Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.2

Jaguar XKR-S – na tor i zwykłe drogi

Powstał, by cieszyć oko i dawać dużą radość z jazdy - także kierowcom amatorom. Nowy Jaguar XKR-S z obydwu ról wywiązuje się doskonale.

2011-08-04
Jaguar XKR-S XKR-S to idealny wybór dla tych, którzy chcą kupić sportowy samochód i  jednocześnie wyróżniać się.

 

Gdyby oceniać go tylko za wygląd, można powiedzieć jedno - zniewalający. XKR-S ma idealne proporcje samochodu sportowego - długa maska, krótkie zwisy przedni i tylny i dach tworzący z tylną szybą jedną płaszczyznę. Z tyłu wyrazu dodaje stylowy spoiler. Całości dopełniają 20-calowe felgi. Przednie i tylne lampy wyposażono w diody świetlne.

Wnętrze zaprojektowano perfekcyjnie. Kierowca siedzi jakieś 30 cm przed tylną osią, a przed oczami ma dwa czytelne, klasyczne zegary i okrągłą kierownicę (bez nowomodnych i niepraktycznych, zwłaszcza na torze, ścięć u dołu). Wysoka konsola środkowa, pod którą wiruje wał napędowy, i bardzo niska pozycja za kierownicą sprawiają, że kierowca w XKR-S czuje się jak w czołgu - pewnie i bezpiecznie. Najsłabszym elementem są plastiki zastosowane do wykończenia konsoli środkowej, które nawet wyglądem nie przypominają tego, na co je wystylizowano, czyli drewna i aluminium. Pokrętło dźwigni zmiany biegów przypomina zaś przerośnięty potencjometr w chińskich radyjkach. Na szczęście nie ma to wpływu na jej działanie. Jest szybka, biegi zmieniane są płynnie, jednak konia z rzędem temu, kto odróżni sposób działania w trybie "Drive" i "Sport". Jedno do czego można się przyczepić to brak umiejętności samoczynnego zredukowania przy ostrym dohamowaniu przed zakrętem. Skrzynia owszem redukować umie, ale wyłącznie wtedy, kiedy dyspozycję wyda jej się poprzez wciśnięcie pedału przyspieszenia lub użycie łopatki przy kierownicy. Drobniejszą wadą jest zbyt długie zwlekanie z przejściem w tryb automatyczny z ręcznego - około ośmiu sekund, zamiast standardowych 3-4 s.

O silniku można mówić tylko dobrze. Ta "V8" ma 5 litrów pojemności, turbodoładowanie, 550 KM, 680 Nm (dostępne w bardzo szerokim zakresie obrotów), setkę osiąga w 4,4 s, a prędkość 160 km/h - w 8,7 s. Te dane nie wymagają komentarza, zwłaszcza jeśli dodamy, że prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) wynosi 300 km/h. Reakcja na gaz jest niezła, a po wciśnięciu przycisku z flagą w kratę - staje się natychmiastowa. To, co fascynuje nie mniej niż osiągi to ścieżka dźwiękowa płynąca z czterech "głośników" - tub układu wydechowego. Jest fenomenalna w każdym przedziale obrotów - słuchanie innej muzyki byłoby profanacją. Wydechu można używać zamiast klaksonu - redukcja, gaz... i droga staje się czysta. Zużycie paliwa, według optymistycznych danych producenta, wynosi podobno 12,3 l/100 km, nam nie udało się zejść poniżej 30 l/100 km, co przy 71-litrowym zbiorniku oznacza konieczność minimum jednego tankowania, żeby przejechać trasę Wrocław - Warszawa.

JAGUAR XKR-S

JAGUAR XKR-S
Cena633 200 zł
KonkurenciPorsche 911 Turbo, Mercedes SLS
Silnikbenzynowy, V8, 5.0 biturbo
Moc/przy obrotach550 KM/6000–6500 obr/min
0–100 km/h4,4 s
Prędkość maksymalna300 km/h
Zużycie paliwa12,3 l/100 km
Emisja CO2292 g/km
Silnikpojemność skokowa 5000 cm3, maksymalny moment obrotowy 680 Nm w przedziale 250–5500 obr/min, skrzynia biegów 6A, napęd na tylne koła.
Nadwozie2-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szer. x wys. 4794 x 1892 x 1312 mm, rozstaw osi 2752 mm, masa własna 1753 kg, ładowność 392 kg, poj. bagażnika wg VDA 330 l.

O przyczepność dbają świetne opony Pirelli P-Zero o rozmiarze 295/35 R20 (tył) i 255/35 R20 (przód). Okazują się równie skuteczne na drodze, jak i na torze i ma się wrażenie, że przy ich możliwościach i w połączeniu z pewnie trzymającym zawieszeniem żadna siła nie zmusi "Jaga" do uślizgu bocznego. Sztywność poprzeczna zawieszenia jest bez zarzutu, działanie amortyzatorów mogłoby być bardziej twarde. Mniej komfortu za cenę większej sztywności jest zawsze mile widziane. Podobno inżynierowie usztywnili przednią oś o 28, tylną zaś o 32 procent, jednak tego typu wyliczenia wypada uznać raczej za wprawiające w dobry nastrój. Jeśli kierowca potrafi okiełznać pojazd, może pobawić się kontrolą trakcji, którą można uśpić lub całkowicie wyłączyć. Zabawa jest przednia, pod warunkiem że nie przesadzi się z gazem i ma się odpowiednio szybkie ręce do "zakładania" i "zdejmowania" kontry.

XKR-S nie jest tanią zabawką, ale konkurencja spod znaku Porsche, Audi, czy Mercedesa jest droższa, do tego bardziej widoczna na ulicach i mniej stylowa. W końcu posiadanie Jaguara to prawie jak wejście w szeregi arystokracji.

Tekst Michał Hutyra
amis 8/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 159 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    No toście pogadali
    airmatic, 2011-08-09 11:58:33
  • avatar
    zgłoś
    hehehh
    84styleFury, 2011-08-08 22:17:59
  • avatar
    zgłoś
    nie kumam kim jest szowinistaMusisz jeszcze potrenować.
    ~Samuraj, 2011-08-08 00:40:59
  • avatar
    zgłoś
    hehehe nie kumam kim jest szowinista heheh ale dziwnie brzmi po prostu stopuje Jaga i uswiadamiam ze nie bd mial latwo,wiaodmo ze klijentow bd mial mowie sam mi wapdl w oko nawt ... ale ale hehehe oglnie na 10/6+ to jest moje zdanie i tyle nikt nie musi sie zgadzac przeciez fajnie jest ogolnie tego sie spodziewalem wpadajac tu...
    84styleFury, 2011-08-07 22:49:16
  • avatar
    zgłoś
    Męski szowinista jest od docierania (dwa posty wcześniej było coś o przetarciu ) oraz przypalania (garów w kuchni i opon na torowych "agrafkach"). Pewnie o to chodziło Fury'emu
    airmatic, 2011-08-07 14:49:24
  • avatar
    zgłoś
    tak jak poziom dziewczyna musi trzymac w kuchni tak samo w furachCo za męski szowinista ... .
    ~Samuraj, 2011-08-07 13:52:08
  • avatar
    zgłoś
    Ale ten Jaguar wcale nie powstał, żeby od razu być ripostą na oferty Porsche czy Nissana (jak już tak się na niego upierasz)!!! I nie po to, aby usmażyć na jednym ogniu GT-R'a i "911"... Twórcom chodziło o bardziej ekstremalną wersję "kocura", który w zwykłej wersji bardziej niż na tor nadaje się do szybkiego cruisingu. Standardowy XKR jest bowiem "zbyt grzeczny" i za bardzo dyskretny jak na Gran Tourismo.Dlatego powstało TO AUTO, które przegranej w pojedynku z Nissanem GT-R już nie będzie się wstydzić
    airmatic, 2011-08-07 00:05:50
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):I weź tu spróbuj zadowolić takiego jak 84StyleFury... Tylko mi nie mów, że nie chciałbyś się "karnąć" XKR-S'em, gdyby ci zaproponowali PR-owcy z Jaguara heheh ja jestem wybredny tak jak poziom dziewczyna musi trzymac w kuchni tak samo w furach hehehe ekipa w cuupejach jest obstawiona akurat na najwzysszym poziomie heheh ...nooo wiadomo ze bym mu dal do docinki hehehe ale to tylko przetracie przed 1 LIGA tam wystarczy kuknac na Nissssssan Style zawodnika mamy << GTR 35 >> i wszytskooo taki jag moze sobie tylko z boku popatzrec jak zjedzaja nr 1 zawodnicy min. Porszawa, ZR1 , R8 5.2 czy M6(blisko juz krecila aile jest w prod) to nie ta liga dla tego jaga hyhyhy wiecej wiecej treningu techniki ale na to 3ba lat hhehe
    84styleFury, 2011-08-06 23:52:59
  • avatar
    zgłoś
    I weź tu spróbuj zadowolić takiego jak 84StyleFury... Tylko mi nie mów, że nie chciałbyś się "karnąć" XKR-S'em, gdyby ci zaproponowali PR-owcy z Jaguara
    airmatic, 2011-08-06 23:42:47
  • avatar
    zgłoś
    hehhe te osiagi dla jjjaga nie osiagalne za cienki jest heheheh to nie ekipa z Niemiec czy Japoni ,ale wpadl mi w oko wtedy jak wyskoczyl nie pwoiem ale duuzzoo treningu jesszcze
    84styleFury, 2011-08-06 23:32:27
  • avatar
    zgłoś
    Pod tym względem Jaguar faktycznie się nie popisał, a ja podtrzymuję to co mówiłem - wstawki z włókna węglowego do takiego XKR - S'a proszę!
    ~Samuraj, 2011-08-05 13:22:34
  • avatar
    zgłoś
    Plastikowe elementy deski rozdzielczej, które nawet nie wyglądają na to, co by udawały - drewna i chromu? Obawiam się, że takie rzeczy w kokpicie sportowego XKR zakrawają na profanację brytyjskiego smaku. Rozumiem potrzebę redukcji masy, ale żeby zaraz kosztem montażu podróbek?Zresztą Jaguar mógł sobie oszczędzić topowego wyposażenia (np. audio czy zaawansowanej "klimy"), więc o co tu chodzi?PS. Nie rozumiem, o co autorowi chodziło z tym pokrętłem wyboru przełożeń skrzyni. Porównywać go do potencjometru chińskich radyjek za 10 złotych zakrawa na złośliwość
    airmatic, 2011-08-05 13:13:08
  • avatar
    zgłoś
    Osiągi - jeszcze jestem w stanie zrozumieć pewien zawód, ale cena jest według mnie dosyć adekwatna, a dlaczego? Też chciałbym, żeby taki Jag był już za pół miliona dostępny, ale za taką kasę to możemy wyrwać zwykłego XKR - a lub pójść mniej sportowo i zakupić jakiegoś Range Rovera. Ten najostrzejszy kot swoje kosztować musi, a i tak przy cenie niektórych Lambo czy Ferrari to wręcz przecena.
    ~Samuraj, 2011-08-05 12:59:54
  • avatar
    zgłoś
    4s do 100km/h i 500 tys pln
    84styleFury, 2011-08-05 09:48:14
  • avatar
    zgłoś
    A jakiego Preisu i osiągów byś się spodziewał?
    ~Samuraj, 2011-08-05 00:49:34
  • avatar
    zgłoś
    hehe jak na jaga nawet spox na Genewie wychylil sie ehheeh dla mnie preis zbyt wysoki i osiagi nie adekwatne do napinki takiej hehehe
    84styleFury, 2011-08-04 22:59:37
  • avatar
    zgłoś
    Samochód wygląda genialnie i śmiem nawet twierdzić, że pod względem designu przegania niektóre Astony. Brzmi kapitalnie i bardzo mi się spodobało podsumowanie artykułu, bo ta brytyjska motoryzacja jednak coś w sobie ma. PS. We wnętrzu z chęcią widziałbym wstawki z włókna węglowego.
    ~Samuraj, 2011-08-04 13:38:29
  • avatar
    zgłoś
    Powstał, by cieszyć oko i dawać dużą radość z jazdy - także kierowcom amatorom. Nowy Jaguar XKR-S z obydwu ról wywiązuje się doskonale.
    auto motor i sport, 2011-08-04 10:39:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij