa 2993 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
300 KM
4000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
700 Nm
2000/min
Rodzaj napędu na tylne koła; 8-bieg. przekł. automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 6,2 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,5 l/100 km
Emisja CO2 144 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4954 x 1987 x 1457 mm, rozstaw osi 2960 mm, masa własna 1750 kg, pojemność bagażnika 505 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 251 700 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij