Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Jeep Grand Cherokee SRT

Mniej terenowy. Jeep Grand Cherokee SRT to jeden z niewielu mocnych SUV-ów zbudowanych w oparciu o prawdziwy i luksusowy terenowy samochód. Woli jednak asfalt.

2012-08-13
Jeep Grand Cherokee SRT Zwartą sylwetkę wyróżniają potężne końcówki wydechu w niby-dyfuzorze i 20-calowe koła

Na najszybszego Jeepa w dziejach przepis był prosty: z "normalnego" Grand Cherokee usunięto reduktor, prześwit zmniejszono, a komputer na nowo skonfigurowano, usuwając większość oprogramowania wspomagającego wyprawy w teren. Dodano potężny, większy niż u poprzednika V8 Hemi i bardziej mięsiste oblachowanie. Całość wygląda smakowicie i budzi respekt, zwłaszcza że mało co tak okazałego rozpędza się do setki w pięć sekund.

We wnętrzu jest wszystko, co służy komfortowi: podgrzewane i wentylowane fotele, podgrzewana kierownica, 19-głośnikowy system Harman Kardon, adaptacyjny tempomat i rozbudowana elektryka wszystkiego, co można nią obsłużyć. O bezpieczeństwo pasażerów dbają elektroniczne wspomagacze i 9 poduszek gazowych. O tym, że dosiadamy nieprzeciętnego rumaka informuje wszechobecny symbol SRT (Street and Racing Technology) - to jak AMG u Mercedesa.

Wrażenia zza kierownicy SRT są piorunujące już od chwili pobudzenia silnika do życia. Bulgot ośmiu tłoków wprawia w drżenie najbliższą okolicę. To zasługa starej amerykańskiej szkoły budowy silników, gdzie moc i moment obrotowy swobodnie czerpane są z pojemności skokowej. Nowy Hemi nadal ma wałek rozrządu w głowicy, a zyskał kolektor dolotowy o zmiennej długości, układ zmiennych faz rozrządu i system Fuel Saver Technology, wyłączający połowę cylindrów. Rozpędza się błyskawicznie, ani na sekundę nie traci animuszu. Zużycie paliwa nie spada poniżej 17 l; średnie dochodziło do 18,8 l/100 km przy jeździe szosowo-autostradowej! W jeździe pomocny jest 5-stopniowy system Select-Track. Do jazdy komfortowej wystarczy tryb Auto, dynamiczniej, dzięki usztywnionemu zawieszeniu pojedziemy w trybie Sport, a wyczynowo - w opcji Track. Snow to opcja na śnieg, a Tow - do holowania przyczepy.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Cena313 000 zł
KonkurenciBMW X5, Mercedes GL AMG
Silnikbenzynowy, V8, 6.4
Moc/przy obrotach468 KM/6250 obr/min
0-100 km/h5,0 s
Prędkość maksymalna257 km/h
Zużycie paliwa14,1 l/100 km
Emisja CO2328 g/km
Silnikpojemność skokowa 6417 cm3, maksymalny moment obrotowy 624 Nm przy 4100 obr/min, skrzynia biegów 5A, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4846 x 1943 x 1749 mm, rozstaw osi 2914 mm, masa własna 2360 kg, dopuszczalne obciążenie 589 kg, poj. bagażnika 782 l.

Ewentualne wady Jeepa Grand Cherokee SRT bledną przy okienku kasowym; choć kompletnie wyposażone auto kosztuje 313 000 zł, bezpośredni konkurenci europejscy są drożsi od 170 000 do ponad 300 000 zł za sztukę! I nie mają wolnossącego Hemi!

Tekst Bogdan Czajkowski

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 196 100 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    ..kawał fury ! ..współczesny Muscle car pełną gębą ..
    stanczyk, 2012-08-14 17:27:15
  • avatar
    zgłoś
    Z rywalami w tabeli pan redaktor trochę pojechał.
    ~Samuraj, 2012-08-14 01:20:58
  • avatar
    zgłoś
    Mniej terenowy. Jeep Grand Cherokee SRT to jeden z niewielu mocnych SUV-ów zbudowanych w oparciu o prawdziwy i luksusowy terenowy samochód. Woli jednak asfalt.
    auto motor i sport, 2012-08-13 11:07:33
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij