Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Kia Carens kontra Citroën Xsara Picasso

W porównaniu z Kią Carens, wciąż najpopularniejszy na naszym rynku minivan - Citroën Xsara Picasso - to oldtimer.

2008-07-11
Auta koreańskie Na razie, do napędu Carensa Kia stosuje wyłącznie wysokoprężnego, dynamicznego, ale dość głośnego diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 140 KM.

Logiczne więc, że pod względem zagospodarowania wnętrza Citroën i Kia prezentują rozwiązania z różnych epok, chociaż wymiarami nie róż- nią się zdecydowanie. Kia wygrywa z Citroënem dłuższym nadwoziem, które na podobnej powierzchni umożliwia ulokowanie nawet siedmiu osób. Minivan Citroëna oferuje za to więcej miejsca w ogromnym, pakownym bagażniku. O skopiowanie praktycznego, składanego wózka na zakupy, mocowanego w przedziale bagażowym Xsary, do dziś nie pokusił się żaden z producentów.

W Xsarze Picasso sposób mocowania foteli i ich konstrukcja zasługują na miano przestarzałych, za to Kia Carens jest w tej dziedzinie bardzo trendy. Asymetrycznie dzielona środkowa kanapa i foteliki ostatniego rzędu po złożeniu tworzą płaską podłogę bagażnika, którego pojemność wynosi aż 2106 l. Wnętrze Picasso bez foteli dysponuje nawet nieco większą pojemnością (2128 l), pod warunkiem jednak, że fotele zostaną z samochodu usunięte. W przeciwnym razie możliwości transportowe Xsary Picasso są nieco mniejsze niż Carensa, chociaż prosty sposób składania foteli w Citroënie (pionowo, tuż za przednimi fotelami) też ma swoich zwolenników. Na co dzień bardziej praktycznym samochodem jest jednak minivan Kii, w czym również spora zasługa dużej liczby schowków. We wnętrzu Xsary Picasso schowków nie ma aż tak wiele, za to wciąż można ją podziwiać za imponującej pojemności kieszenie w przednich drzwiach.

Dzięki mocno wysuniętej do przodu szybie, smukłym podwójnym słupkom A i C oraz dużej powierzchni szyb, wnętrze Xsary Picasso wydaje się bardzo przestronne i zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Niestety, w praktyce kabina Xsary Picasso okazuje się dość ciasna jak na dzisiejsze standardy, za którymi z dobrym skutkiem próbuje nadążyć Kia Carens. Sporo miejsca jest tylko na przednich fotelach Citroëna, które są znacznie obszerniejsze i bardziej komfortowe niż te z tyłu. Wnętrze Kii Carens nie robi wrażenia aż tak przestronnego, ale swobodnie mieści za to pięć osób, chociaż w zbyt słabo wyprofilowanych przednich fotelach na dłuższą metę nie podróżuje się nazbyt wygodnie. Widoczność z miejsca kierowcy równie ż w Kii jest bardzo dobra.

Na razie, do napędu Carensa Kia stosuje wyłącznie wysokoprężnego, dynamicznego, ale dość głośnego diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 140 KM. Citroën też hołduje silnikom wysokoprężnym, ale nie wy- łącznie i nie tak dużym i mocnym, co nie znaczy, że zapewniającym znacznie gorsze osiągi. W sprincie do 100 km/h Carens z czasem 10,8 s jest szybszy od Xsary Picasso o tylko 1,3 s. Dzięki sześciobiegowej przekładni i większemu momentowi obrotowemu Kia nieznacznie wygrywa z pięciobiegowym Citroënem pod względem elastyczności. Prędkości maksymalne obu aut różnią się o włos. Zdecydowaną przewagą silnika Xsary jest niskie zapotrzebowanie na paliwo. Przy spokojnej jeździe na trasie ze stałą prędkością Xsara Picasso 1.6 HDi potrafi zadowolić się 4,3 l/100 km.

Najwięcej podobieństw leciwy minivan Citroëna i "nówka" Kii prezentują w dziedzinie właściwości jezdnych. Obydwa auta mogą pochwalić się zawieszeniem, na którym drogi o złym stanie nawierzchni nie robią specjalnego wrażenia. Stabilność nadwozia oraz precyzja prowadzenia obydwu minivanów pozostawiają jednak sporo do życzenia.

To samo tyczy się jakości materiałów użytych do wykończenia wnętrza w Carensie, które prezentują się tanio i są tanie. Tym bardziej zadziwiająca jest cena Carensa, która wynosi aż 91 400 zł za 7-osobową wersję Voyage (wersja 5-osobowa jest tylko o 2000 zł tańsza). Za podobnie wyposażoną Xsarę Picasso trzeba zapłacić 66 800 zł. Dlatego jest bardziej popularna, chociaż ma już swoje lata.

Tekst: Maciej Ziemek



Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 990 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Już nie, teraz jest C4 Picasso.
    ~Samuraj, 2011-07-17 17:50:50
  • avatar
    zgłoś
    Piewszy Carens odstraszał ogładą potłuczonej cegły, ale ten obecny został przez stylistów Kii zdecydowanie poprawiony. W różnych testach dziennikarze chwalili porządne zestrojenie podwozia.Na korzyść Xsary Picasso przemawia oczywiście awangarda i - co by nie mówić - ponadczasowy design. Cena również, jeśli pamięta się o równoległej produkcji C4 Picasso.Nie jestem tylko pewien, czy Xsara Picasso jest jeszcze wytwarzana i oferowana...
    airmatic, 2011-07-16 21:51:10
  • avatar
    zgłoś
    1.picasso lepsza jakos lepszy wyglad lepsza robota,Kia nawet fajna zewnatrz ale srodek odstrasza blee i 3 rzad siedzen co to mnie drazni zawsze:))kto kogo tam daje do siedzenia?tescia ??czy coreczke?wrrr hehehe Cytryna bez watpienia i bez dyskusji jest lepsza.
    84styleFury, 2011-07-16 20:56:12
  • avatar
    zgłoś
    To chyba jakis sponsoring testu przez Citroena, smierdzi na odleglosc tak wychwalac cytryne jak na auto-cenrum srednia ocen tej Xsary to jedyne srednia - 3,94 gdy Carens ma 4,66 !!
    ~Mark, 2009-01-10 18:01:13
  • avatar
    zgłoś
    co tu porywnywac tak sie skalda ze posiadam oba te auta xsara picassa jezdzi moja zona ja kia czesto sie zamieniamy z zona i nie widze nic co by mozna bylo porownac oba samochody spelniaja swoja funkcje.... samochody maja jezdzic a nie stac jako wystawka na ogladanie co tam maja w srodku to nie muzea tylko cos co ma sluzyc na codzien moja ocena jest bardzo wysoka wkoncu to za moje ppieniadze
    ~krzysiek irlandia, 2009-01-09 02:40:50
  • avatar
    zgłoś
    Dziwi mnie taki test. Dlaczego nie można porównać cytryny z silnikiem 2l i z takim samym wyposażeniem co Carens. Wtedy można porównać osiągi i głośność. Można też porównać wyposażenie wpływające na bezpieczeństwo. Plastików nie ma co oceniać bo kto tego dotyka na co dzień.
    ~akar, 2008-08-19 00:06:52
  • avatar
    zgłoś
    Szkoda, że nie porównano wyposażenia obu aut bo Kia ma wszystko w standardzie a Citroen to golas w tej cenie. Na bezpieczeństwo ogromny wpływ ma elastyczność, a nie start ze świateł. A tu różnica na korzyść Kii jest kolosalna.No a o pięcioletniej gwarancji bez limitu przebiegu właściciele Citroena mogą tylko pomarzyć.
    ~Tomek, 2008-07-11 23:32:10
  • avatar
    zgłoś
    ciekawe jakby w tym zestawieniu wypadł c-max?
    ~ksu, 2008-02-24 17:38:49
  • avatar
    zgłoś
    Myślę, że Xsara jeszcze przez długi czas będzie numerem 1 na rynku minivanów. Obecne ceny są jeszcze bardziej konkurencyjne, a stylistyka nadwozia wciąż budzi emocje. Kia ma coraz ambitniejsze plany co do europejskiego rynku motoryzacyjnego, ale cena Carensa powala na kolana (nawet wersja 5 osobowa). Silnik extra, ale na razie więcej działa pojemnością niż technologią. Głośność to cecha, na którą trzeba się godzić chcąc mieć lepsze osiągi.Poczekajmy. Kia zrozumie błędy na tyle szybko, że "reszta" vanowego świata dozna szoku
    ~zloty666, 2008-02-24 15:05:12
  • avatar
    zgłoś
    Moim zdaniem Xsara Picasso jest super!!!Oszczedniejsza tanisza i bardzo wygodna.
    ~Robert, 2008-02-24 14:24:14
  • avatar
    zgłoś
    kia chyba przegieła z ceną
    ~panick, 2008-02-22 21:35:11
  • avatar
    zgłoś
    W porównaniu z Kią Carens, wciąż najpopularniejszy na naszym rynku minivan - Citroën Xsara Picasso - to oldtimer.
    auto motor i sport, 2008-02-22 13:17:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij