Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jeep Cherokee: Więcej kultury

Jeep Cherokee, który do tej pory szczycił się wizerunkiem twardej terenówki, staje się bardziej cywilizowany i puka do drzwi klasy premium. Co nie znaczy, że już nie chce brylować na bezdrożach.

Szymon Piaskowski 2014-06-16

Piąta generacja auta, która z poprzednimi nie ma nic wspólnego, do salonów wjedzie w dwóch odmianach – Longitude  i Trailhawk. Można się spodziewać, że większe wzięcie będzie miała ta pierwsza – druga już „w podstawie” kosztuje 193 900 zł i jest dostępna tylko z jednym silnikiem (3.2 V6 o mocy 272 KM).

Cherokee nr 5 wygląda, jakby podczas projektowania styliści Jeepa mieli wolne, a zadanie przydzielono studentom – mimo nawiązań do innych Jeepów (m.in. dzielonej na siedem części osłony chłodnicy) Cherokee wygląda, szczególnie od przodu, bardzo futurystycznie. Pytać czy wygląda dobrze, to jak jak dociekać czy ładny jest Nissan Juke – każdy ma na ten temat swoje zdanie.

Kabina Cherokee jest poskładana bardzo solidnie i choć górną część deski rozdzielczej przeszyto imitacją skóry, a na drzwiach znalazło się sztuczne drewno, całość sprawia bardzo dobre wrażenie. Nawet jeśli do segmentu premium brakuje, to brakuje tylko ciut. Narzekać nie można na ilość miejsca (chyba że z tyłu nad głową w wersjach z panoramicznym dachem), a aranżację przestrzeni ułatwia przesuwana tylna kanapa.

W standardzie są dwustrefowa klima, asystent parkowania i światła LED

Największą nowością w Jeepie jest 9-stopniowy automat od ZF (standard w wersji ze 170-konnym dieslem). Mimo że nie jesteśmy pewni czy świat motoryzacji potrzebuje aż 9 przełożeń, to do działania skrzyni nie można się przyczepić, bo pracuje ona bardzo płynnie (również podczas redukcji). Czasami może zbyt uparcie trzyma niższy bieg – zupełnie niepotrzebnie, bo maksymalny moment obrotowy (350 Nm) dostępny jest przy 1750 obr/min. Być może 9. przełożenie miało wpływ na lepsze wyciszenie kabiny – przyznać trzeba, że klekot diesla jest wytłumiony bardzo przyzwoicie.

Cherokee na asfalcie zdaje egzamin zaskakująco sprawnie, może dlatego, że jego płyta podłogowa to krewna tej z Alfy Romeo Giulietty. Nadwozie w zakrętach nie wpada w kołysanie, układ kierowniczy jest, jak na Jeepa, sztywny i nawet jeśli elektryczne wspomaganie nieco odcina od informacji o tym, co dzieje się z przednimi kołami, to w całości czuć europejskie, a nie amerykańskie szlify. Jak na prawie 2-tonowego kloca, Jeep skutecznie maskuje swoją otyłość. W wersji Limited Cherokee ma standardowo układ napędu Active Drive Lock II z reduktorem terenowym, który np. na śliskim podłożu potrafi napędzać koło o największej przyczepności.

W podstawowej odmianie Cherokee odpycha się jedynie przednimi kołami (2.0 Multijet 140 KM, cena od 139 900 zł), najtańsza wersja 4x4 z tym samym silnikiem kosztuje 153 900 zł. Wszystkie już do sprawdzenia w salonach.

Dane producenta Jeep Cherokee 2.0 M-JET II Limited
Cena 192 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, r4
Pojemność skokowa 1956 cm3
Moc maks./przy obrotach 170 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 350 Nm/1750 obr/min
Przeniesienie napędu na obie osie;
9-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 192 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 154 g/km
Nadwozie

5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4624 x 1904 x 1670 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1953 kg, pojemność bagażnika 591-714/1267 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Szymon Piaskowski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 196 100 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    jak już Jeep odpuszcza segment terenówek, to znaczy, motoryzacja schodzi całkowicie na psy
     
     
     
    ____________________
    You can join us for best Youtube training.
     

    dany500, 2014-11-13 13:34:09
  • avatar
    zgłoś
    jak już Jeep odpuszcza segment terenówek, to znaczy, motoryzacja schodzi całkowicie na psy
     
     
     
    ____________________
    dany

    dany500, 2014-10-21 20:38:56
  • avatar
    zgłoś
    A właśnie że nie. Poczekaj na test z bieżącego numeru AMiS-a, a zobaczysz, że w Jeepie nie czytają "Auto Bilda" i mają we właściwym miejscu niemieckie tabelki ;)

    airmatic, 2014-06-17 08:04:38
  • avatar
    zgłoś
    jak już Jeep odpuszcza segment terenówek, to znaczy, motoryzacja schodzi całkowicie na psy

    Pastuch, 2014-06-16 15:39:10
  • avatar
    zgłoś
    Jeep Cherokee, który do tej pory szczycił się wizerunkiem twardej terenówki, staje się bardziej cywilizowany i puka do drzwi klasy premium. Co nie znaczy, że już nie chce brylować na bezdrożach.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-06-16 13:37:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij