Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.2

Jeden za wszystkich – Volvo V70

Do miasta i na trasę, na golfa i do sklepu po nowy regał, do szybkiej jazdy górską serpentyną i na długą komfortową podróż - czy nowe Volvo V70 z dieslem pod maską potrafi stawić czoło każdemu wyzwaniu?

Maciej Ziemek 2008-02-06
Test Volvo V70 Już sama sylwetka V70 świadczy o tym, że bagażnik nie jest jedynie stylowym dodatkiem do największego kombi Volvo.

Już sama sylwetka V70 świadczy o tym, że bagażnik nie jest jedynie stylowym dodatkiem do największego kombi Volvo. Niezbyt pochylone boczne ściany nadwozia, pionowo ścięty tył oraz potężny i kształtny otwór bagażnika ułatwiają wypełnienie go zarówno zwykłymi walizkami, jak i solidnym regałem na książki. Pojemność przedziału bagażowego, wynosząca od 575 l do 1600 l, mówi wszystko.

Wnętrze auta też podporządkowano wymogom funkcjonalności. Tylna kanapa jest dzielona w proporcjach 40/20/40, co umożliwia wygodne podróżowanie (w zasadzie - na osobnych fotelach) czterech osób, nawet z nartami. Po złożeniu tylnej kanapy podłoga bagażnika jest płaska i ma wymiary pojedynczego łóżka. Przyjemna w dotyku, niemal pluszowa wykładzina bagażnika prezentuje się lepiej niż materiał na niejednym tapczanie.

Seryjnie montowana roleta bagażnika zintegrowana z elastyczną siatką - dzieloną w proporcjach 40/60, oddzielającą przestrzeń bagażową od kabiny - w razie gwałtownego hamowania zabezpiecza pasażerów przed "atakiem" luźnych przedmiotów przewożonych w bagażniku. Ponadto, za dopłatą, V70 można wyposażyć w uchwyt na torbę w bagażniku czy w specjalny panel z uchwytami, dzięki któremu każdy ładunek można solidnie - za pomocą siatek i pasów - zabezpieczyć przed przesuwaniem.

Wnętrze V70 rozpieszcza pasażerów. Na komfortowe warunki podróżowania składają się ogólna jakość wykonania, stonowana stylizacja, wygodne fotele i sporo miejsca we wszystkich kierunkach. Dzięki dużym zakresom regulacji kierownicy i fotela, kierowcy - bez względu na posturę - nie powinni mieć problemu z dobraniem bardzo wygodnej pozycji za kierownicą. Przyjazna obsługa nie wymaga ani oswajania, ani przyzwyczajania - można wsiąść i od razu jechać.

Pięciocylindrowy diesel o mocy 185 KM pracuje równo od razu po uruchomieniu. Na komendy wydawane prawą stopą reaguje bez wahania i bez zająknienia wkręca się na obroty. Chociaż maksymalnie wspina się do 5000 obr/min, do dynamicznej jazdy wystarczy mu maksymalnie 3000 obr/min. Wysokoprężna jednostka napędowa Volvo najwięcej ma do zaoferowania w przedziale od 2000 obr/min do 2750 obr/min. Wtedy krzywa momentu obrotowego przebiega płasko na poziomie aż 400 Nm. Właśnie powyżej 2000 obr/min charakter silnika przekłada się na znakomitą elastyczność, która robi na kierowcy spore wrażenie. Większe nawet niż przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,1 s czy prędkość maksymalna na poziomie 225 km/h. Od 60 km/h do 100 km/h na VI biegu Volvo V70 D5 rozpędza się tylko 6 sekund. Na tym samym biegu manewr przyspieszania z 80 km/h do 120 km/h trwa nawet o 0,1 s krócej. Mimo sporej pojemności silnika, wynoszącej 2,4 litra, duże Volvo V70 na trasie potrafi zadowolić się zużyciem oleju napędowego na poziomie poniżej 6 l/100 km. Zużycie paliwa w mieście oscyluje wokół 10 l/100 km, co - zważywszy na pojemność diesla i rozmiary samochodu - również jest godne podziwu.

Doposażony w aktywne zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia, które mogą pracować w jednym z trzech trybów pracy - komfortowym, sportowym lub zaawansowanym sportowym - testowany egzemplarz V70 zachowuje się na drodze tak, jak życzy sobie kierowca. Na drogach o gorszej nawierzchni skok amortyzatorów, zaprogramowanych na komfort resorowania, jest duży a ruchy nadwozia łagodne i płynne. Z kolei, przy dużej prędkości na autostradzie czy na krętej, ale równej drodze w górach, zawieszenie - pracujące w trybie zaawansowanym sportowym - czuwa nad zapewnieniem jak najlepszego kontaktu między kołami a nawierzchnią. Skok amortyzatorów jest wtedy nieduży a nadwozie przemieszcza się w pionie często i gwałtownie. Ustawienie takie, razem z bezpośrednim układem kierowniczym, owocuje szybkimi reakcjami na ruchy kierownicą i zapewnia wysoką precyzję prowadzenia, co dzieje się kosztem komfortu.

Przestronne i wszechstronne nadwozie, dynamiczny i oszczędny silnik oraz bogate wyposażenie i wysoka jakość wykonania sprawiają, że Volvo V70 świetnie nadaje się i do codziennej eksploatacji, i na okazje od święta. W ruchu miejskim niestety nie zachwyca zwrotnością, gdy zaś chcemy go użyć w celach wybitnie transportowych - okazuje się, że ładowność nie jest jego atutem.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Mariusz Barwiński

Dane techniczne

Data publikacji 12/2007
Silnik Pięciocylindrowy, rzędowy, wysokoprężny (common-rail), z turbosprężarką, chłodzony cieczą, umieszczony poprzecznie z przodu; dwa wałki rozrządu w głowicy, dwa zawory na cylinder; filtr cząstek stałych.
Moc kW (KM) 136 (185)
Przy obrotach (/min) 4000
Pojemność skokowa [cm3] 2400
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 400
Przy obrotach (/min) 2000-2750
Przeniesienie napędu Napęd na przednie koła, 6-biegowa przekładnia mechaniczna. Wielkość przełożeń: I. 3,39, II. 1,91, III. 1,19, IV. 0,84, V. 0,65, VI. 0,54; bieg wsteczny 3,23, przeł. przekładni głównej 4,0:1.
Nadwozie Pięciodrzwiowe, pięciomiejscowe kombi.
Układ jezdny Niezależne zawieszenie kół; z przodu wahacze poprzeczne i kolumny resorujące; z tyłu oś wielowahaczowa i sprężyny śrubowe; z przodu i z tyłu amortyzatory teleskopowe o regulowanej charakterystyce tłumienia, stabilizator. Rozstaw kół z przodu/ z tyłu 1588/1586 mm. Zębatkowa przekładnia kierownicza ze wspomaganiem; 2,8 obrotu kołem kierownicy. Hydrauliczny, dwuobwodowy układ hamulcowy ze wspomaganiem, z przodu hamulce tarczowe wentylowane, z tyłu hamulce tarczowe; ABS i EBD. Hamulec postojowy działający na koła tylne. Rozmiar kół 7 J x 16, rozmiar opon 225/55 R16; Michelin Primacy HP.
Dł/szer/wys [mm] 4823/1861/1547
Rozstaw osi [mm] 2816
Średnica zawracania w prawo/lewo [m] 12,4/12,5
Poj. zbiornika paliwa [l] 70
Masa własna [kg] 1796
Dopuszczalne obciążenie [kg] 504
Poj. bagażnika [l] 575-1600
CO2 (limit) [g/km] 172
Koszty utrzymania – ubezpieczenie OC (1 rok) zł 1529
Koszty eksploatacji na km (zł) przy 15/30 tys. km/rok 1,46/0,89
Miesięczne koszty eksploatacji (zł) przy 15/30 tys. km/rok 1821/2218
Gwarancja podzespoły (lata) 2
Gwarancja lakier (lata) 2
Gwarancja perforacji nadwozia (lata) 12
Cena modelu testowanego (zł) 215 840
Wyposażenie seryjne Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne oraz kurtynowe, układy – ABS z EBD, EBA, DSTC, 5 trzypunktowych pasów bezpieczeństwa z napinaczami (przednie z ogranicznikami siły napięcia), immobilizer i alarm, przednie lampy przeciwmgielne, zdalnie sterowany centralny zamek, system mocowania fotelika ISOFIX, elektrycznie sterowany hamulec postojowy, klucz zintegrowany z pilotem centralnego zamka, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu, przednie fotele z regulacją wysokości, lampki do czytania z przodu i z tyłu, tempomat, sterowanie sprzętem audio z kierownicy, tylna kanapa dzielona w proporcjach 40/20/40, roleta bagażnika z elastyczną siatką.
0-100 km/h (s) 9,1
Prędkość maksymalna (km/h) 225
Elastyczność 60-100 km/h na IV/V biegu (s) 6,0/9,3
80-120 km/h na IV/V biegu (s) 5,9/7,8
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 5,5
Maksymalne (l/100 km) 9,8
średnie podczas testu (l/100 km) 8,1
zasięg (km) 864
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 38
Wyposażenie dodatkowe Aktywne reflektory biksen. - 6350; elektr. otwierane okno dach. - 4730; wspomaganie parkowania - 3600; lakier metalizowany - 3550; aktywne zawieszenie 6730; relingi dachowe - 1590.


PODSUMOWANIE

Volvo V70 D5 Momentum

Ocena:
4
(, )
Obok przestronności do zalet Volvo V70 należą bardzo bogate wyposażenie i wysoka jakość wykonania. Z dynamicznym dieslem pod maską auto świetnie nadaje się nie tylko na długie trasy, ale też do miasta.
Nadwozie
przestronne wnętrze
duży i pakowny bagażnik
wysoka funkcjonalność
przyjazna obsługa
mała ładowność
Napęd
bardzo dobre osiągi
dobra charakterystyka silnika
precyzyjny mechanizm zmiany biegów
Bezpieczeństwo
bogate wyposażenie
skuteczne hamulce
Komfort
komfortowe fotele
wydajna klimatyzacja
niski poziom hałasu
wygodna pozycja za kierownicą
dobry komfort resorowania
Właściwości jezdne
dobra trakcja
bezpieczne zachowanie na prostej i na zakrętach
bezpośredni układ kierowniczy
kiepska poręczność
Eksploatacja
kosztowne wyposażenie dodatkowe
przeciętne warunki standardowej gwarancji
Środowisko
silnik spełnia normę Euro 4
niskie zużycie paliwa
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Do miasta i na trasę, na golfa i do sklepu po nowy regał, do szybkiej jazdy górską serpentyną i na długą komfortową podróż - czy nowe Volvo V70 z dieslem pod maską potrafi stawić czoło każdemu wyzwaniu?
    auto motor i sport, 2008-02-06 09:29:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij