Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Jedzie nowe – Mazda 6

Większa, lżejsza i bardziej elegancka - Mazdą 6 drugiej generacji jeździliśmy na torze wyścigowym jeszcze przed jej rynkową premierą.

2008-01-28
Mazda 6 Dynamiczna sylwetka powinna przyciągnąć klientów o sportowym zacięciu.

Mazda 6 pierwszej generacji pojawiła się na rynku w 2001 roku. Wyróżniała się odważnym wzornictwem, jakością wykonania oraz sportowym charakterem. Także pod względem rozwiązań technicznych "szóstka" nie rozczarowywała swoich właścicieli.

Nowa Mazda 6 to atrakcyjny samochód o sportowym zacięciu. Jego przód przywołuje na myśl drapieżne zwierzę, a wrażenie to podkreśla cała sylwetka. Tył wyróżnia się podwójnym, lecz konwencjonalnym w kształcie wydechem oraz nowoczesnymi lampami diodowymi LED, które stają się nieodłącznym elementem wszystkich współczesnych samochodów.

Pomimo że Mazda 6 jest technicznie wysoce zaawansowana, wcale nie przybrała na wadze - nowe wcielenie Mazdy 6 jest o 35 kg lżejsze od swojego poprzednika. Co więcej, wszystkie zewnętrzne elementy samochodu zoptymalizowano pod kątem zmniejszenia oporu powietrza, w wyniku czego jego współczynnik Cx wynosi jedynie 0,27. Szkielet nadwozia wykonano z wysokogatunkowej stali, co dało większą sztywność skrętną.

Dla europejskich klientów przygotowano wiele systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Nową Mazdę 6 można szybko zatrzymać, dzięki większym hamulcom tarczowym, z przodu chłodzonych powietrzem. W każdym egzemplarzu klienci znajdą ABS, EBD, DCS oraz TCS. Bardzo interesującym rozwiązaniem są składające się pedały hamulca i sprzęgła, które zmniejszają ryzyko urazu przy zderzeniu czołowym.

Pod maską Mazdy 6 znajdziemy m.in. 2,5-litrowy silnik, który zastąpił jednostkę 2,3-litrową. Ta nowa konstrukcja wytwarza maksymalną moc 170 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 226 Nm. Pracuje równiej niż poprzedni silnik, dzięki sztywnemu korpusowi, mocniejszemu wałowi korbowemu, zastosowaniu tłumików drgań m.in. w kole zamachowym. Jego efektywność zwiększają układ rozrządu ze zmiennymi fazami zaworów ssących S-VT oraz układ dolotowy o zmiennych parametrach VIS. Silnik współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i zużywa 8,1 l paliwa na 100 km. Inną benzynową jednostką w ofercie jest silnik 1.8, który wytwarza 120 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 165 Nm. Ten silnik łączony jestz 5-biegową skrzynią mechaniczną. Do wyboru jest też jednostka benzynowa o pojemności 2,0 l, która może współpracować z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub 5-przełożeniowym automatem. Ten silnik rozwija 147 KM mocy przy 6500 obr/min. Samochód oferowany jest także z 2-litrowym dieslem (z wtryskiem typu common-rail) i z filtrem cząstek sta- łych - jednostka ta osiąga moc 140 KM przy 3500 obr/min.

Najpierw wyjeżdżamy na tor autem z silnikiem 2.5. Na ramionach kierownicy Mazdy umieszczono centrum sterujące. Za jego pomocą można kontrolować wszystkie funkcje systemów audio, nawigacji, klimatyzacji oraz pokładowego komputera. Rozwiązanie to działa skutecznie dzięki systemowi CF-Net, który umożliwia kierowcy skupienie całej uwagi na kierowaniu i sterowaniu wszystkimi funkcjami przy użyciu jedynie lewego kciuka.

Mazda 6 zaprezentowała się na torze jako auto o zacięciu sportowym. Na zakrętach świetnie trzyma się drogi, nawet przy dużych prędkościach. Doskonała stabilność pojazdu jest wynikiem zastosowania nowego układu zawieszenia - kolumn McPhersona z przodu i wielowahaczowego z tyłu.

Potężny silnik benzynowy ledwo słychać przy niskich obrotach. Poziom hałasu w kabinie przy 60 km/h to tylko 67,5 dB. Dociśnięcie pedału gazu budzi geny hałasu w tej usportowionej maszynie. Przy jeździe z silnikiem 1.8 brakowało nieco dynamiki. Dobrym, wypośrodkowanym rozwiązaniem jest jednostka o pojemności dwóch litrów.

Mazda w postaci nowej "6" oferuje solidne i zgrabne auto, w Polsce wciąż jeszcze mające status białego kruka. To ostatnie może się wkrótce zmienić, bo Mazda zapowiada otwarcie od przyszłego roku swojego przedstawicielstwa w Polsce.

Tekst: Peter Michalec
Zdjęcia: Mazda


DANE TECHNICZNE

Model1.82.02.52.0 CD
DANE TECHNICZNE
Model 1.8 2.0 2.5 2.0 CD
Rodzaj silnika/liczba cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność silnika cm3 1798 1999 2488 1998
Moc maksymalna kW (KM) 88 (120) 108 (147) 125 (170) 103 (140)
przy obrotach 1/min 5500 6500 6000 3500
Maks. moment obrotowy Nm 165 184 226 330
przy obrotach 1/min 4300 4000 4000 2000
Długość x szer. x wys. Mm 4755 x 1795 x 1440
Rozstaw osi mm 2725
Pojemność bagażnika l 504
Przyspieszenie 0-100 km/h s 11,3 9,9 (10,8) 8,0 b.d.
Prędkość maks. km/h 200 214 (204) 220 204
Średnie zużycie paliwa l/100 km 6,8 7,0 (7,7) 8,1 5,6
Emisja CO2 g/km 161 166 (182) 192 149
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To są subiektywne odczucia każdego z nas i mamy do nich prawo. Ja znając siebie też lepiej czułbym się w Maździe (mimo, że nią jak na razie nie jechałem), mimo tych niedociągnięć i tego, że w różnych testach jednak pod pewnymi względami przegrywa.
    ~Samuraj002, 2010-12-03 17:37:42
  • avatar
    zgłoś
    Wtedy Mazda odpadła, bo właściciel nie chciał obniżyć ceny, kiedy co chwilę znajdywały się jakieś ****ółki, typu rozdarty kawałek tapicerki (jasna skóra) i o wszystkim mówił dopiero po znalezieniu, a nie od razu.Wygoda trochę odbiega? Nie dla mnie. Jeździłem i Passatami i Mondeami i patrząc na nie z perspektywy Mazdy, to niestety trochę im brakuje. Oczywiście nie były to jakieś kolosalne różnice, ale jednak. Poza tym, w Maździe się po prostu lepiej czuję. W Mondku i Pasku (pomimo ich pełnego wyposażenia, typu skóra, półka na kapcie, widok na morze ) jakoś czułem się jak w środku transportu. W Maździe było pełne poczucie, że jedzie się samochodem, a nie przyrządem do przemieszczania się.
    MarCiNeK, 2010-12-03 17:08:51
  • avatar
    zgłoś
    To czemuś Mazdy nie kupił skoro to najlepsza marka świata? Maździe nie można odmówić designu, dobrego prowadzenia i charakteru, ale mimo wszystko w porównaniu z Paskiem czy Mondeo przegrywa na wielu polach. :/ Jakość nie taka dobra jak u konkurencji, wygoda niestety też trochę odbiega, po prostu trzeba przywyknąć, że to co piękne i cudowne nigdy nie będzie takie "naj". Żałuję, że szóstka nie miażdży konkurencji, ale na razie ją na to nie stać i trzeba się pogodzić z faktami.
    ~Samuraj002, 2010-12-03 16:19:02
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem, jak silnikowo wypadłoby porównanie Mazdy z Passatem, ale że niby Mondeo lepsze? Błagam.Poza tym, Passaty i Mondea mają "wszyscy". Mazda, mimo, ze jest w tej samej klasie, wybiega daleko do przodu.
    MarCiNeK, 2010-12-03 11:46:46
  • avatar
    zgłoś
    Coś wyjątkowego na tle wszechobecnych Passatów, Mondeo i Avensisów. I choć tymi autami też zdarzyło mi się jechać, to nie dorastają one Maździe do sznurówekHmmm... Z jednej strony można rzec: Każdy ma prawo do subiektywnych opinii. Z drugiej jednak nie sposób przejść spokojnie obok opinii, która ociera się o ekstremizm. Mazda jest - i owszem - samochodem ładnym i solidnym, ale nie stawiajmy jej jako wiodącej w klasie i to wobec Passata, czy Mondeo, bo te dwa akurat biją ją pod każdym względem z wyjątkiem urody.
    eri, 2010-12-03 09:35:34
  • avatar
    zgłoś
    no toś Panie wymyślił Dla Japończyka Mazda jest tym, czym Opel dla Niemca - biedniejszym bratem VW (Hondy). A u nas nie wiedzieć czemu zyskała taką niezwykłą opinię ponadprzeciętnego auta. U mnie każdy model łapie minusy za plastikowe wnętrze o nudnym designie i z przeciętnymi materiałami.
    esper, 2010-12-03 09:15:44
  • avatar
    zgłoś
    A dla mnie Mazda jest najlepszą marką na świecie. Auta ładne, trwałe i nietuzinkowe. Bardzo mnie ucieszyła wiadomość, że Mazda wraca na polski rynek i mam nadzieję, że będzie tych aut coraz więcej na polskich drogach. W szczególności podoba mi się 6 i seria CX. Ta szósteczka to majstersztyk wśród au przyziemnych. A wersja kombi powoduje u mnie orgazm. Jakieś 10 lat temu "byłem" bliski kupna 626 Xedos. I to chyba spowodowało moją miłość do tej marki. Jedna przejażdżka sprawiła, że postrzegam tą markę jako coś wyjątkowego. Coś wyjątkowego na tle wszechobecnych Passatów, Mondeo i Avensisów. I choć tymi autami też zdarzyło mi się jechać, to nie dorastają one Maździe do sznurówek. Z jednej strony szkoda, że tak mało Mazd jeździ po naszych drogach, ale z drugiej, jak już je widać, to wiadomo, że właściciel zna się na rzeczy i wie, że to bardzo dobre wózki.To mówiłem ja, Jarząbek.
    MarCiNeK, 2010-12-03 06:48:20
  • avatar
    zgłoś
    Niedawno czytałem właśnie test Avensisa i ku mojemu zdziwieniu jest to pod wieloma względami niedopracowane auto. :/ A spodziewałem się zgoła czego innego.
    ~Samuraj002, 2010-12-02 19:05:06
  • avatar
    zgłoś
    A swoją drogą - piękne auto.Bez dwóch zdań! Mazda totalnie odjechała reszcie japończyków w temacie dizajn Mam trochę doświadczeń jako użytkownik tej marki i na jakość też nie było co marudzić. Zasadniczo, taki Avensis może od razu popełnić seppuku
    eri, 2010-12-02 10:55:43
  • avatar
    zgłoś
    Z zewnątrz ten lifting wiele nie zmienił. Większe zmiany są w środku i podobno nieco zmieniły się nastawy zawieszenia (większy komfort podróżowania). A swoją drogą - piękne auto.
    ~Samuraj002, 2010-12-01 20:37:34
  • avatar
    zgłoś
    Na stronie jednego z dealerów znalazłem obszerną galerię zdjęć : Warto dodać, że auto właśnie przeszło lifting.
    skrodzki7, 2010-12-01 08:51:27
  • avatar
    zgłoś
    'Cez' napisał(-a):Fajna bryczka tylko słabiutkie silniki. brakuje mocnego diesla.Właśnie, oprócz mocy zadziwiająca jest podana przez Mazdę prędkość maksymalna: 198/200 km/h, takie duże auto z dużym silnikiem, o co chodzi ???
    ~jacek, 2009-07-25 22:32:39
  • avatar
    zgłoś
    mieszkam w usa, nowa mazde mam od trzech tygodni, nie wiem na ile rozni sie od wersji europejskiej, ale jestem z niej naprawde zadowolony, poprzednio jezdzilem samochodami produkcji amerykanskiej i dopiero teraz rozumiem znaczenie wyrazenia "jakosciowa przepasc", tutaj o nowej mazdzie 6 mowi sie lexus dla ubogich, to bardzo udane auto, jest swietnie wykonane, ma serce (silnik) chetne do jazdy i daje mi duzo przyjemnosci, pozdrawiam
    ~vonsippen, 2009-02-23 22:59:27
  • avatar
    zgłoś
    a słyszeliście o tym, że w najnowszym rankingu ADAC EcoTest, ogłoszonym przez czołowy automobilklub Europy, model Mazda6 1.8 MZR Exclusive zdobył za rozwiązania ekologiczne łącznie 80 punktów oraz notę 4-gwiazdkową. dzięki temu produkt japońskiej marki plasuje się wśród „najczystszych” aut zasilanych benzyną, oferowanych na rynku niemieckim. jak dla mnie bomba
    ~analoger, 2008-07-24 21:39:35
  • avatar
    zgłoś
    Szóstka to naprawdę fenomenalny samochód. Kiedy się nią przejechałem to zrozumiałem o co chodzi w tym haśle "zoom zoom"
    ~Łukasz, 2008-07-09 23:33:00
  • avatar
    zgłoś
    > zawieszenie twarde, żadna dziura nie odczuwalna, akurat na polskie> drogi O takich tekstach kiedyś mówiło się : "to się nadaje do telewizji" ...
    ~żukOHV, 2008-06-30 09:51:08
  • avatar
    zgłoś
    jechałem ostatnio taką, jestem pod wrażeniem:-atrakcyjna linia nadwozia, cudowny profil, ciekawe detale (lampy, obwódki, relingi), ładny tyłek- przestronne wnętrze- fotele naprawdę bardzo wygodne- bagażnik i miejsce na nogi są naprawdę imponujące- skrzynia cudowna- zawieszenie twarde, żadna dziura nie odczuwalna, akurat na polskie drogi- pozostałe detale są przemyślane, ciekawe otwieranie bagażnika, dużo schowków, kierownica chodzi lekko
    ~prof., 2008-06-27 21:18:51
  • avatar
    zgłoś
    podoba mi sie nowa mazda 6 ale te silniki nie nadążają za resztą samochodu.
    ~trurtn, 2008-06-25 22:19:05
  • avatar
    zgłoś
    No wiec samochód stylistycznie co tu duzo mowic,ladny,udany,cos innego.Niestety silniki to jakies nieporozumienie.Skad oni te silniki pobrali 1.8 i moc 120KM albo 2.5 i moc 170KM?Z muzeum techniki?Ze skansenu?Te 170KM to powinien miec silnik 1.8.
    ~Ed, 2008-06-21 00:39:30
  • avatar
    zgłoś
    To chyba jakieś jaja.Nowa jednosta benzynowa z 2.5 litra wyciąga moc 170km,śmiech na sali.Tyle to wyciągało moje stare,10 letnie Audi A6 2.4 ))
    ~raver, 2008-06-21 00:31:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij