Polityka prywatności - poznaj szczegóły »

Zupełnie nowy,
dużo lepszy auto motor i sport już w Twoim kiosku!

Kup teraz! Zobacz nowy numer
  • STRONA GŁÓWNA
  • WYDARZENIA
  • TESTY
  • PORADY
  • TECHNIKA
  • GALERIE
  • FORUM
  • KATALOG
  • Zobacz najnowszy numer
  • Zamów prenumeratę
  • Top10: Najlepsze artykuły
  • Konkursy
  • Nowy Auto Katalog 2014
  • Kia Carens kontra Citroën Xsara Picasso

    Tagi: Kia | Carens | Citroen | Xsara | Picasso | test porównawczy | test

    W porównaniu z Kią Carens, wciąż najpopularniejszy na naszym rynku minivan - Citroën Xsara Picasso - to oldtimer.

    Auta koreańskie Zobacz całą galerię

    Logiczne więc, że pod względem zagospodarowania wnętrza Citroën i Kia prezentują rozwiązania z różnych epok, chociaż wymiarami nie róż- nią się zdecydowanie. Kia wygrywa z Citroënem dłuższym nadwoziem, które na podobnej powierzchni umożliwia ulokowanie nawet siedmiu osób. Minivan Citroëna oferuje za to więcej miejsca w ogromnym, pakownym bagażniku. O skopiowanie praktycznego, składanego wózka na zakupy, mocowanego w przedziale bagażowym Xsary, do dziś nie pokusił się żaden z producentów.

    W Xsarze Picasso sposób mocowania foteli i ich konstrukcja zasługują na miano przestarzałych, za to Kia Carens jest w tej dziedzinie bardzo trendy. Asymetrycznie dzielona środkowa kanapa i foteliki ostatniego rzędu po złożeniu tworzą płaską podłogę bagażnika, którego pojemność wynosi aż 2106 l. Wnętrze Picasso bez foteli dysponuje nawet nieco większą pojemnością (2128 l), pod warunkiem jednak, że fotele zostaną z samochodu usunięte. W przeciwnym razie możliwości transportowe Xsary Picasso są nieco mniejsze niż Carensa, chociaż prosty sposób składania foteli w Citroënie (pionowo, tuż za przednimi fotelami) też ma swoich zwolenników. Na co dzień bardziej praktycznym samochodem jest jednak minivan Kii, w czym również spora zasługa dużej liczby schowków. We wnętrzu Xsary Picasso schowków nie ma aż tak wiele, za to wciąż można ją podziwiać za imponującej pojemności kieszenie w przednich drzwiach.

    Dzięki mocno wysuniętej do przodu szybie, smukłym podwójnym słupkom A i C oraz dużej powierzchni szyb, wnętrze Xsary Picasso wydaje się bardzo przestronne i zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Niestety, w praktyce kabina Xsary Picasso okazuje się dość ciasna jak na dzisiejsze standardy, za którymi z dobrym skutkiem próbuje nadążyć Kia Carens. Sporo miejsca jest tylko na przednich fotelach Citroëna, które są znacznie obszerniejsze i bardziej komfortowe niż te z tyłu. Wnętrze Kii Carens nie robi wrażenia aż tak przestronnego, ale swobodnie mieści za to pięć osób, chociaż w zbyt słabo wyprofilowanych przednich fotelach na dłuższą metę nie podróżuje się nazbyt wygodnie. Widoczność z miejsca kierowcy równie ż w Kii jest bardzo dobra.

    Oceń artykuł:

    4.0

    Skomentuj (0)

    Brak komentarzy
    dodaj pierwszy komentarz

    auto motor i sport przedstawia