Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Kia Pro_Cee‘d – Apetyt na jazdę

Na sportowo. Pro_Cee'd to sportowa odmiana rodzinnej i popularnej kompaktowej Kii Cee'd. Ma własny styl, ale czy jest tak bardzo "pro", jak przekonuje producent?

2009-01-28
Kia Pro_Cee‘d Tył równie smakowity, bez ozdobników.

Pro_Cee'd to substytut sportowego samochodu. Model ten stworzono niewątpliwie dla ludzi młodych i dynamicznych. Młodych nie tylko wiekiem, ale przede wszystkim duchem. Już sam kształt nadwozia jest zdecydowanie bardziej młodzieżowy, atrakcyjny i drapieżny niż w przypadku rodzinnego Cee'da. Wiele części nadwozia różni się mocno od tych w wersji 5-drzwiowej. Tylko podwozie, dach, maska, błotniki i przednie lampy są identyczne. Zderzaki przedni i tylny mają zmieniony kształt, co sprawia, że auto wygląda bardziej muskularnie. Linia boczna ma formę klina, a tylna część nadwozia z lampami zachodzącymi na błotniki i chromowaną końcówką wydechu dopełniają całości.

Wnętrze natomiast nieco rozczarowuje. Deska, kierownica, środkowa konsola i zegary są identyczne jak w wersji pięciodrzwiowej. Wszystko poukładane, ergonomicznie rozmieszczone, obsługa intuicyjna, a jakość materiałów bez zarzutu. Fotele lepiej wyprofilowane - nie ekstremalnie głębokie, ale to wystarcza, by na szybko pokonywanych zakrętach dobrze "trzymać" ciało kierowcy i pasażera. Poza tym wyglądają nieźle - faktura tapicerki przypomina odciśnięty bieżnik opony. Zajęcie miejsca z tyłu ułatwia standardowo montowany mechanizm przesuwania fotela przy odblokowanym oparciu. Jedynym oprócz foteli sportowym akcentem są metalowe nakładki na pedały. Szkoda, że styliści bardziej się nie postarali.

Ważniejsze niż wygląd są dla kierowcy właściwości jezdne. Pro_Cee'd ma twardsze zawieszenie, karoseria jest niżej zawieszona nad ziemią, a standardowo montowane są 16- lub 17-calowe aluminiowe felgi. To połączenie powoduje, że krótkie poprzeczne nierówności stają się wyraźnie odczuwalne. Głośnej pracy zawieszenia towarzyszy wrażenie odrywania się kół od nawierzchni. To chyba jedyna, ale i stosunkowo poważna wada zawieszenia. Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny (wspomaganie działa trochę za mocno), ale i tak Pro_Cee'd jest posłuszny woli kierowcy i bardzo przewidywalny.

O tym jak bardzo czasy się zmieniają świadczy fakt, że nawet do sportowych wersji samochodów montuje się obecnie silniki wysokoprężne. I nie jest to bynajmniej powód do wstydu. Zwłaszcza jeśli ten silnik to 1.6 CRDI o mocy 115 KM, który jest dynamiczny, cichy, a jego apetyt na olej napędowy okazuje się umiarkowany. Auto przy spokojnej jeździe poza miastem zużywa około 5 l/100 km, na autostradzie (jazda z prędkością 120- 140 km/h) około litra więcej, natomiast w gęstym ruchu miejskim (liczne korki) spalanie nie przekracza 7 l/100 km.

Wygląda więc na to, że Pro_Ceed 1.6 CRDI to idealny samochód nie tylko dla młodych i dynamicznych, ale i dla oszczędnych. Ci ostatni mogą jednak zdziwić się na widok ceny - 66 100 zł za testowany egzemplarz wydaje się kwotą zbyt wysoką. Dziwi też fakt, że nawet za dopłatą nie są oferowane reflektory ksenonowe.

DANE TECHNICZNE KIA PRO_CEE'D 1.6 CRDI

DANE TECHNICZNE KIA PRO_CEE'D 1.6 CRDI

Cena60 900 zł
KonkurenciOpel Astra GTC, Ford Focus
Silnikturbodiesel, R4, 1.6
Moc/przy obrotach115 KM/4000 obr/min
0-100 km/h11,4 s
Prędkość maksymalna188 km/h
Zużycie paliwa4,7 l/100 km
Emisja CO2125 g/km
Silnikpojemność 1582 cm3, 255 Nm przy 1900-2750 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4250 x 1790 x 1450 mm, rozstaw osi 2650 mm, masa własna 1358 kg, poj. bagażnika 340 l.

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Paweł Łapot

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 42 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Na sportowo. Pro_Cee'd to sportowa odmiana rodzinnej i popularnej kompaktowej Kii Cee'd. Ma własny styl, ale czy jest tak bardzo „pro", jak przekonuje producent?
    auto motor i sport, 2009-01-28 10:03:10
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij